Pompka paliwa Omega A

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam klubowiczów
Od niedawna jestem posiadaczem Omegi A z 1991 roku. Auto kapitalne jednak mam problem z odpaleniem czasami. Czy ktoś mi może powiedzieć czy w Omedze A włącza się pompka paliwa po przekręceniu zapłonu celem wyrównania ciśnienia ? Chyba że są różne wersje ? Silnik to C20NE.

Dzięki za info !!!
  
 
Chyba ,raczej tak.Przekrecasz,pala sie kontrolki,rowniez ta od paliwa,pompka powinna juz pracowac,odpalasz zazwyczaj jak wszystko co ma pogasnac juz sie nie pali,wtedy masz zapewniony start,chyba ze sa inne problemy,nizsze cisnienie,wtryski,swiece?Nie wiem.
  
 
Na stronie ogólnej Forum i to pierwszej jest już wątek "pompa paliwa po przekręceniu kluczyka".
Poczytaj, może coś ci pomoże, ale jak na razie nie jest tam na 100% rozstrzygnięte, czy w Omegach A pompa wyrównuje ciśnienie czy nie...
  
 
Wyrównuje.

Raz i jest spokoj!
  
 
Nie moge się do końca z Tobą zgodzić Piotrze - chyba, że mam jakiś tak nietypowy przypał w instalacji, że mimo wszystko samochód działa .
Swego czasu walczyłem z obwodem zasilania pompy przy okazji padnięcia ECU, bo też tak właśnie myślałem, że pompa powinna przez kilka sekund po przekręceniu kluczyka wyrównywać ciśnienie... A tu napięcie na bezpieczniku pompy pojawia się dopiero po rozpoczęciu kręcenia rozrusznikiem. Trzy godziny na sprawdzenie obwodu i nic nowego nie wynikło... Co więcej - na drugim ECU ( w uszkodzonym poleciał obwód sterowania cewką zapłonową) jest tak samo. Poza tym moja pompa nie należy już do najcichszych i bym ją słyszał , co zresztą sprawdzałem podając bezpośrednio zasilanie. A auto pali "z dotknięcia", tfu, tfu tfu, na psa urok żeby nie zapeszyć.

Pozdrawiam
  
 
No wlaśnie panowie. Mam dylemat ponieważ największy problem mam jak jest nieco mniej paliwa w zbiorniku (mniej to jest około 12 litrów ). Losowo auto nie chce mi zapalić i nie ma znaczenia czy silinik jest zimny czy ciepły lub nawet pracowało minutę temu. Kręcę rozrusznikiem i nic - auto nie chce zaskoczyć, aż nagle trach i silnik załapuje.
Przy większej ilości paliwa jakoś jest nieco lepiej. No i zauważyłem że silnik jakoś czasami ma takie dziwne zacięcia na jałowym (odczywalne jest to telepaniem się drążka zmiany biegów lub nawet wpadnie w lekki ruch całe auto). Przejechane 160 tyś (niedawno sprowadziłem ten samochód z Niemiec)
Poradźcie Panowie co sprawdzać i jak się do tego zabrać bo przesiadłem się z Laguny i jestem nieco laikiem w Omesi (nadmieniam że z miłym wrażeniem Omegą się jeździ o nieeeeebo lepiej).
Gdzie szukać gniazda diagnostycznego i które piny zewrzeć (silnik C20NE rok prod. 1991 )?

Dzięki za help - Panowie

Pytanie nowego - czy są jakieś zloty we Wrocku ??