Pomoc w tuningu 1,8D "93

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Kupilem escorta 1,8D 1993 ma 60KM co zrobic aby uzuskac wiecej prosz eo propozycje i koszty tego ??

Czy sa do tego modelu chipy ?? jak tak to gdzie mozna znalesc?
  
 
To jest stary pyrch (silnik) nie jest sterowany żadną elektroniką (czysta mechanika). Nie ma żadnych chipów ani nic, nie da nic wymina świec bo tu są na innej zasadzie. Jedyne co mozesz zrobic, to dokładka turbiny z silnika 1.8 TD. Koszt ok. 1000 zł - 1500 zł Pozdrawiam
  
 
Uzuskasz wtedy 75 KM, a jak wsadzisz jeszcze intercooler (może Ci sie silnik rozlecieć jak masz w kiepskim stanie) osiągniesz moc 90 KM i prędkośc katalogową 172 km/h zamiast 150 km/h
  
 
Cytat:
2004-12-27 15:41:41, hepos pisze:
Uzuskasz wtedy 75 KM, a jak wsadzisz jeszcze intercooler (może Ci sie silnik rozlecieć jak masz w kiepskim stanie) osiągniesz moc 90 KM i prędkośc katalogową 172 km/h zamiast 150 km/h


I jeszcze skrzynię biegów wypada chyba zmienić. Nieopłacalne.
  
 
a jak zamienie ta fure na 1,8TD 1995 to ten samochod co ma seryjnei i co mozn adolozyc za jakei pieniazki ??
  
 

jestem pelen podziwu dla autora watku.
pewnie za niewielkie pieniadze chcesz miec mozliwosci jak w benzynie- no i efekty podobne? takiego auta sie nie przerabia. wez zrob podstawowa rzecz i zmien tlumik na sportowy, zobaczymy jak szybko zrezygnujesz z dalszych przerobek nie wiem na co liczysz z tym autem bo przypuszczam ze z turbo nie chce ci sie bawic.. no chyba ze 1000zl za sprezare, do tego inercooler i robota i minimalnie lepsze przyspieszenie bez rewelacji zadowala cie zawsze mozesz sobie z wygladu podrasowac auto, ale na pierwszym skrzyzowaniu wysmieja cie... wyglad super a silnik kapa(diesel) i lepszy polonez cie odstawi
lepiej zmien auto, bo to jak przerabiac traktor.... proste pytanie:
CZY JEST SENS TO ROBIC??
pozdr.
  
 
Cytat:
2004-12-28 07:19:32, liked pisze:
jestem pelen podziwu dla autora watku. pewnie za niewielkie pieniadze chcesz miec mozliwosci jak w benzynie- no i efekty podobne? takiego auta sie nie przerabia. wez zrob podstawowa rzecz i zmien tlumik na sportowy, zobaczymy jak szybko zrezygnujesz z dalszych przerobek nie wiem na co liczysz z tym autem bo przypuszczam ze z turbo nie chce ci sie bawic.. no chyba ze 1000zl za sprezare, do tego inercooler i robota i minimalnie lepsze przyspieszenie bez rewelacji zadowala cie zawsze mozesz sobie z wygladu podrasowac auto, ale na pierwszym skrzyzowaniu wysmieja cie... wyglad super a silnik kapa(diesel) i lepszy polonez cie odstawi lepiej zmien auto, bo to jak przerabiac traktor.... proste pytanie: CZY JEST SENS TO ROBIC?? pozdr.



Pochwalam wypowiedź jestem z kuzynem takiego samego zdania. Sam mam 60 KM i wiem co to za ból na światłach. A polonez żeby mnie wy.... wcale nie musi być lepszy. Nawet Borewicze '78 mnie biorą na lajcie
  
 
Hepos bez przesady, poldek standart cie nie weżmie, ja mam 1,3 60KM i poldek nie daje rady.
  
 
Sluchajcie, nie robcie siary z Essikow. No co wy, poldek moze szybciej wystartuje ale to kwestia czasu az ford sie wkreci na obroty wrzuci 2 i koniec poldek zostaje mijany. Co z tego ze poldek ma wieksza pojemnosc ? ale to POLDEK. Sam mam 1.3 w benzynie i co do poldkow to wcale sie nie wstydze ze mnie na 50-80 m wezmie, zacznie sie cieszyc a chwile po tym mina mu zrzednie jak zobaczy moj tyl
  
 
no ale moge miec 1,8TD z '95 to ma juz 90koni co z nim moge zrobic
  
 
Cytat:
2004-12-28 12:43:18, fazi1234 pisze:
no ale moge miec 1,8TD z '95 to ma juz 90koni co z nim moge zrobic



Kiedys mialem maila do goscia co z TD 90 km zrobil 115.
Moze go znajde to Ci na priv podam.
  
 
Na rynku pojawilo się długo oczekiwane nitro do diesli, ale z tego co wyczytałem montaż takiego wynalazku ma sens, jeżeli masz wtrysk kontrolowany elektronicznie.
Ja też mam 1.8d, ale póki co mi styka.

A jak ktoś ma elektronicznie sterowanego (najlepiej turbo) diesla
to odsyłam:
[URL=http://www.pro-car.pl/prod_silnik.php?module=zex]
i tu prośba do moderatora- proszę wstaw ten link, bo mi brak wiedzy.
  
 
Ja mam TD 95' - zadna rewelacja. To nie jest samochów aby scigać sie na światłach, bo mozna popaść w kompleksy . To jest samochodzik aby spokojnie robić kilometry na dłuższych trasach i móc wyprzedzic TIR'a miedzy 100 a 120 Km/h. Ten silnik nawet w porówaniu do siników diesla innch marek z tego roku nie rzuca na kolana np porównując go do VW czy nawet FIAT, ale własnie w tym rzecz aby za mniejsze pieniądze niż VW mieć lepszy wóz niż FIAT
Jak chcesz sie scigać na swiatłach kup coś z benzynki najlepiej ze 2 litry i bedziesz zadowolony. Mowie oczywicie o starym typie diesla bez common raila i paru ulepszeniach.
pozdrawiam
  
 
zostaw ten biedny silnik w spokoju... nic z tego nie wyciśniesz bo żeby to zaczęło dobrze jeździć to musiałbyś podwoić jego moc...a chyba nie masz tylu pieniędzy??
  
 
Lepiej zrob sobie wizual lepszy i od razu sie psychicznie lepiej poczujesz a jak wjedziesz tym starym poczciwym 1.8D na cpn to wtedy stwierdzisz ze nie chcesz innego ))

Tak jest u mnie...

Pozdrawiam
  
 
Ja mam taki sam silnik i jakoś nie narzekam. No jedynie w zimę troszkę słabo pali. Ogólnie jak się już bujne to chociaż nie trzeba na zakrętach hamować
  
 
Cytat:

i tu prośba do moderatora- proszę wstaw ten link, bo mi brak wiedzy.


Hehe, ja też nie mogę wstawić

[URL=http://www.pro-car.pl/prod_silnik.php?module=zex]LINK

[ wiadomość edytowana przez: Wojo82 dnia 2005-02-07 22:11:28 ]

[ wiadomość edytowana przez: Wojo82 dnia 2005-02-07 22:12:23 ]

[ wiadomość edytowana przez: Wojo82 dnia 2005-02-07 22:15:04 ]
  
 
link