MotoNews.pl
  

Płyny techniczne LADA samara 1,3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czesc Jestem szczesliwym posiadaczem lady samary 1,3 1989r. od dosc niedawnai w zwiazku z tym mam kilka pytan typu: co, gdzi i jak? Pierwsze to ile i jaki olej do silnika? Drugie to ile i jaki olej do skrzyni biegów? Ile płynu chłodzacego? No i chyba podstawowe jakie paliwo lac? U95 czy Pb95? Mam tez mały problem bo pod maska sa zamontowane dwa moduły zapłonowe (podłaczony jest tylko jeden) i czasem w czasie jazdy gasnie tak tak bez niczego. Przekrecam kluczyk rozrusznik kreci a silnik nie zaskakuje tak jakby nie było iskry na swiecy(na cewce jest). Przełaczam kostke modułu pod drugi i odpala od razu i jezdze tak az znowu zgasnie sama to znów przełaczam i dalej jade. Co to moze byc??
  
 
Jeśli chodzi o benzynę - możesz spokojnie lać zwykłą 95 bezołowiową bez dodawania żadnych dodatków


[ wiadomość edytowana przez: huey dnia 2005-01-04 23:06:26 ]
  
 
Cytat:
2005-01-04 22:42:11, czyzyk84 pisze:
Czesc Jestem szczesliwym posiadaczem lady samary 1,3 1989r. od dosc niedawnai w zwiazku z tym mam kilka pytan typu: co, gdzi i jak? Pierwsze to ile i jaki olej do silnika? Drugie to ile i jaki olej do skrzyni biegów? Ile płynu chłodzacego? No i chyba podstawowe jakie paliwo lac? U95 czy Pb95? Mam tez mały problem bo pod maska sa zamontowane dwa moduły zapłonowe (podłaczony jest tylko jeden) i czasem w czasie jazdy gasnie tak tak bez niczego. Przekrecam kluczyk rozrusznik kreci a silnik nie zaskakuje tak jakby nie było iskry na swiecy(na cewce jest). Przełaczam kostke modułu pod drugi i odpala od razu i jezdze tak az znowu zgasnie sama to znów przełaczam i dalej jade. Co to moze byc??




odpowiedzi na wiekszosc pytan znajdziesz na forum, wystarczy zadac sobie troche trudu, skorzystac z wyszukiwarki i czytac odpowiedzi
  
 
Spróbuj TU tematy były poruszane nie raz.


co do modułów to pierwsze co przyszło mi do głowy :
sprawdż mase silnika

  
 
mam Samarę 1330S 1989r-finka 4-biegowa od nowości-hamulce DOT 3lub4,olej silnik i skrzynia biegów ten sam 15W40-zalecany przez producenta.Moje GG2602502-jak chcesz inne inf.to zapraszam-mam orginalną książkę serwisową.
  
 
Do skrzynu lej zwykłu 80W90 ( nie sugeruj się ksiązką WKŁ, w której jest mowa o wlewaniu oleju silnikowego do skrzyni- to dotyczy raczej "polarnych regionów")
Do silnika najlepiej 15W40 ( marak wegług uznania) - jesli auto ma trochę przejechane
Jesli chodzi o płyn chłodzacy - wchodzi go dużo- bo chyba ok 6,5 litra.
Jesli chodzi o moduły- moduł powinien być tylko jeden ( taka większa puszka) a drugi element to włąsnie sterownik do dyszy biegu jałowego , a raczej do obwodu odcięcia paliwa. Ale lepiej go podłącz - bo w razie wypadku auto może się zapalić - to taka mniejsza czarna kostka obok modułu.
Paweł
  
 
mam samare 1330s z 11,1989 wersja finska 4biegowa.HamulcowyDOT 3 lub4.Olej silniki skrzynia biegów yaki sam 15w40 lub lepszy>Syntetyki i ółsyntetyki to zbędny wydatek,Najlepiej mineralny Lotos Orlen 15w 40.Świece Iskry,Moje GG 2602502-odpowiem na każde pytanie .Znam Ten samochód b.dobrze.Dwa moduły to rozwiązanie ułatwiające eksploatację,Jeden z nich masz prawdopodobnie uszkodzony cieplnie >jest to tzw Zmęczenie termiczne tranzystota mocy-peni on rolę przerywacza-chodzi dopóki się nie nagrzeje.Jakie są to moduły.Oba w aluminowuych obudowach???????Czy może płaske czarne????Made in Hungary-te były lepsze.Nie wolno nigdy badać zapłonyu na iskrę jak się ma moduł.Należy zawsze zakładać święcę aby wys.napięcie nie przewaliło właśnie tranzystora w module.To częsty błąd naprawiających pojazdy.Nie znają zasad techniki wysokich napięć.Powodzenia.
  
 

ci co lali do skrzyni biegów oleje przekładniowe w niedługim czasie przekonywali się że to błąd .Konstruktorzy tych skrzyń najlepiej wiedzą do jakich olei ją przystosowali.Można oczywiście eksperymentować ale po co??Ten drugi moduł to może być rzeczywiście moduł oszczędzania paliwa-steruje on -zamyka dopływ paliwa do gaźnika przy zjeździe z góry lub gdy zdejmiemy nogę z gazu tzn.hamujemy silnikiem-uruchamia się przy ok.1200-1900obr/min-zależy to od stałych czasowych w tym module-ćwiczyłem to kiedyś na obrotomierzu i oscyloskopie.
  
 

kolego nie strasz że odłączenie modułu sterowania elektromagnetycznym zaworkiem gażnika-yen co jest podłączony do modułu oszc zedzania paliwa spowoduje zapalenie silnila -to nieprawda.Zak go odłączysz to nie zapalisz silnika.Spróbuj kiedyś zdjąć z tego zaworu wtyk-zobzczysz-silnik natychniast stanie i już go nie zapalisz.chyba ze założysz wtyk-totylko jeden kabelek.Jak go zdejmiesz to nie dotykaj do masy bo uszkodzisz moduł oszczę dzania-odpalisz tranzystor.Jakbyś kiedyś miał uszkodzony ten moduł to smiało można podłączyś go do +12V idzlej jechać.Trochę więcej spalsz ale dojedziesz.Ten zawór odcina dyszę paliwową -zatyka ją w pewnym zakresie obrotów.Jak coś więcej chcesz sie dowiedzieć o tych sprawach to pisz na GG2602502
  
 
Do skrzyni lepiej lać zgodnie z zaleceniem- silnikowy. Zalałem na początku hipol i jest to do d...... .Skrzynia zaczęła wyć a biegi ciężko wchodzić! Do układu chlodzącego wchodzi 8l. płynu. Płyn hamulcowy jak niżej
Cytat:
HamulcowyDOT 3 lub4

  
 
Ale ile tego oleju wlac?? To mnie najbardziej interesuje
  
 
Do samary skrzynia 4 wchodzi ok.3,5litra a do 5 ok.3,75 litra.Zasada jest taka że po dobrej jeździe jak dobrze zagrzejesz silnik stajesz na płaskim terenie i spuszczsz olej ( do pojemnika nie NA ZIEMIE)-na dole skrzynki biegów zobaczysz korek.Odkręcasz również korek z boku skrzynki.Przez niego wlewasz olej aż zacznie wypływać olej z otworu.Zakręcasz korek i już po wszystkim.Radzę Ci zrobić sobie z butelki plastikowej lejek .zakończyć go kawałkiem rurki plastikowej-wężyka ,umocować lejek u góry obok silnika a koniec rurki-wężyka wetknąć w otwór korka zalweowego.Ułatwi to wlewanie,Możesz wtedy wlewać powoli obserując czy już jest OK-Do tego musisz mieć kanał lub rampę najazdową-trudno inaczej odkręcić korki.Powodzenia,
  
 
3.5 to lekka przesada mam skrzynie 4 i wchodzi 3.1l. oleju. A rampa nie jest konieczna (ale znacznie ułatwia życie). Łada jest na tyle wysoka, że nie ma problemu z dostępem do korków. Tylko do korka poziomu musisz mieć klucz oczkowy gięty lub nasadowy.
  
 
A ile do silnika? Czy jezdzac na paliwie bezołowiowej Pb95 stanie sie cos silnikowi czy trzeba lac ten jakis dodatek?
P.S. Czy rozad jest na pasku czy na łancuszku?
  
 
Olej silnikowy 3,5 litra z filtrem (w mojej nigdy nie udało się tyle nalać ).
Na pasku.
Można lać Pb 95.