MotoNews.pl
1 BOSCH czy VARTA? (75827/0)
  

BOSCH czy VARTA?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Który z tych akumulatorów wybrać zakładając że parametry mają podobne (obydwa z serii środkowej). Moze ktoś ma spore doświadczenie w tej dziedzine chodzi o trwałość i niezawodność.
  
 
Na 100 % polecam BOSCH. Ale wybór zawsze należy do ciebie


Pozdrawiam











  
 
A może wogóle jakiś inny, jakoś żadko cos dobrego słysze na temat tych akumulatorów. Miałem w kilku autach Five-star i byłem zadowolony - 25 mieś gwarancji. W jednym przejeździło hmm kilka lat aż sprzedalem, jeżeli chodzi o inne akumulatory to przeważnie po roku się ich pozbywałem - tzn samochodów!
  
 
Sorry z jednego autka wyjołem przed sprzedażą i wsadziłem stary a ten odsprzedałem znajomemu i hmm to było 3 lata temu i wiem że nadal to auto jeździ do którego trafił ten akuś.
  
 
Kożystałem z akumulatorów różnych firm i VARTA chodziła najdłużej.
  
 
w mojej opinii bosch jest zbyt przereklamowany, ale kazdy ma swoje zdanie.
pozdrawiam
  
 
Zgadzam sie z Marcinem obie marki aku sa przereklamowane. Ja poleciłbym ci Centre Futura 65Ah 2 lata gwarancji bezobsługowy. Kupiłem do swojej beci taki i jak na razie nie narzekam, a cenowo od boscha był tańszy o 50 zeta a Varty 30 zeta.
  
 
Bosch to dobra marka. Może kiedyś, bo teraz akumulatory tej marki produkowane są w Polsce, a jak wiadomo Polak potrafi.
Pozdrawiam.
  
 
ja mam u siebie bezopsługowy i nie powiem że jestem zadowolony no bo ani sparwdzic tam kwas ani dolac ale niestety z taki juz siedział kiedy nabyłem samochoód a co wy myślicie o takich akumlatorach?
  
 
Cytat:
2004-12-28 10:07:30, Robin_Hood pisze:
Zgadzam sie z Marcinem obie marki aku sa przereklamowane. Ja poleciłbym ci Centre Futura 65Ah 2 lata gwarancji bezobsługowy. Kupiłem do swojej beci taki i jak na razie nie narzekam, a cenowo od boscha był tańszy o 50 zeta a Varty 30 zeta.



... tak ja też ją kupiłem do poprzedniego Golfa III i była OK, natomiast jeżeli chcielibyście kupować BOSH-a to nie kupujcie tych aku produkcji czeskiej !!!
  
 
...polecam rowniez akumulatory EXIDA. ciagle urzywam takiego wiekszego do diesli i trudnego rozruchu,kontrolka tez jest, zawsze dzialala i jest jak najbardziej wiarygodna.3 lata gwarancji i naprawde dlugo kreci w najwieksze mrozy.mam go ponad 3 lata i nie dolewalem wody,doladowywalem go tylko gdy padał mi alternator.
  
 
Niestety kupiłem boscha 60A SILVER do 316e36QP (wiem ze niektorzy napisza ze za duzy ) Szczerze chcialem varte bo boscha kumpel tez mi odradzał ale niestety święta sie przeplotły w moje poszukiwania i juz samochod stal ponad tydzień. Ograniczony mialem wybór bo bralem na znizki firmowe Inter cars i jeszcze jeden punkt i niestety nie mieli teraz Varty z serii blue i sprawa sie rostrzygła sama dają 24 mies gw więc chyba nie bedzie masakry dałem za tego boscha 215zł
Pozdrawiam
  
 
Zgadzam się z Marcinem, że Bosch jest przereklamowany (choć na pewno nie jest taki zły). Teraz w BMW mam jakieś niemieckie gówno, ale w poprzednich samochodach używałem Centry Plus i były OK. Teraz gdy przyjdzie mi zmienić akumulator na pewno to będzie też Centra.
  
 
Hmm ja mam teraz jakiś oryginalny bmw - ma konrolke jak bezobsługowy ale również korki aby dolać/sprawdzić stan elektrolitu.
  
 
Akumulator Bosch Silver Plus to efekt wieloletnich doświadczeń i intensywnych badań naukowych. Czołowi producenci samochodów, jak Audi, BMW, Citroen, Ford, Peugeot, Saab, Volvo i VW stosują już srebrną technologię w pierwszym wyposażeniu swoich aut. Dzięki wskaźnikowi Power Control System oraz pokryciu zapotrzebowania rynku europejskiego, sięgającemu ponad 80%, akumulator Bosch Silver Plus jest atrakcyjnym produktem dla warsztatów samochodowych i placówek handlu specjalistycznego.

Zalety:
minimalne zużycie wody
odporność na korozję
20% dłuższy czas użytkowania w porównaniu do klasycznych akumulatorów
30% większy prąd rozruchu w porównaniu do akumulatora Silver
duża odporność na wysokie temperatury w komorze silników nowoczesnych samochodów osobowych
odporność na głębokie rozładowania
100% komfortu obsługi
ulepszony uchwyt
nowy atrakcyjny wygląd

Zastosowane w akumulatorze stop ołów-wapń-srebro, nowoczesna geometria siatek, grubsze płyty i większy zapas elektrolitu nad płytami akumulatora zwiększają także zdolność ponownego naładowania. Nowy Bosch Silver Plus nawet po głębokim rozładowaniu całkowicie się doładowuje. Dzięki temu nie szkodzi mu jazda na krótkich dystansach, a niewielkie samorozładowania nie sprawiają problemów w rozruchu silnika.

Akumulator Bosch Silver Plus jest wyposażony ponadto we wskaźnik naładowania Power Control System, pozwalający każdemu użytkownikowi na ocenę sprawności akumulatora. Przy pomocy zmieniających się kolorów w "oczku" umieszczonym na górnej pokrywie akumulatora wskaźnik informuje o stanie akumulatora:

kolor zielony oznacza "Akumulator jest w pełni sprawny i ma napięcie powyżej 12,4 V",
kolor szary "Akumulator powinien zostać doładowany. Napięcie pomiędzy 12,0 a 12,39 V",
kolor biały "Akumulator powinien zostać wymieniony. Napięcie poniżej 12,0 V".

Specjalnie dla potrzeb akumulatora Bosch Silver Plus unowocześniono jego wzornictwo. Nowe, dodatkowe płytki zwiększyły wytrzymałość i odporność obudowy na wstrząsy. Zabezpieczona na wypadek wypływania elektrolitu pokrywa labiryntowa zapobiega zapłonowi wstecznemu. Komfortowy uchwyt ułatwia transport gotowego do montażu akumulatora. Akumulator jest w pełni bezobsługowy (wyeliminowana została konieczność uzupełniania go elektrolitem), a po zużyciu można poddać go procesowi recyclingu.

Same superlatywy. I jak tu go nie wziąść.
  
 
Reklama to reklama, a jaka jest jakość produktu, o tym przkonasz się w trakcie eksploatacji. Według mnie producent nie ma tu większego znaczenia.

W przypadku akumulatora oprócz zalet samego produktu ważne jest, aby posiadał on odpowiednią pojemność i dawał wystarczający prąd rozruchowy. Wielkości te powinny być podane w intrukcji użytkownika każdego samochodu. Aby akumulator miał długą żywotność, musi być sprawny układ ładowania. Oczywistym jest, że w przypadku akumulatorów obsługowych należy dbać też o poziom elektrolitu.

W przypadku pojazdów z akumulatorem umieszczonym wewnątrz kabiny, akumulator musi być bezobsługowy z centralnym odgazowaniem. Do otworu odgazowującego musi być podłączona rurka wyprowadzona poza kabinę (zwykle przez podłogę).
  
 
o tym który aku najlepszy była zagożała dyskusja na elektrodzi .temat był przyklejony ze 2 lata i z tego co pamiętam większość użytkowników chwaliła centre, zap do dupy a z zachodnich ponoć njlepszy jest hoppecke. ja z doświadczenia nie polecam bosh silver (zdechł po 2 latach stracił pojemność ) i mool (ten wytrzymał 6 miechów i zwarła sie jedna cela) a ja kó...wa zgubiłem gwarancje
Cytat:

  
 
cjanek nie pisz takich poematów bo reklamy wszyscy zapewne mamy dość.
zyggy masz racje, jednak my pisząc o trwałosci akumulatora mamy na myśli sprawny układ ładowania.
co do marki aku to ja osobiscie mam, a nawet nie wiem jaki. kupiłem rok temu najtańszy o pojemnosci 65 Ah za 120 pln i jak do tej pory chodzi bez problemów. bosch o tej pojemności kosztuje chyba około 300 pln. uważam że nie chodziłby dwa razy dłuzej niż ten którego mam.
pozdrawiam
  
 
Cytat:
2004-12-28 19:35:03, MARCIN_RADOM pisze:
zyggy masz racje, jednak my pisząc o trwałosci akumulatora mamy na myśli sprawny układ ładowania



my też mamy to na myśli
pozdrawiam
  
 
No Marcin chyba masz racje! A o Silver'ze ostatnio mi mechanik coś mowił, że to jakiś wadliwy produkt był i starsznie szybko padały i wycofują je z produkcji i tylko jeszcze w Polsce są dostępne - było za dużo reklamacji, no ale to tylko plotka.