Osiagi 1.3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich kllubowiczów.
Od kilku dni jestem posiadaczem essiego 1.3 gaznik z 88' + lpg. Moze ktos potrafilby mi odpowiedziec czy 120 km/h jakie udaje mi sie z niego wycisnac (przy baaaaaardzo dlugiej prostej 130) to jest norma czy tez jest cos nie tak z silnikiem. Podpowiedzcie co sprawdzic i ewentualnie co poprawic by silnik pracowal lepiej. Po zakupie wymienilem olej i filtry. Po przeczytaniu postów zastanawiam sie czy to moga byc świece, slychac tez lekkie klekotanie z silnika. Moze rególacja gaznika i zaworów cos pomoze?? Wiem ze te pytania mogą wydawać sie wam bezsensowne ale jak już pisalem jest to mój pierwszy samochód. Pozdrawiam
  
 
A te z bolem 130 to na gazie??
Zapewne jakis regolacji mu brakuje ,bo 150 chyba powinien osiagnac
  
 
Mk4 z tym silnikiem daje radę nawet z gazem starcza do sprawnego poruszania się powinien około 155 smigac wiem bo często takim jezdzę zrób regulację zaworów i instalacji gazowej powinno pomóc nowe swiece napewno nie zaszkodzą nie wiadomo kiedy ktoś wymieniał.
  
 
proste, zajezdzony mkIII 1.3 + lpg smigal kolo 145. Poza tym nie wiem czy on nie ma hydraulicznej regulacji luzow zaworow. CVOs napewno jest nie tak. Moze ma lpg ustawione na ekonomie. Pamietam ze w takim przypadku wiecej niz 120km/h nie szedl.
  
 
Mk4 z silnikiem 1.3 ma ręczna regulację zaworów predkość maksymalna według książki 157 km/h luz zaworów na zimno 0,25 ssący i 0,50 wydechowy . Hydrauliczną regulację zaworów miał mk3 z silnikiem 1.3 CVH (szeroka głowica)zasilany gaznikiem te silniki raczej już nie szły w modeku mk4.
  
 
Cytat:
Mk4 z tym silnikiem daje radę nawet z gazem starcza do sprawnego poruszania się powinien około 155 smigac wiem bo często takim jezdzę zrób regulację zaworów i instalacji gazowej powinno pomóc nowe swiece napewno nie zaszkodzą nie wiadomo kiedy ktoś wymieniał.


koledzy bez przesady mój essik a jest to mk VII czyli 10 lat młodszy od essika kolegi idzie max 165 (ma większą średnice kół niż seria) raczej jest mało możliwe żeby siedemnastoletni escort jeszcze na gazie bez problemu osiągał 155.
  
 
hmm ... 135km/h to ja Trabantem 1.1 na LPG jechalem - czyli moim poprzednim autem ...
wiec wydaje mi sie ze to troche slabo jak na tego escorta - mysle ze powinien isc troche wiecej, jesli jednak malo pali to cos za cos ...
  
 
Cytat:
2004-12-28 15:05:31, fryszard pisze:
koledzy bez przesady mój essik a jest to mk VII czyli 10 lat młodszy od essika kolegi idzie max 165 (ma większą średnice kół niż seria) raczej jest mało możliwe żeby siedemnastoletni escort jeszcze na gazie bez problemu osiągał 155.



Oj stary, gdyby tu Wilk wpadl, to by Ci powiedzial co to znaczy kilkunastoletni Essi. Byl to 1.6 CVH, a poldolot 2.0 mial problemy, takze stare escorty potrafia zaskoczyc.
  
 
pyton jest taka sprawa trabant 1,1 ma silnik z polo nie orientuje sie ile dokładnie kucyków ale coś koło 55 (bodajże 54 ) i waży pewnie koło 800 kg albo mniej, a essik waży 1000 kg a koników prawie tyle samo, więc nie ma się co dziwić. a swoją drogą dokładna regulacja LPG napewno coś da.
  
 
Cytat:
Oj stary, gdyby tu Wilk wpadl, to by Ci powiedzial co to znaczy kilkunastoletni Essi. Byl to 1.6 CVH, a poldolot 2.0 mial problemy, takze stare escorty potrafia zaskoczyc.



gdzie to takie poldoloty robią? a ja mówie o silniku 1,3 jeszcze z LPG, mój nie ma gazu a też jest 1,3 więc nie wiże żeby podobny silniczek tylko 10 lat starszy mógł się równać z moim albo jaimkolwiek innym "nowym" 1,3.
  
 
Pojawia sie na naszym forum kolega z FSO AK - Piter20. On ma 2.0 w poldku - widzialem jak to chodzi
  
 
fryszard:
Trabi 1.1 ma 29KW(40KM), Wartek 1.3 ma 44KW(60KM).
Poza tym Trabi jest jak by to powiedziec - mniej aerodynamiczny .. ;P

no ale nie wazne - imho predkosc eskorta za niska ...
  
 
Cytat:
2004-12-28 15:05:31, fryszard pisze:
koledzy bez przesady mój essik a jest to mk VII czyli 10 lat młodszy od essika kolegi idzie max 165 (ma większą średnice kół niż seria) raczej jest mało możliwe żeby siedemnastoletni escort jeszcze na gazie bez problemu osiągał 155.



No witam
Widze że nie doceniasz starszych essinek a to powazny błąd.
moge cie zapewnic ze moj prawie 14 letni Essi Mk V smignie twojego bez kłopotu i to na LPG. Nawet jakbys miał Essiego 1.6 16V to tez bys zobaczył tylko moje tylne światła.
Wiec radził bym ostroznie sie wypowiadac o starszych rocznikach Essiego.
U mnie predkosc przelotowa w trasie to 120-140 km/h wtedy zachowuje ekonomike jazdy.
Jak sie gdzies śpiesze to przedział mam 140-170 km/h
Na LPG wycisnałem max 195 km/h na Pb mam 215 km/h w ksiazce max mam podana 186 km/h
Trzeba odjac tylko od tego ok 5% błędu licznika bo zawsze liczniki zawyzają predkość.

Wracajać do tematu to 120 -130 km/h na silnik 1.3 nawet na LPG to zamało na LPG powinien pojść ok 140-145 km/h na Pg ponad 150km/h.
Ja w Renault Kangoo 1.2 60KM poszłem prawie 155 km/h a pamietajcie jakie to auto ma opory (oczywiscie benzyna )

Pozdrawiam

  
 
Często jezdze mk3 z silnikiem 1.3CVH w gazie bez problema 120km/h pomyka i dochodzi do 150 km myslę że że ten tak zwany przez niejednego ,, rupiec,, ma skrzynie biegów 4 gasi większość nowszych mk z silnikami 1.3 więc jak napisał Rick-3 doceń starego essiego
  
 
ja je zawsze doceniałem ale nie wierze że są lepsze od nowszych 1,3.
  
 
Stary silnik 1.3 CVH ma hydrauliczną regulację zaworów aluminiową głowice rozrząd na pasek uważam że jest lepszy od 1.3 OHV który ma przestarzałą budowę ręczne zawory rozrząd łańcuchowy i żeliwną głowice.
  
 
to dlaczego do nowych samochodów wkładali gorsze silniki?
  
 
Zapomniałem dodać że 1.3 CVH zasilany gażnikiem ma 69km a 1.3 OHV tylko 60km. Ja to zawsze uważałem że jak składali fordy to co znalezli na magazynie to wkładali.
  
 
Cytat:
2004-12-28 18:37:38, fryszard pisze:
to dlaczego do nowych samochodów wkładali gorsze silniki?


Gorsze to moze złe okreslenie.
Chodzi o to ze tansze w produkcji (a wiec oszczedności materiałowe) np: (teraz daja kolektory plastikowe ja w swoim mam aluminiowy )
pozatym moc:
ja mam CVH 1.6 EFI 8V 105 KM
nowsze 1.6 16V ZETEC ma tylko 90 KM

wiec dlatego nie nalezy lekcewazyc starszych roczników.


[ wiadomość edytowana przez: Rick_3 dnia 2004-12-28 18:50:52 ]
  
 
Jest jeszcze kwestia wchodzenia w życie coraz ostrzejszych norm emisji spalin, zamiast diametralnych zmian kostrukcyjnych, lub wręcz konstruowaniu nowej jednostki napędowej, trochę modernizuje się starą i ogranicza moc, silnik spełni normę EURO dla danego roku. Wątek ekonomiczny też jest bezsporny.