MotoNews.pl
  

Regulacja świateł Omega B

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytanko w sprawie regulacji swiateł. Wyczytałem w książce, że regulacje należy powierzyć autoryzowanej stacji. Nie daję jednak za wygraną Mam nadzieję, że nie potzreba specjalistycznych narzędzi.

Samochód - Omega B; swiatła bez soczewek i ksenonów, regulacja z miejsca kierowcy.

Może ktoś z was już to robił i ma jakieś doświadczenia. Probowałem znaleźć jakieś pokrętło lub srubę, ale ciasnota i ciemności zwyciężyły.
  
 
Głowy nie dam uciąć jeśli chodzi o omę bo nie drążyłem tematu po zamianie astry na omę, ale w asterce było tak:
- wysokość świateł ( góra- dół) rególowało się kórkiem na sinikach, a kierunek lewo prawo śrubką na reflektorach na jej górnej części
Pozdr.
P.S. Elektryczne regulatory muszą byś sprawne i ustawione do oporu w górę ( kórek przy przełączniku świateł)!!!
  
 


Imbus.
  
 
Dzięki PROWO teraz juz wszystko jest proste i łatwe.
Temat niby banalny, ale uważam ustawienie światel za jedną z ważniejszych spraw. Zwłaszcza jak o 7:00 na wiejskich drogach kręcą się ludzie w "maskujących" kufajkach i pojawiają zaraz przed maska.
  
 
Czołem,
A jak będziesz je ustawiał ? Masz jakiś wzorzec? W mojej starej książce do Poloneza był rysunek jaki należało nanieść na ścianę, ustawić się przed nią i kręcić. Można też stanąć na pustej ciemnej ulicy i próbować osiągnąć max satysfakcji .
Pozdrawiam
Piotr
  
 
Osiągniesz maks satysfakcji, za to inni użytkownicy drogi jadący z naprzeciwka będą Cię kleli na czym świat stoi, bo będziesz ich oślepiać.

Światła krótkie nie mogą oślepiać. Jedź na stację diagnostyczną. Zapłacisz 20 zeta (pewnie coś około) i nikomu w ten sposób krzywdy nie zrobisz (bo zdajesz sobie pewnie sprawę, że jeśli kogoś oślepisz to może nie trafić w czarne albo przejechać komuś po gumniakach).
  
 
Otóż to !!!
Piotr

P.S.

Po gumniakach , czy gumiakach ))
  
 
Regulacja na stacji mnie nie minie. Zrobi to w sobotę przed poludniem. Na razie jeżdzę z oświetlonym pasem 10 m przed samochodem po przeglądzie na stacji!!!! o zgrozo.

Swoją drogą czytałem kiedyś wykaz czynności, które powinien wykonać diagnosta na przegldzie. Zaczynało się to od sprawdzenia i regulacji ciśnienia w ogumieniu. Była też tam mowa o regulacji świateł.
Ciekawe komu regulowali? Mi ostatnio regulowali 5 lat temu w maluchu.
  
 
Znalazłem opis i kryteria oceny stanu technicznego pojazdu podczas badania. Warto zobaczyc za co nas kasują.

BADANIE TECHNICZNE


[ wiadomość edytowana przez: Antracyt dnia 2005-01-06 18:50:52 ]
  
 
Kiedyś to sprawdzenie było w cenie przeglądu, ale jak Ci musiał wyregulować, to płaciłeś coś ekstra, ja tak pamiętam.
Wysokość jest samemu dość łatwo ustawić na ścianę, ale ze zbieżnością poziomą to już znacznie gorzej niestety
Swoją drogą mijania w Omedze to zgroza, i co komu przeszkadzały stare i dobre żarówki H4 ??

Sprawdzenie i regulacja ciśnienia w ogumieniu powinna być zrobiona z uwagi na kontrolę hamowania i amortyzatorów.
Podobnie przed ustawianiem zbieżności.
Ja tam stacjom nie wierzę i zawsze sam starannie reguluję ciśnienie przed wszystkimi przeglądami
Zresztą najpierw dokładnie myję autko łącznie z podwoziem, a [przed becią] jeszcze i silnikiem, potem lepiej na stacji takiego traktują i nie tracę
JaC


Cytat:
Regulacja na stacji mnie nie minie.
Zrobi to w sobotę przed poludniem.
Na razie jeżdzę z oświetlonym pasem 10 m przed samochodem po przeglądzie na stacji!!!! o zgrozo.
Swoją drogą czytałem kiedyś wykaz czynności, które powinien wykonać diagnosta na przegldzie.
Zaczynało się to od sprawdzenia i regulacji ciśnienia w ogumieniu.
Była też tam mowa o regulacji świateł.
Ciekawe komu regulowali? Mi ostatnio regulowali 5 lat temu w maluchu.

  
 
Cytat:
2005-01-05 16:56:19, humber pisze:
regulowanie świateł bez przyrzążdu który skupia słup światła to głupota....



Kolejny kretyński tekst.
Sam nie potrafisz? To nie wpierdalaj się w umiejętności innych.
Ja ustawiam sobie sam - to znaczy że jestem głupi?

Przyjmuję wszelkie zakłady, że za pomocą ściany, taśmy mierniczej 10m, i poziomnicy (no, niekoniecznie) ustawię światła - a następnie możemy jechać na kontrolę.

Stawka minimalna 1 zgrzewka Żywiec + koszty dojazdu i ew. noclegu oraz mego straconego czasu.
  
 
Prowo - pewnie, że da się samemu, trza umić tylko

Można pokibicować w czasie pojedynku?
  
 
Żadna sztuka. Obrazek w linku - ale taki sam pewnie jak w książkach o poldkach i innych - zasada ta sama.
No, ale jednak ten kształt auta na zamieszczonym rysunku...

ustawianie
  
 
Dyskusja rozwinęla się na dobre.
Uważam, żę każdy jest w stanie ustawić sam swoje światła pod warunkiem spelnirnia wszystkich opisanych w instrukcji zasad.
Ekrany do ustawiania świateł powstały kilka dobrych lat po wynalezieniu samochodu i ktos wcześniej musiał to robić bez ich użycia.
Co do przegladu to wiadomo jak wiele z nich się odbywa.
Może własciciele rozklekotanych pojazdów cieszą się jak diagnosta przymyka oko lub daje stempelek w ciemno, ale nie jest to ani madre ani bezpieczne. Skoro juz placimy za co to niech to już bedzie zrobione właściwie, bo odnoszę wrażenie, że to taka polska mentalność - robenie "na odchrzan".
Sam pamiętam jak robiłem u mechanika hamulec ręczny w plonezie i byly problemy z regulacją (tarcze z tyłu!) to zaproponował mi, że przegląd moge zrobić w jego stacji diagnostycznej.

Tutaj dochodzę do sedna sprawy - nie ma pewności,że ktoś ustawi nam światła lepiej niż my sami!!!

AMEN


  
 
Probowałem wyregulować światła w swojej omedze, ale nic mi ztego nie wyszło - nie wiem czy mam walniętą regulację czy coś źle zrobiłem. Ile trzeba zrobić obrotów tymi śrubkami żeby było widać jakiś efekt? Kręcić przy włączonych światłach?
  
 
Jeden pełny obrót srubą to ok 1/4 obrotu śruby na lustrze. Może masz pecha, i zerwałeś uchwyt od mocowania lustra. Możesz teraz krecić do oporu A tak poważnie, to za dużo nie kręć, bo te uchwyty są bardzo delikatne, szczególnie w lapach soczewkowych, w zwykłych są z lepszego plastyku.

ps. w TISie jest opis jak regulowac świata w omegach B. Są rysunki, i pełny opis co i jak. Może ktoś z lobowiczów zrobił by z tego wątek w dziale porady. Ja nie zrobie, bo nie bardzo wiem jak skopiowac rysunki z Tisa. Opis jest naprawdę sensowny, ale zrozumiały tylko z rysunkami