MotoNews.pl
  

Gdzie odłączyć kontrolkę CHECK-ENGINE?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich jako nowy użytkownik omegi oraz tego forum

W jakim miejscu najłatwiej jest odłączyć kontrolkę check'u w omedze A? Nabyłem takowe autko z instalką gazową i prawdopodobnie gaziarz odłączył lampkę żeby nie drazniła oczu Chciałbym ją podłączyć ale nie wiem gdzie zacząć szukać.

pozdrawiam
  
 
najczęsciej wykręca się żarówkę od kontrolki
  
 
najczęsciej wykręca się żarówkę od kontrolki
  
 
Cytat:
2005-01-01 10:57:28, Randal_ pisze:
Witam wszystkich jako nowy użytkownik omegi oraz tego forum W jakim miejscu najłatwiej jest odłączyć kontrolkę check'u w omedze A? Nabyłem takowe autko z instalką gazową i prawdopodobnie gaziarz odłączył lampkę żeby nie drazniła oczu Chciałbym ją podłączyć ale nie wiem gdzie zacząć szukać. pozdrawiam


A skąd wiesz że odłączona,nie świeci wcale nawet przy włączonym zapłonie.Może emulator masz założony.
  
 
Ano mam emulator (taka puszka z napisem "...for 4 cylinder engines"). Wtedy kontrolka nie zapali się nawet przed zapaleniem silnika razem z ta od oleju i ładowania? chciałbym sprawdzić kody błędów ale nie mignęła mi ani razu więc myślałem że odłączona.
  
 
Cytat:
2005-01-01 16:28:36, Randal_ pisze:
Ano mam emulator. Wtedy kontrolka nie zapali się nawet przed zapaleniem silnika razem z ta od oleju i ładowania?


Ja mam emulator - kontrolka zapala się przed uruchomieniem silnika a po gaśnie. Ostatnio zapaliła się na moment w czasie jazdy ale już jest git . Stawiałbym na przepaloną żarówkę lub jej brak, a jeśli nie zapalają Ci się jeszcze dodatkowo kontrolki ładowania i ciśnienia oleju to może to być uszkodzona ścieżka w liczniku (są blisko siebie)
Pozdrawiam
  
 
Te od oleju i ładowania sa wporządku. Jutro sprobuje zajrzeć w deske za tą kontrolką chcecku.
  
 
ty masz emulator wtryskiwaczy
on wprowdzając dodatkową oporność w obwodzie wtryskiwaczy podczas pracy na gazie powoduje
że sterownik nie zauwarza że są odłączone i nie generuje kodu

a kontrolka zawsze ma świecić jak jest przekręcony zapłon lub podczes pracy silnika jeśli jest jakiś kod
  
 
Sprawdziłem żarówke od CHECKa i jest na miejscu, i jest sprawna. Gdzie jeszcze moge szukać? I jeszcze jedno pytanko: Przeszukałem chyba wszystkie zakątki pod maską i nie znalazłem wtyczki od kompa (tej gdzie mam zrobić zwore do wywołania błędów na deske ) Jest tylko taka jakaś duża okrągła, a w środku auta za schowkiem jest podobna. Gdzie szukać tego złącza?
  
 
Cytat:
Przeszukałem chyba wszystkie zakątki pod maską i nie znalazłem wtyczki od kompa


przy mc'personie niebieski dekielek(2x8cm)wisi luzem
Cytat:
Gdzie jeszcze moge szukać


od sterownika obok schowka wychodzi okrągłe gniazdo(jest tam brązowy z nieb.paskiem przewód)on jest do kontrolki .może go obcieli
  
 
Mała prośba: Jakie sa kolory przewodów które trzeba ze sobą zewrzeć aby wywołać odczyt błędów?? chodzi mi o te w kostce 10-pinowej
  
 
schemat uproszczony...

  
 
a czy ktos moze ma pojecie, do ktorego pinu ECU podlaczony jest pin B zlacza ALDL? mam pomysla, zeby uproscic sobie odczyt bledow montujac w kabinie wylacznik zwierajacy do masy odpowiedzni pin ECU. ale ktory?
  
 
Nie koniecznie masz odlaczona kontrolke!Zalezy od instalacji gazowej!Jak masz w miare dobra instalacje to kompa od gazu masz wpietego w wiele roznych przewodow!Jeden y nich wlasnie jest do tego zeby ta kontrolka sie nie swiecila!Wiec ....
  
 
kielkac ja właśnie chce sobie uprościć odczyt w taki sposób jaki opisałeś! Procedure sprawdzania znam ale niestety u mnie nie ma zwykłego złącza tylko takie okrągłe!! I chciałbym dlatego się dowiedzieć jaki kabelek mam z tego gniazdka zewrzeć (o ile to jest ALDL ) no nic, czekam... może ktoś łaskaw zajrzy do swojej omki A i powie jakie kolory mają kabelki A i B
  
 
ja mam gaz 2.0 ecotec po uruchomieniu silnika kontrolka gaśnie ale jak strzelił mi czujnik położenia wałka rozrządu to sie świeciła . wnioskuje z tego że prawidłowo założona instalacja nie koliduje z kompem od beny tylko współgra . ps. w moim pierwszym aucie na gaz majstry żeby było łatwiej poprostu obcieli kabel obcęgami tak aby sie check nie świecił. a na benie po roku auto chodziło jak muł. co sie okazało do wymiany już była sonda i kat. . życze cierpliwości bo to podstawa i pozdrawiam . fomin
  
 
fomin, masz racje. to, ze jezdze na gazie nie przeszkadza komputerowi kontrolowac wszystkich czujnikow i kontrolka jeszcze mnie nie zawiodla jak sadze. raz wykazala mi problem z czujnikiem temperatury (naprawilem), raz z przeplywka (samo sie naprawilo ) i dwa raz blysnela sonda (zla mieszanka). stalo sie to jednak zaraz po zatankowaniu na nieodpowiedniej stacji. po zatankowaniu gasu na innej skasowalem bledy i problem sie juz nie powtorzyl...
  
 
kielkac ok wiemy o czym mówimy z tym że problem pojawia sie jak trafi sie na h... do lania a nie gazownika, kolega maciej zamontował gaz w ustce a tam to można jedynie dupą fale rozbijać . prosze mnie żle nie zrozumieć !!!!!. znam ustke, sądząc po ilości mieszkańców i iloścoi omeg kiepsko tam z wiedzą na temat lpg w bestii, ponadto to miejscowość rybacka , a paliwo kupuje sie z kutra bo najtańsze czyli olej napędowy . tak więc jeszcze mniejsza szansa na ome w benzynie. powodzenia i do zobaczenia na zlociku
  
 
Czy ktoś mógłby poświęcić dosłownie chwilkę żeby sprawdzić u siebie kolorki tych przewodów?? byłbym bardzo wdzięczny
  
 
Cytat:
2005-03-08 10:28:38, kielkac pisze:
a czy ktos moze ma pojecie, do ktorego pinu ECU podlaczony jest pin B zlacza ALDL? mam pomysla, zeby uproscic sobie odczyt bledow montujac w kabinie wylacznik zwierajacy do masy odpowiedzni pin ECU. ale ktory?



niewiem czy to bedzie takie proste
na zlaczu diagnostycznym jest pokrywa ktora mostkuje dwa piny, przy zczytywaniu bledow pokrywa jest wyciagnieta wiec na pewno w jakis tam sposobjest to powiazane z odczytem bledow