Sportowy tłumik

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Może ktoś mi powie który tłumik jest lepszy KM czy ULTER i czy wogóle słychac jakąś różnice mniędzy seryjnym tłumikiem a tym sportowym??
  
 
VEGA !!

w dzwięku przedewszystkim słychać różnice
  
 
ja mam KM
dzwięk niezły przy czym nie ogłusza pasażerów na tylnim siedzeniu.
Uwierz mi - to ważny współczynnik..
Kumpel ma w Corsie jakis tłumik basowy..ale powyżej 6o km/h w aucie jest tak głośno, że nie można pogadać..
Wiec pamietaj - wypośrodkuj to..
najlepiej przed zakupem nich ci przyspawają kilka dla porównania..
  
 
co do głośnosci tłumika to przyjedźcie na jakiś wiosenny zlot to ja przybedę Ponym w wersji "WRC" (całkowita przelotówka przygotowana specjalnie na 400m ) to zobaczycie co to znaczy głośne auto
  
 
nie..no ja nie mówie, że jak jest za głośny to jest baaaaa.
ale do codziennej eksploatacji - odpada..
spróbuj jeechać z zona i małym dzieckiem 650 km nad morze (tj.tyle mam mniej wiecej) to zobaczysz co znaczy głośny tłumik..
nie ma szans na taka wycieczkę..

ale po mieście sam w autku - jest ok
  
 
dobrze Cie rozumiem żony i dziecka nie mam ale mam słuch i po mieście tez się nie da za bardzo na tym jeździć bo słychać z kilku kilometrów i niebiescy zdążą się przygotowac na moje przybycie
  
 
dlatego osobą dobierająca tłumik dobrze by miała wiedze na temat tego co robi ! pozatym nie każy uniwersalny tłumik założysz do każdego auta !! A co do dzwięku, to jest on zależny głównie od wielkości puchy i budowy pozostałej części wydechu w aucie.
  
 
mam u siebie KM basowy i buczy az miło a z tyłu autka jeżdze tylko w w stanie wskazującym... więc bardzo rzadko więc chałas mi nie przeszkadza a i oszczędzam spręzyny bo nikt nie chce ze mną jeździć z tyłu ale teraz szukam nowego tłumika może troche o innym brzmieniu ale równie głośnym czekamy na propozycje
  
 
zapomniałem wspomnieć że na codzień nie używam wersji "wrc" tylko zakładam środkowy i wtedy autko brzmi bardzo milutko
  
 
jak ma być głośno to załóż tłumik za małą puchą, jak chcesz czegoś innego to może tłumik typu mugen, są dostępne w wersji z silencerem i wtedy masz w pewnym sensie możliwość regulacji głośności
  
 
Wlasnie ja mysle o Mugenie. Zakupu mam zamiar dokonac na wiosne. Warto?! Chodzi mi o to zeby mial ladny pomruk i zeby dalo sie nim podrozowac w dluzsze trasy,zeby stylu siedzacy nie nazakali ;D
  
 
Cytat:
2005-01-09 19:51:20, mAkArOn pisze:
Wlasnie ja mysle o Mugenie. Zakupu mam zamiar dokonac na wiosne. Warto?! Chodzi mi o to zeby mial ladny pomruk i zeby dalo sie nim podrozowac w dluzsze trasy,zeby stylu siedzacy nie nazakali ;D


Wlasnie dokladnie mysle o tym samym, chetnie sie cos wiecej dowiem na ten temat.
  
 
Nie wiem czy zabierać głos w dyskusji. W kwestii ciszy się nie wypowiem, ale hałas... o tak! Miałem całkowicie przelotowy wydech. Brak katalizatora, tłumika środkowego, tłumik końcowy na przestrzał Można było przerzucić przez niego piłeczkę pingpongową
Ryczał jak potwór, przy zdjęciu nogi z gazu lusterko wpadało w rezonans i niewiele było w nim widać. Po trasie 200 km przejechanej z prędkością oscylującą wokół 150km/h łeb mnie bolał przez kilka godzin ... To były czasy... a teraz cisza i spokój...
  
 
Ostroo....;D No wlasnie chce tego uniknac,bo kata planuje wyciac bo juz na 100% nie spelnia swojego zadania a wrecz mozarl mi troche mocy MacTB wiec mugen jest glosny?zrozumialem ze go miales z przelotowym
  
 
Doradzcie mi ! bo ja mam co prawda mały silniczek ale co sie stanie jak zamienie środkowy tłumik na zwykłą rure? ja nie mam żadnego katalizatora jak to sie bedzie wszystko zachowywało? bedzie jakiś przyrosy mocy czy bedzie dużo głośniej? a i czy ten końcowy tłumik szlak nie trafi? no i zastanawiam sie nad jakąś końcówką troche o większej średnicy bo na nowy sportowy tłumik to mnie nie stać . co sądzicie?
  
 
Cytat:
2005-01-23 21:36:06, czerwcu pisze:
Doradzcie mi ! bo ja mam co prawda mały silniczek ale co sie stanie jak zamienie środkowy tłumik na zwykłą rure? ja nie mam żadnego katalizatora jak to sie bedzie wszystko zachowywało? bedzie jakiś przyrosy mocy czy bedzie dużo głośniej? a i czy ten końcowy tłumik szlak nie trafi? no i zastanawiam sie nad jakąś końcówką troche o większej średnicy bo na nowy sportowy tłumik to mnie nie stać . co sądzicie?


Co do tłumika końcowego to nie wiem, natomiast po wywaleniu kata, a właściwie tego co z niego zostało zauważyłem lekki wzrost mocy i poprawę elastyczności. Puszka po kacie jest tam gdzie była więc na przeglądzie się nie czepiają (rejestracja przed 95 rokiem więc normy spalin jak dla gaźnikowców a u mnie wtrysk). Możesz spróbować zamienić środkowy tłumik na przelot ale sprawdź czy nie pogorszy Ci to elastyczności. Co z tego że będziesz miał moc jak tylko pomiedzy 5000 a 6000 tys. Na co dzień ciężko tak jeździć nawet na zwykłym tłumiku a co dopiero spotrowym. Chyba że zrobisz jak Speedmaster - drugi układ wydechowy na szczególne okazje
  
 
Cytat:
2005-01-23 22:12:08, doqtorek pisze:
Chyba że zrobisz jak Speedmaster - drugi układ wydechowy na szczególne okazje



hehe podoba mi sie to co do głośności to spytacje Speedmasterkę

a wracając do tematu

jeśli w Twoim aucie seryjnie był katalizator to wycięcie jego może nie dac poprawy, a nawet pogorszyć

zamiana srodkowego na przelotówkę przy zostawieniu seryjnego tłumika koncowego wg. mnie mija się z celem (bo po co spaliny przez srodek mają lecić szybciej żeby zatrzymać ich przelot na końcu )

wymiana środkowego i koncowego powinna dać pewną poprawę ale różnie auta na to reagują

mam do opchnięcia użwanego DTM podówjnego jak jesteś zainteresowany odezwij sie PRIVEM lub GG
  
 
Cytat:
2005-01-10 18:40:17, mAkArOn pisze:
Ostroo....;D No wlasnie chce tego uniknac,bo kata planuje wyciac bo juz na 100% nie spelnia swojego zadania a wrecz mozarl mi troche mocy MacTB wiec mugen jest glosny?zrozumialem ze go miales z przelotowym



Nie, mój tłumik to nie był z tych a'la Mugen. Wtedy jeszcze takich nie było, oryginalne Mugeny to ja wtedy widziałem tylko w katalogach a mugenopodobnych nie produkowano To był klasyczny tłumik przelotowy z okrągłą końcówką z polerowanej stali nierdzewnej (100mm).

Mój Fiacik był z 96 roku, wywaliłem katalizator, zatąpiłem go zwykłą rurą, wywaliłem tłumik środkowy (znów rura), końcowy taki jak opisałem. Przelot. Samochód w takim stanie przechodził bez problemu badania techniczne. Panowie diagności krzywili się na hałas, ale chyba nie mieli czym go zmierzyć, a emisja zanieczyszczeń... sam byłem zdziwiony przy pierwszym badaniu (to było stresujące), ale spaliny mieściły się w normach dla samochodów z katalizatorem (w dowodzie miałem wbite Uno 1,4 kat. ) Powiedzieli mi tylko że silnik musi być w naprawdę dobrym stanie skoro ma taką emisję... A mi pozostawało się tylko cieszyć
I tak to było ze sportowym wydechem w moim Uno
  
 
Witam

Wy tu o hałasach polemizujecie, a mnie interesuje który wydech pod wzgledem mocy jest najlepszy ????
  
 
Ja nie zakładałem tłumika po to żeby samochód był głośny. Uznawałem to za niepożądany efekt uboczny przyrostu mocy... Ale skoro już musi być głośny to powinien ładnie brzmieć. Tyle o dźwięku.

A jeśli chodzi o moc to jest to kwestia bardzo indywidualna. Czasem całkowite odtłumienie samochodu może przynieść odwrotny skutek do zamierzonego... Trudno powiedzieć który wydech jest najlepszy pod względem mocy...

Kiedyś magazyn GT przeprowadził test porównawczy kilku tłumików końcowych w swoim testowym SC. Efekt był taki, że np. tłumik a'la Mugen z wyjętym silencerem był głośny i nie dawał przyrostu mocy, a z założonym był cichszy i dawał skutek w postaci mierzalnego przyrostu mocy. Więc jak widać nie jest to tak banalnie prosta kwestia jakby się mogło pozornie wydawać...