Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Qba Czili-Czili-Bang-Bang łili-łonka | 2004-12-27 15:46:15 Witam.
Pewnie nie wielu z was slyszalo o tym niezmiernie rzadkim samochodzie od Pininfariny. Niestety nie wyszlo to poza prototypowa faze projektu, podobnie zreszta jak x1/9 Prototipo. 030 bylo modyfikacja Lanci Bety Monte Carlo, napedzanej silnikiem 3400 v6 od Fiat 130. Przy mocy ok 285KM i wadze 960kg, samochod z centralnym silnikiem byl prawdziwym MONSTRUM. Niestety danych o tym samochodzie, histori i dokumentacji jest tyle co "kot naplakal". Podobno jeden z wlochow, prubuje zaoferowac na rynku "body kit", pozwalajacy na modyfikacje Montecarlo ( Scorpion) do 030. Niestety nie mam jakiegokolwiek kontaktu z tym kolesiem. jednym slowem samochod ten stal sie ostatnimi dniami moim "oczkiem w glowie" Prosba wiec do was o wszelkie nowinki w tym temacie, jakiekolwiek dane, wzmianki, i artykulu wklejajcie w tym temacie..... co sie z tego "wykluje"...zobaczymy ![]() ![]() ![]() ![]()
[ wiadomość edytowana przez: Qba dnia 2004-12-27 15:51:10 ] |
![]() maskekk F&F Wolny Słuchacz :) 1,5 wwa | 2004-12-27 15:52:46 Mi sie nie podoba ten wlot to jakas totalna pomylka |
![]() Qba Czili-Czili-Bang-Bang łili-łonka | 2004-12-27 15:53:57 |
![]() eLMo126 SC Radom | 2004-12-27 16:04:03
To nie pomylka! To przeciez prawie F1 ![]() Qba wielki szacunek dla Ciebie ![]() Pozdrawiam. |
![]() Kwadrat125 F&F Sympatyk Fiat 125p Mielec/Kraków | 2004-12-27 16:05:24 no mnie osobiscie to cos nie bardzo sie podoba, wyglada jakgdyby to nie wlosi robili, zero lekkosci jakas taka toporna sylwetka...jednm slowem brzydkie ![]() |
![]() eLMo126 SC Radom | 2004-12-27 16:09:04
No najladniejsze to to nie jest, ale za to ma dusze! Moim skromnym zdaniem oczywiscie ![]() |
![]() Qba Czili-Czili-Bang-Bang łili-łonka | 2004-12-27 16:17:49 Panowie, brzydkie, niebrzydkie..rzecz gustu.
Dla niektorych stratos wyglada jak kaczka, dla innych Prototipo x1/9 jak x-wing Luke'a Skywalkera....ale nie o to chodzi. Kiedy Fiat szukal swojej "nowej rajdowki/wyscigowki" do wyscigu o minao "okretu flagowego" stanely min. Prototipo x1/9 ( historia opisana na F&F) ,Lancia Stratos, dolaczyl do nich tez potwor od PININFARINY.... SE030 zbudowany zostal na nadwoziu fiata x1/20 czyli lanci Bety Monte Carlo , ale to co zastapilo silnik DOHC moze przyprawic wielu z was o gesia skurke.... centralnie, wzdluznie wlozono silnik v6 z fiata 130, ktorego pojemnosc z 3200 powiekszono do prawie 3500cc! glowice zmodyfikowano pod 3 !!! gazniki IDF 48 !!! ( znane z Lanci Stratos) Panowie z takim ciezkim silnikiem autko osiagnelo i tak nieslychanie niska wage...910 kg!!!! Zdajecie sobie sprawe....910kg i 290 KM !!! Maskeek....wlot..jak myslisz po co taki peryskop...poco konstruktorzy poraz kolejny siegneli po PERYSKOp...tak samo jak w Abarth Periscope 1600, tak samo jak w Prototipo x1/9 2000, tak jak i w dzisiajszych bolidach F1....chodzilo o chlodzenie silnika....a skad najlepiej brac "swierze" powietrze aby zasilic 6 ryczacych dysz 48'emek? oczywiscie wystawic ponad tunel areodynamiczny samochodu cos co zalapie troche "rzeskiego powietrza".... Samochod moim zdaniem swoim wygladem moze "przestraszyc" poterzny wlot powietrza z przodu, piekny peryskop.....niesamowite reflektory....i piekna nadwozie pininfariny.... Moim zdaniem POTWOR , stworzony tylko po to...by wygrywac..... ...no i v6!!! Bede bardzo wdzieczny, jesli uda sie wam czegokolwiek dowiedziec n/t tego samochdu..... podobno jeden z dwoch egzemplarzy cichutko zakamuflowal sie w garazu niejakiego Cosentino....a moze Volta od 037'emek cos powie.... ciagle szukam.... |
![]() Bart128 F&F Sympatyk Solo italiana automo ... ...bili da Cracovia | 2004-12-27 16:36:47 ciekawe jak to autko sie prowadzilo?? oryginalna lancia beta montecarlo nie zbierala zbytnich pochlebstw zarowno za prowadzenie jak i zle dobrane proporcje sil hamowania pomiedzy osiami, lekki przod z duza sila hamowal i szybko blokowal a slabszy tyl mimo ze dobrze dociazony niewiele pomagal. a tu jescze klocek v6 zamiast r4 |
![]() Qba Czili-Czili-Bang-Bang łili-łonka | 2004-12-27 16:52:03 Widzisz Bart moze dlatego se030 nie "wygralo" wyscigu zbrojeń, ale w porownaniu ze Stratos konkurenci i tak nie mieli duzych szans...
Samochod z tego co dotychczas ustalilem, mila byc wylacznie samochodem na TOR. Przy zmienionych hamulcach, i zmodyfikowanym tyle, a przede wszytskim dzieki szerokim 'kapciom" i 5 -biegowej skrzyni wraz z zeszperowanym dyfernecialem ( skrzynia i dyferencial pochodzic mial wedlug wloskich danych z Detomaso Panthera GTS, a wiec rozwiazanie znane z podobnego prototypu Abartha 031/039), samochod ten mogl zostac uznany za groznego przeciwnika na torze... dla mnie jego "kanciaste rysy" maja w sobie cos z epoki....piekny |
![]() Bart128 F&F Sympatyk Solo italiana automo ... ...bili da Cracovia | 2004-12-27 17:02:42 "rysy" ma faktycznie kanciaste , funkcjonalnosc wziela gore nad estetyka, seryjna beta montecarlo byla zato przesliczna ![]() ![]() |
![]() Qba Czili-Czili-Bang-Bang łili-łonka | 2004-12-27 17:36:49 a moze wie ktos czy Volta skonczyl juz renowacje Abarth 031?
moze ma ktos z was kontakty z klubami Lanci Bety?...poszukajcie czegokolwiek..bede bardzo zobowiazany... |