MotoNews.pl
  

Tuning silnika malucha

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Chcialbym sie dowiedziec czy ktos z Was ma jakies doswiadczenie w extremalnym tuningu silnika kaszla. Mam w planach tego typu cwiczenia i chcialbym zrobic calosc, tylko nigdy jeszcze nie robilem rzeczy takich jak:

- powiekszyc dziury w tlokach (na szerokosc) na pierscienie na calym obwodzie tak aby pierscienie mogly spokojnie puchnac i nie klinowac sie

- dolozenie czwartego pierscienia na gorze tloka (uszczelniajacego)

- nierownomierny szlif cylindra (i pytanie jakie dac luzy na gorze i na dole) ?

silnik ma krecic sie bardzo wysoko .

pozdro
  
 
eee tam szkoda silnika
  
 
eee tam szkoda.....na codzien tym jezdził pewno nie bedzie...
to maja byc testy.....i bardzo dobrze, hehe...
  
 
Ja sie moge podzielic doswiadczeniami z dolozania 4 piercienia tam gdzie jest to wolne miejsce na tloku u samej gory. U mnie to dalo extra efekty. Sprezanie milem super. A znowu u kumpla ktory zrobil tak samo silnik byl strasznie zamulony i strasznie ociezaly mial rozruch. Jakby go cos blokowalo.


Jak dobrze pamietam to 4 pierscien ma Waldek Janecki on sobie to chwali. (koledzy z krakowa beda wiedziec o kogo chodzi)


A jak juz poruszam sprawe pierscieni to bardzo polecam piersciennie od VW(super sprawa na tym naprawde trzyma kompresje mialem i do tego jeszcze tloki na 77,6)

POzdr


[ wiadomość edytowana przez: HuHu dnia 2005-01-04 17:55:25 ]
  
 
Cytat:
2005-01-04 14:12:31, wojtas7 pisze:
- powiekszyc dziury w tlokach (na szerokosc) na pierscienie na calym obwodzie tak aby pierscienie mogly spokojnie puchnac i nie klinowac sie




Zeliwo ma taka rozszezalnosc temperaturowa ze az strach, wiec rowki trzeba powiekszyc koniecznie, najlepiej pilnikiem zdzierakiem do miekkiego drewna.

A tak powaznie- wezcie sobie czasem do reki jakas ksiazke o silnikach, budowie pojazdow samochodowych lub materialoznastwie i pzreczytajcie troszke zanim cos takiego napiszecie.
  
 
lubie takie teksty.
opis tyningu silnika w piwnicy przy pomocy młotka i śrubokręta.
silnik=betoniarka i wrzucamy tam co się da.
tłoki od syreny, zawory od trabanta, siedem pierścieni, szlif papierem ściernym itp/
A potem są teksty, ze nie jedzie, ze ktoś oszukał bo miało jechać a nie jedzie, że prycha dymi itp.


  
 
panowie...potraktujcie to jako pytania laika i badzcie poboznie cierpliwi
  
 
agrupa: podobno Ty masz po 7 pierscieni na tloku, takie chodza plotki
A tak naprawde to bez sensu stosowac 4 pierscien zeby zwiekszyc kompresje. Duzo lepsze efekty sa przy zastosowaniu pierscienia trapezowego na uszczelniającym i półtrapezowego na srodkowym.
  
 
A ja mam takie pytanie: pewien gość (jeździł trochę w RC i na górach) mówił mi, ze jeździł na dwóch pierścieniach - czy mam rozumieć że efekty są niewspółwymierne do negatywnych skutków??
  
 
Znacie wogle wojtasa że odrazu piszecie że to laik? widzieliście jak jego silniki chodzą a raczej wymiatają ? Może ma poprostu pytanie i oczekuje odpowiedzi czy warto czy nie. Co do puchniecia to nie puchną pierścienie tylko tłoki jak już. A co do nacinania rowków na dodatkowe pierścienie to bawiłem sie tym kiedyś jak sie przrobiało simsony i inne tego typu pierdopędy. Moc którą dało to działanie było zabierane przez dodatkowe tarcie pierścieni wiec wychodziło na to samo ale niewiem jak to jest w malcu moze warto spóbować.
  
 
A moze zamiast eksperymentowania sprobuj zrobic auto na podstawie materialow OBR?? Tam chyba wykorzystali najlepsze patenty na zwiekszenie mocy....
  
 
Ja powiem tak mialem 4 pierscienie i bylem zadowolony
  
 
pytanie laika....heheeheee, rozwaliło mnie to...

a widze ze nawet wojtek walczak wstapił do f&f...
cos na yahoo nudno ostatnio, nie?

powiem wam, ze jechałem z wojtkiem w zvoleniu jego fura, ładnie sie kreci...a poza tym to........na "BANI" tez umie jezdzic...
  
 
Mitrok nieeeee,
Ale dałem plame, Poznałeś mój sekret!!!

Pozdrawiam
  
 
moze i pytania laika bo do tej pory jedyne co robilem z ukladem korbowo-tlokowym to tylko odchudzanie korbowodow, wybieranie materialu z tloka ze srodka i rozne luzy tlok - cylinder. Chodzi o to ze szlify robie w warsztacie gdzie mechanicy motocykli zuzlowych szlifuja, dlatego wiem ze ich silniki 2 suwowe kreca sie do 20k RPM a luzy daja ok 20 setek i wlasnie nierownomierne szlifowanie ze na dole inne luzy niz na gorze. Cos w tym musi byc. Mi sie wydaje ze wiekszy luz tlok-cylinder plus dodatkowy pierscien (tytanowe sa duzo trwalsze i po 10kkm dalej kompresja na poziomie 14) mogloby cos dac, of coz w ramach cwiczen

pozdro
  
 
no na pewno wieksze luzy u lepsze uszczelnienie pierscieniem bedzie lepsze niz male luzy.bo przy tych obrotach...
  
 
Cytat:
2005-01-04 17:43:33, WOYTAZ pisze:
eee tam szkoda.....na codzien tym jezdził pewno nie bedzie... to maja byc testy.....i bardzo dobrze, hehe...


no jak będzie jeżdził raz w tygodniu do kościoła to OK
  
 
hmm raczej na testy i upalanie a jak sie uda poprawic osiagi najlepszego silnika (16.5s do setki, 37-38s na 1km) to na KJS dla Kobzacza
  
 
aaa...
a kobzacz przeciez 600 wymiatał..??
w zvoleniu przynajmniej był 600..
  
 
Cytat:
2005-01-04 20:01:25, mitrok pisze:
agrupa: podobno Ty masz po 7 pierscieni na tloku, takie chodza plotki A tak naprawde to bez sensu stosowac 4 pierscien zeby zwiekszyc kompresje. Duzo lepsze efekty sa przy zastosowaniu pierscienia trapezowego na uszczelniającym i półtrapezowego na srodkowym.



Pozatym 4 piescien to dodatkowe tarcie zatem i straty.Pierscienie trapezowe montuje (w sensie tłoki przerabia itp) robi gosciu na pl.Grzybowskim, pryznajmniej robił ,spisuje sie to zajebiscie tylko koszt troche wiekszy ,ale wytrzymałosc ponoc wysmienita