Omega 2.6 vs. 3.0

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Nie miałem do czynienia z wymienionymi Omegami. Na wiosnę, jak już pisałem w poprzednich postach, chcę kupić Omegę caravan. Często spotykam wersje 2.6 bardzo dobrze wyposażone, są też wersje 3.0, ale bywają słabiej wyposażone. Mam jedno pytanie - czy wersja 2.6 bardzo znacznie różni się osiągami od 3.0? Chodzi mi o wrażnie w praktyce. Mam na myśli tylko automaty, bo taki chcę kupić. Czy jesli kupię 2.6 to stracę wiele na dynamiczniejszym ruszaniu, wyprzedzaniu itd.? Różnica w koniach jest o 22, jak wielka ona jest w praktyce? Dzięki.
  
 
Wersja 3.0MV6 ( lub 3.2MV6 - od 2000r tylko automat ) - max wersja wyposazeniowa.

Co do roznicy w koniach - 2.5 ma 170KM a 3.0 210KM ( roznica 40KM ) 2.6 - nie wiem ile konisi, ale nowy silnik 3.2 ma 218KM.

Mowie oczywiscie o silnikach V6 i Omegach B i C.

Roznica praktyczna miedzy 3.0 i 2.5 jest spora - Cleber jak Ty mi szybko znikales... we wstecznym lusterku - co prawda w mojej wersji 3.0 + kilka koni z opcji dodatkowych.
  
 
Chodzi mi o Omesię A. Jest jeszcze silniczek 3.0 24V, którego nie ma co porównywać do 2.6, bo wyczuwalnie różnica jest ogromna. Ale jak to się ma między 2.6 (150 KM) a 3.0 (177 KM)... bo takich wersji jest sporo, a jak pisałem - czasami można za fajną cenę znaleźć 2.6 z pełnym wypasem.
  
 
Witam,

DANE:

C26NE

moc: 110kW (150KM) przy 5600obr/min
moment obr. 220Nm przy 3600obr/min
spalanie: w mieście-15litrów, przy 90km/h-7,7, przy 120km/h 9,5
przyśpieszenie 0-100km/h - 10,7sek
prędkość max - 207km/h

C30NE

moc: 130kW (177KM) przy 5800obr/min
moment obr. 240Nm przy 4200obr/min
spalanie: w mieście-15,6litra, przy 90km/h-8,1, przy 120km/h-10
przyśpieszenie 0-100km/h - 10,1
prędkość max - 208km/h

Powyższe dane dotyczą wersji Caravan ze skrzynią automatyczną

pozdrawiam
  
 
Proponuje 3.0 177 KM
0-100 km/h: 8,8 s.
max predkosc 222-240 km/h
spalanie:
trasa ok 8-9l miasto 14l nie przekroczylem
srednie spalanie na gazie: 13l
No i czesci w porownaniu z C30SE stosunkowo nie drogie.
Goraco polecam.

**LOB** Exclusive Club of Opel Omega



[ wiadomość edytowana przez: gelczas dnia 2003-01-16 15:16:42 ]
  
 
Ja mam "tylko" C20NE i wystarcza mi to jak na razie, ale jeżeli miałbym wybierać to bez zastanowienia brałbym 3.0 R6.

w końcu każdemu miłośnikowi pompka bije o wiele szybciej
na dźwiek magicznego słowa 3.0 a z ekonomicznego punktu widzenia nie ma prawie różnicy w spalaniu...

pozdrowionka

[ wiadomość edytowana przez: Skee dnia 2003-01-24 15:43:00 ]
  
 
>>>>>>>>No i czesci w porownaniu z C30SE stosunkowo nie drogie.

No właśnie Gelczas, możesz w jakiś sposób napisać kilka przykładów? Czy różnica w cenach części 3.0 i 3.024V jest duża?
  
 
ja tam moge cos powiedziec o moim 2.6 seniorze. c26ne. zagazowany zwykla instalacja nie strzela i pali tak 11/12/14 autobahna/mieszany/miasto - gazu oczywiscie, skrzynia manual. jezdze raczej 160-180. z tego co kiedys czytalem to wlasnie 2.6 przez dualram sa ekonomiczniejsze. napewno bardziej niz stare 3.0 (155 czy 170 ) ale nawet na manualu jak dla mnie to auto stoi nie jedzie. z miejsca to nie rusza. cos jak 2.0 moze ciut lepiej. dopiero kolo 140 zaczynam innych wyprzedzac i tak do 220-230. Tyle ze moje auto sam z niemiec sciagalem i silnik chodzi jak marzenie.