Obrotomierz+elektryka

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Każdy już pewnie zna problemy E30 i nie działających albo działających tylko czasami obrotomierzy. Mnie zastanawia właśnie fakt dlaczego raz działa raz nie. Ostatnio gdzieś przeczytałem że obrotomierze (nie wiem czy wszystkie) pobierają jakiś impuls z cewki zapłonowej, Czy ew. wadliwa cewka może być przyczyną nie działania obrotomierza? Chodzi o to że sprawdzałem ostatnio stan elektryki w aucie. Kable wysokiego napięcia są OK, kopułka tym samym tez (sprawdzałem wg wskazówek w "Sam naprawiam BMW E30") Natomiast pojawiły się nieprawidłowości właśnie w cewce i na palcu rozdzielczym (nie duże ale jednak poza określonymi w książce) Druga sprawa jest taka że mam podobny problem do poruszanego juz na forum tematu "dławienia" podczas przyspieszania - to się dzieje na benzynie, na gazie nie i tutaj teraz kolejne pytanie: Cewka zapł. czy pompa paliwa? Jak zapodam go na wysokie obroty to czasami da sie tego uniknać.
dzięki, pozdrawiam.
  
 
Ja chciałbym się doczepić do wątku...przełożyłem zegary z 2.0 do 1.8 w e-30 i wszystko gra poza obrotomierzem. Wiadomo, że 6 cylindrów to nie 4 ale czy nie da się tego jakoś przestawić poza przeklejaniem skali itp.?
Dziękuję
  
 
Cytat:
czy nie da się tego jakoś przestawić poza przeklejaniem skali itp.?


da się. trzeba przełożyć obrotomierz z wersji czterocylindrowej. przeciez to różnica 4 czy 6 garów. impulsy pobierane są z cewki. cewka w silniku 6 cylindrowym generuje 6 iskier na dwa pełne obroty wału korbowego, a w czterocylindrowym cztery cztery iskry na dwa pełne obroty wału korbowego.
Cytat:
Ostatnio gdzieś przeczytałem że obrotomierze (nie wiem czy wszystkie) pobierają jakiś impuls z cewki zapłonowej


w dieslach nie wadliwa cewka to znaczy jaka? nie podająca iskry? wtedy auto by nie chodziło wcale. gdyby cewka gubiła iskry, silnik chodziłby nierówno i obrotomierz także.
pozdrawiam
  
 
Cytat:
2004-12-26 22:24:32, MARCIN_RADOM pisze:
w dieslach nie wadliwa cewka to znaczy jaka? nie podająca iskry? wtedy auto by nie chodziło wcale. gdyby cewka gubiła iskry, silnik chodziłby nierówno i obrotomierz także. pozdrawiam



sprawdzałem wartości oporu na cewce i nie odpowiadają normie. To tyle ile mogłem zrobić sam, Auto pali chociaż co dziwne lepiej na gazie niż na benzynie, ale nie pracuje równo na początku - później się rozkręca. Z obrotomierzem jest tak: potrafi się kulnąć jak przycisne na wyższych obrotach ale później "zero" po dłuższej jeździe 20-30km jakby nigdy nic zaczyna pracować. Na cewce powinna być jakaś zaślepka czy coś która jak jest wubrzuszona to cewka do wymiany - u mnie jest taki problem ze ja jej nie widze... czyżby się wybrzuszyła poza auto ?
  
 
Cytat:
Na cewce powinna być jakaś zaślepka czy coś która jak jest wubrzuszona to cewka do wymiany


chyba ci się z kondensatorem pomyliło.
  
 
cewkę sprawdź tak. podłącz miernik do masy i do jednego z bocznych króćców, zanotuj wynik i powtórz pomiar miedzy masa a drugim króćcem. potem zmierz napiecie akumulatora. i tak. na jednej ze śrub cewki napiecie powinno byc dokładnie takie samo jak na akumulatorze. na drugiej powinno być troszke niższe.
pozdrawiam
  
 
Cytat:
2004-12-26 23:57:48, MARCIN_RADOM pisze:
cewkę sprawdź tak. podłącz miernik do masy i do jednego z bocznych króćców, zanotuj wynik i powtórz pomiar miedzy masa a drugim króćcem. potem zmierz napiecie akumulatora. i tak. na jednej ze śrub cewki napiecie powinno byc dokładnie takie samo jak na akumulatorze. na drugiej powinno być troszke niższe. pozdrawiam



Nie pomyliło mi się jest zaślepka. Nadmienie tylko że mówimy o gaźnikowym modelu. Spróbuje pomierzyć tak jak piszesz i się odezwe.
Dzięki za wskazówki.

Aha i dysponuje skanem ze wskazówki do tego celu jak chcesz moge posłac na mail.

A pytam o takie coś bo nie chce zostać naciągnięty przez elektryka na kase - zaraz znajdzie milion powodów a okaże się ze cewka była wpożo.

Pozdrawiam

Aha i jeszcze jedno pytanko, Czy sprawdzanie tego napięcia robić przy wyłączonych zegarach, czy przekręcić kluczyk(nie odpalać) dzięki
[ wiadomość edytowana przez: marcingo dnia 2004-12-27 17:39:06 ]

[ wiadomość edytowana przez: marcingo dnia 2004-12-27 17:54:25 ]
  
 
Cytat:
Czy sprawdzanie tego napięcia robić przy wyłączonych zegarach, czy przekręcić kluczyk(nie odpalać) dzięki


mierz z włączonym zapłonem. jak tego nie zrobisz to na jednym z króćców bedziesz miał "0".
Cytat:
chyba ci się z kondensatorem pomyliło.


miałem na mysli wybrzuszenie, tak zachowuja się kondensatory elektrolityczne w przypadku ich uszkodzenia.
pozdrawiam