MotoNews.pl
4 Spalanie, obroty (76643/0)
  

Spalanie, obroty

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam,
jestem zupelnie zielony, a mianowcie jestem w trakcie kupna tego auta, zauroczylo mnie, co t duzo mowic
JEst jednak jeden problem, na przegladzie stwierdzono " uszkodzenie ukladu paliwowego" cokolwiek to ma znaczyc hehe. Jaki problem? Ciagle zabrudzanie swiec, spaliny ponad norme, baaardzo wysokie spalanie ( utrudniajace normalna jazde ) no i dlawienie sie na niskich obrotach + maks wyrabia jakies 160. Wg mnie to moze byc sonda lambda, ale moze wy macie jakies sugestie?
  
 
Cytat:
2005-01-03 23:19:46, Krzyziu pisze:
Ciagle zabrudzanie swiec, spaliny ponad norme, baaardzo wysokie spalanie ( utrudniajace normalna jazde ) no i dlawienie sie na niskich obrotach + maks wyrabia jakies 160. Wg mnie to moze byc sonda lambda, ale moze wy macie jakies sugestie?



Witajcie,

Bardzo mnie ten post zastanowil bo ja wlasnie takze walczylem dzisiaj caly dzien z moim nissankiem. Mianowicie zaczelo sie od tego ze w Nowy Rok za zadne skarby nie moglem go zapalic, choc nigdy wczesniej nie robil takich numerow. Wymienilem wszystkie cztery swiece i jakby mu pomoglo, ale wciaz odczuwalem szarpanie, a na gazie zaczal zupelnie gasnac. Pojawily sie plywajace wolne obroty - takze na benzynie.

Dzisiaj, tj. po trzech dniach od zmiany swiec wykrecilem je i okazalo sie ze wygladaja jak po 10 tys km, a ja przejechalem moze 10 km. Wymienilem filtr powietrza i zrobilem regulacje gazu - teraz jest juz prawie dobrze, tylko ze zauwazylem bardzo dziwny efekt:
na benzynie po wcisnieciu sprzegla podczas jazdy obroty dluzsza chwile utrzymuja sie na wysokim poziomie a dopiero potem powolutku opadaja do 800. Natomiast na gazie to jest juz zupelne wariactwo. Zupelnie znienacka obroty po wcisnieciu sprzegla spadaja do 200-300, czasem auto gasnie calkiem.

Sprawdzilem juz wszystko co mi przyszlo do glowy. Moze to faktycznie cos z Lambda. Objawy sa bardzo podobne do twoich (to brudzenie swiec). Nie wiem ile auto pali na benzynie bo dawno na niej nie jezdzilem, na zbiorniku gazu 28 litrow przejezdzam mniej wiecej 230 - 240 km.

Ktos podpowiedzial mi ze takie jaja moga sie dziac jak uszkodzi sie silniczek krokowy odpowiadajacy za wolne obroty. Nikt jednak do tej pory nie podjal sie jego sprawdzenia lub naprawy, a objechalem juz kilkanascie warsztatow. Fachowcy od gazu takze rozkladaja rece.

Ma ktos moze jakies pomysly?

  
 
a propos, jak to jest z tymi sondami, niemozliwoscia jest dostac taka w sklepie, proponuja mi uniwersalna, ale ta ma inny rozmiar glowki ( wkretu ) . Zmienial ktos ?
  
 
Cytat:
2005-01-04 18:22:47, stainless pisze:
Ktos podpowiedzial mi ze takie jaja moga sie dziac jak uszkodzi sie silniczek krokowy odpowiadajacy za wolne obroty. Nikt jednak do tej pory nie podjal sie jego sprawdzenia lub naprawy, a objechalem juz kilkanascie warsztatow. Fachowcy od gazu takze rozkladaja rece. Ma ktos moze jakies pomysly?

Silniczek krokowy i otworek w którym pracuje mozna wyczyscic z osadu ja czysciłem naftą a potem srodkiem do czyszczenia ukladow gaznikowych,czy pomoglo nie wiem napewno nie zaszkodziło pozdrawiam
  
 
kuźwa zaraza padla na nasze auta ja mam dokladnie takie same objawy jak @stainless i to od kilku dni a zaczelo sie od wymiany filtra powietrza i regulacji na gazie
wkurzylem sie i ide grzebac w aucie

pozdro maciolo
  
 
ehe co za ozywienie :> moze nie do konca pozytywne ale cóż innego pozwala nam lepiej poznac nasze saniaki jak probleeemy! to ja tez zeby wam zal nie bylo powiem ze w moim 1.8 gti mam juz taka dziure na wydechu ze jak nie wymienie go na wiosne, (i to na niebylejaki !) to chyba mnie tam u siebie w trojmiescie uslyszycie a poza tym mi podloga podmaka pod kierowcą .. ale to tez na wiosne sie zrobi :> Slowem powodzenia i sluze pomoca ps. przypominam ze mi mulenie/szarpanie/plywajace obroty -ustapily po regulacji kata wyprzedzenia zaplonu czzyli crank angle sensora przy pomocy stroboskopu!

irq


[ wiadomość edytowana przez: irq dnia 2005-01-06 15:22:41 ]
  
 
irq, widze ze ejstes z Katowic, gdzie Ty kupujesz czesci do swojego autka i gdzie na jakies serwisy ( oprocz 'wlasnego seriwsu')
  
 
Panowie nie wiem o co tu chodzi - pojechalem do specow od gazu - wyregulowali go, przeczyscili takze reduktor za pomoca denaturatu. po tej operacji nic sie za bardzo nie zmienilo, jednak juz tego samego dnia nissanowi przeszly wszystkie dolegliwosci. Nic z tego nie rozumiem. Auto schodzi od 800 obrotow jak marzenie - przestalo gasnac, przestalo szarpac, nie ma juz plywajacych wolnych obrotow. Nic takiego wlasciwie nie zrobilem.

Mialem juz jechac podlaczyc sie do komputera na stacji diagnostycznej co by zobaczyli czy ktorys z czujnikow albo silniczek krokowy nie jest uwalony, ale puki co nie ma juz takiej potrzeby. Nie wiem co to za cholera - tylko czekam az sie znowu zrobi
  
 
Krzyziu: a co,kupiles juz to autko ? bo chyba czytalem tylkoze masz zamiar Co do czesci to uzywanych szukam najczesciej tu: http://www.autogielda.com.pl/dolnoslaska/ (glownie z okolic wroclawia), nowe czesci kupuje w sklepie/hurtowni "kapitan" tel. 2555485, ul 1 maja 158. Warsztaty? hmm, blacharka u znajomego z ząbkowic sl. a naprawy mechniczne.. wlasciwie jeszcze mi sie nie zdazyly raczej tak ze warsztatu zadnego nie polece. Z jakiej dzielnicy dokladnie jestes bo ja z dabrowki malej (kolo bogucic)

a co do podpinania pod kompa to wg moich informacji, jesli wogole jest taka mozliwosc, to jest to niezly bezsens placic za taka diagnostyke! wszystkie rzeczy kore potrafi zdiagnozowac komputer nissanka mozna odczytac bezpodrednio z kontrolek pod siedzeniem pasazera cyzli na komputerze (kody 2 migajacych diodek informuja o problemach) lub tez mozna zmontowac urzadzonko ktore u mnie sprawuje sie jak nalezy (choc zaadoptowalem pomysl z innego modelu nissana - 200sx), podpina sie je pod gniazdo obok bezpiczenikow i mamy tam tez 2 diodki i przelacznik trybow, tyle ze nie musimy zdejmowac siedzenia pasazera zeby cos potestowac

Podam wiec moze garsc linkow zeby mozna bylo sobie samemu zawalczyc:

Turbokillers - (link do opisu ecces Checkera); bardzo fajna stronka ktora traktuje o wyposazonych w taki sam silnik jak moj (ca18de) tylko z turbiną

1,
2,
3 -
linki do 3 stron opisujacych kody wyswietlane przez migajace didoki

jak ktos juz zmontuje to niech napisze, podam jeszcze schemat jak podlaczyc 4 kabelki pod gniazdo diagnostyczne (albo zdjecia wrzuce jak ja to mam zrobione)

no to milego :> irq

  
 
Jestem z Podlesia, intensywnie sie szykuje do kupna tego samochodu, bo nie ma sladow korozji, uzywal go taki dziadek co chuchal i dmuchal ) no tylko to spalanie i dlawienie sie przy 3 tys...spaliny w chole..re ponad norme, kupilem sonde, zobaczymy zy to cos pomoze. A propos, szukam jeszcze lamp pozycyjnych, jakies swiry mi stlukly na parkingu ;/ Autko mi sie podoba, jezdze nim od czasu do czasu, w zasadzie kluczyki juz mam, papiery tez, wystarczy tylko zaplacic, a cena wg mnie bardzo dobra. Autko czarne ze srebrnymi spodami, wiec jak cos to trab
jestem z Podlesia, bogucice znam, chodzilem niegdys do X LO a to calkiem niedaleko jest.
  
 
Panowie, udalo mi sie rozwiazac problem. Wszystkie te problemy, o ktorych pisalem wczesniej, okazaly sie byc spowodowane przez pekniecie kopulki rozdzielacza. Wymienilem kopulke (25 PLN) i przy okazji palec rozdzielacza (19 PLN) oraz przewod zaplonowy prowadzacy do cewki (14 PLN) i tym oto symbolicznym kosztem rozwiazalem problem. Wszystkie objawy chorobowe ustapily, a pacjent wydaje sie byc zdrow
  
 
mnie rowniez udalo sie rozwiazac problem. Do regulacji i czyszczenia byly membrany w gazniku. Nie znam sie na tym dokladnie, calosc kosztowala mnie 120 zl..teraz pozostalem z dodatkowa sonda lambda, jak cos to jest do sprzedania
P.S. kupuje nissana, wkrotce sie podziele zdjeciami
Pozdrawiam