Piszczenie razem z obrotami

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam co zrobic zeby pozbyc sie nieprzyjemnych piskow ktore wyja razem z obrotami. Wykluczam wine radia bo przy wylaczonym radiu tez piszczy w glosnikach (wzmacniacz wlacza mi sie razem ze stacyjka). Czy to uszkodzony wzmacniacz? czy raczej brak masy? czy wada alternatora? czy raczej obstawiacie kiepski wzmacniacz (firma bylejaka)?
Dodam ze kable zasilajace ida kantem dachu a sygnalowe ida przeciwnym progiem
  
 
Jakoś dziwnie to podłączyłeś. Wzmacniacz powinien włączać się razem z radiem a nie ze stacyjką. Na zakłócenia słyszane w głośnikach maże mieć wpływ kilka elementów: przewody chinch, sposób zasilania i masy, bliskość innych urządzeń elektrycznych. Najprościej jest wpiąć w instalację filtr przeciwzakłóceniowy, w większości przypadków to pomaga.
  
 
W starym soniaczu bylo wyjscie sterujace antena (jak podlaczylem pod to to przy odtwarzaniu cd wzmacniacz byl odlaczany )
Co do filtrow to kilkanascie roznych probowalem i nic
Chyba sie pozegnam z tym wzmacniaczem :/
  
 
ja radzie instalacjie przejzec, a wzmacniacz przykreciles do blachy auta? jezeli tak to odkrec go na chwile, poloz luzem zeby z maa nie stykal i sprawdz czy dalej tak jest, jezeli tak to szukaj dalej, mase prosto z aku wez i zasilanie tez, to samo w radiu, powinno pomodz
  
 
Cytat:
2004-12-27 23:56:09, borys pisze:
W starym soniaczu bylo wyjscie sterujace antena (jak podlaczylem pod to to przy odtwarzaniu cd wzmacniacz byl odlaczany )



Wszystkie radia, które mają wyjście na wzmacniacz oprócz wyjścia antenoewgo mają kabel sterujący wzmacniaczem. Jeżeli wzmacniacz jest dobrze podłączony to nie ma znaczenia czy gra radio, czy CD. Wzmacniacze muszą być wtedy załączone.
  
 
Staradio nie mialo wyjscia - podlaczone bylo przez Hi-input. Teraz jest. Zamawiam odpowiednie kable zasilajace i zaczynam znowu walczyc z "piszczacym zlem"
dzieki za sugestie
  
 
Cytat:
2004-12-29 16:17:50, borys pisze:
Zamawiam odpowiednie kable zasilajace i zaczynam znowu walczyc z "piszczacym zlem" dzieki za sugestie



Jeszcze kilka uwag co do piszczenia w głośnikach. Częstym błędem jest przykręcenie wzmacniacza bezpośrednio do metalowych elementów karoserii, obudowa wzmacniacza powinna być odizolowana od karoserii, następnie wysterowanie poziomów napięcia we wzmacniaczu. Nie ustawiajcie poziomu czułości wzmacniacza na maxa, gdyż nie oznacza to zwiększenie mocy a raczej zwiększenie zniekształceń. To trzeba dopasować do poziomu wyjścia z radia.
  
 
a przepraszam jakie to radio?


[ wiadomość edytowana przez: zenuak dnia 2004-12-30 20:42:50 ]
  
 
Bolls_no1 - dzieki za rade teraz mialem nastawione tak na 3/4 ale i tym sie musze pobawic widocznie

Zenuak - teraz jest Clarion DB348.... a wczesniej bylo Sony CDX-L350
  
 
Pisk ktory slyszysz pochodzi od alternatora.

Puść kable zasilajace wzmacniacz druga strona auta niz kable do glosnikow.

Po tym zabiegu powinno byc wszystko dobrze.

Pozdro 600
  
 
Odnośnie piszczenia wraz z obrotami, ostatnio zmieniałem u siebie i wzmacniacze i radio, po zmianie miałem właśnie efekt piszczenia w głośnikach, jako ciekawostkę napiszę, że został wyeliminowany poprzez zmianę punktu zasilania dla radia, walczyłem z tym prawie trzy tygodnie i praktycznie przez przypadek pozbyłem się dodatkowych dźwięków. Przyczyn szukałem w różnych innych miejscach ale nie przy zasilaniu radia, akurat robiłem poprawki w okablowaniu i efekt tych działań bardzo pozytywnie mnie zaskoczył .