MotoNews.pl
  

Regulacja zaworów Avensis 4A-FE

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam po Świętach.

Chciałbym oświecić się w kwestii regulacji zaworów w tym silniku. Na stronach Toyota Włocławek napisano, że dokonuje się tej czynności co 90 tys. km.
Czy ktoś wie, czy to faktycznie jest jakaś regulacja, czy może kontrola i ewentulanie wymiana płytek (cokolwiek to jest). Bo jeden mechanik dziwnie zareagował, jak mu powiedziałem, że chcę wyregulować zawory i właśnie zaczął coś o płytkach.

P.S.
Gdzie można znaleźć jakiś help do wyszukiwarki na tym forum, czy może wyszukwanie co do treści zawsze wyszukuje stronę zawierającą co najmnie 1 słow z wyszukiwanych ???
  
 
Regulacja luzów zaworów odbywa się właśnie za pomocą tych płytek. Wkłada się płytki odpowiedniej grubości żeby luz był prawidłowy. Mechanik miał prawo dziwnie zareagować, bo zapewne nie ma takich płytek na stanie, a można je dokupić jedynie w ASO. Niektórzy szlifują płytki do odpowiedniej grubości jeżeli luz jest zbyt mały. Gorzej gdy jest zbyt duży. Wtedy trzeba dokupić grubszą płytkę Stąd masz dziwną reakcję mechanika
Pozdro.
  
 
Sorki ze odswierzam stary temat ale nie chcialem zaczynac nowego.
Chcialem zapytac o taka sprawe, jak wiadomo luzy w tym jak i 4E-FE podobno reguluje sie na zimnym silniku ale czy jezeli luzy wyreguluje sie na cieplym bedzie to miec odzwierciedlenie w dlaszej eksploatacji silnika i sam silnik bedzie gorzej chodzil ?

Rozmawialem na ten temat ostatnio ze znajomym i doszlismy do wniosku ze dlatego na zimnym zeby pozniej przy cieplym silniku luzy byly bardziej pasywne i bardziej dokladne przez ogolnie pojeta rozszerzalnosc metalu pod wplywem ciepla

Co wy na to ?
  
 
Po pierwsze i myślę że po każde inne a wynika to z procesu technologicznego. A mianowicie jak inaczej mechanik miałby wymienić płytki?? W silniku o temp znamionowej jest bez szans!!

A swoją drogą dlatego producent podaje ustawienia na zimnym silniku, po rozgrzaniu luzy delikatnie się zmiejszają (rozszeżalność materiału) w grę wchodzą zapewne może nawet o setne jednostki mm. Czyli otwarcie zaworu po rozgrzaniu się zwiększa
  
 
Często jest odwrotnie że na ciepłym silniku luzy się zwiększaja i wtedy reguluje się na ciepłym
  
 
Czy ja na LPG też musze co 20tyś.km sprawdzać ,czy zawory niesą za ciasne?
Ile kosztuje takie coś w serwisie plus minus i 20tys.km to dobry moment od założenia gazu ,zeby regulacji/sprawdzenia dokonać.??

Silnik mam 95 rok ,brytyjski 3SFE...195tyś.km najechane,z czego niecałe 15tyś na LPG


[ wiadomość edytowana przez: faworyt dnia 2006-02-18 10:15:38 ]
  
 
Hallo ,hallo! Jak to jest u mnie ,słyszałem ,ze co 20 tyś.km powinno sie sprawdzić luz zaworowy.MOże ten przebieg za mały ,może powinno sie robić co 15tyś.km?
Jest ktoś kto mi napisze co i jak?
  
 
Cytat:
2006-02-19 11:20:04, faworyt pisze:
Hallo ,hallo! Jak to jest u mnie ,słyszałem ,ze co 20 tyś.km powinno sie sprawdzić luz zaworowy.MOże ten przebieg za mały ,może powinno sie robić co 15tyś.km? Jest ktoś kto mi napisze co i jak?


To chyba w PF125p (regulacja na śrubę i koniki z "rzepowatego" materiału. Na płytkach ma chodzić 90-100tyś km. Wtedy sprawdzasz i ewentualnie wymieniasz plytki.
P.S. Przy gorącym silniku luzy zaworowe kasują sie - po to w końcu są, żeby Ci zaworów nie pourywało. Jak są za duże to znowu zawor nie domyka sie i wypali go.
  
 
No i byłem w serwisie Toyoty ,przy okazji wymiany kompletnego rozrządu z pompą wody gość zrobił mi kontrole zaworów,ze względu na jazdy na LPG , wyszło ,ze są idealnie ustawione ,a nigdy niebyły ustawiane i auto ma 194tyś.km i 15tyś.km na gazie.
Pozdrawiam.
  
 
pytanko do faworyta ile taka przjemność w serwisie kosztuje
  
 
Tzn. jaka?
Rozrząd ,czy zawory?
Rozrząd kompletny, wszystko oryginał ( razem z uszczelniaczami wałka rozrządu ,pompy oleju i wału korbowego - oryginały toyoty) bez pompy wody to około 860zł netto , z pompą zamiennikiem japońskim 1010zł ( do zapłaty w kasie), jeżeli pompa dedykowana przez ASO ,czyli oryginał to 1410zł ( do zapłaty w kasie)
We wszystkim jest robocizna. Ona waha się od 250zł do 350zł w zależności gdzie i w jakim serwisie japońców to zrobimy.Wszytko bez vatu.

Do tego ta kontrola zaworów 40zł.
Czyli pompa wody zamiennik japoński 149zł
pompa oryginał 548zł. Mam dokładnie gdzie na kartce co ile kosztowało ,ale teraz niechce mi się szukać
Aha ,wymiana paska pierwsza 100tyś.km , druga już po 90 tyś km i tak do końca żywota


[ wiadomość edytowana przez: faworyt dnia 2006-03-02 19:46:02 ]
  
 
faworyt:
ile kosztowało Cię sprawdzenie luzów zaworowych bo mi zaśpiewali 297 zł w serwisie w wa-wie