Dławienie Essiego

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak wpadnie w kałuże to sie dławi. Objaw dławienia jest na gazie i na benzynie. Czy to cewka czy moze inna przyczyna? Jak jest suchy pracuje idealnie. Po przewodach nie skaczą iskry i pracuje idealnie.
  
 
Czy nikt nie miał podobnego problemu, nie chce na próżno wymieniać cewki koszt prawie 300 PLN.
  
 
Jak się dławi? Jak byś po tym wjechaniu w kałużę zjechał na bok to jak pracuje na luzie ? szarpie czy jak wtedy przyspieszasz to idzie jak muł/dławi się.

Mnie przychodzi tylko na myśl czujnik położeniaw wału CPS (hallotron) - może pękła izolacja na kabelku (a sygnał jest tam ekranowany), a że czujnik ten jest u dołu silnika to po kałuży robi się małe zwarcie i nie każdy impuls dociera do EDISa i silnik szarpie.

Pozdr
  
 
Cytat:
Mnie przychodzi tylko na myśl czujnik położeniaw wału CPS (hallotron) - może pękła izolacja na kabelku (a sygnał jest tam ekranowany), a że czujnik ten jest u dołu silnika to po kałuży robi się małe zwarcie i nie każdy impuls dociera do EDISa i silnik szarpie



Dobrze kombinujesz. Ja u siebie mialem lepsze numery (mam nadzieje, ze sie juz nie powtorza). Otoz jak robilo sie wilgotno, padal desz, to samochod potrafil zgasnac i koniec. Brak iskry. Przychodzilem rano, odpalal na dotyk...
W kazdym znajomy zrobil 2 rzeczy:
1. Obkrecil dodatkowo tasma izolacyjna kabel od czujnika polozenia walu do EDIS'a.
2. Wyczyscil EDIS, wtyczke do niego i podlzyl pod spod kawalek gumy (podobno bylo pelno wody w tej wtyczce).

Jak mowilem poki co (jakies 1,5 tyg.) mam juz spokoj, i mam nadzieje ze tak zostanie.
  
 
Hejki.
Byłem w serwisie i troche mnie zirytowali ekspert na oko stwierdził wymienić cewkę i przyjechać najlepiej wtedy kiedy nie pada bo sie nie pobrudzi To jest jakas popierdułka nie mam słów na gości z serwisów innych jak naciągactwo. Zaczynamy od cewki potem moze świece potem moze.....włąsnie a ekologia cierpi.
Wracam do opisu efekty. Mam silniczek 1,3 , to chyba istotne ze wzgledu na położenie cewki. A dławienie się jest w sytuacji jak wpadnę w kałuże ot chwilę jedzie dobrze b po 1 minucie przy przyśpieszaniu szarpać. Jak zjade na pobocze to pracuje ale nierówno. na benzynie pracuje lepiej niz na gazie. Ale i na benzynie na jałowym pracuje nierówno a przy przyśpieszaniu szarpie. po dziesięciu minutach efekt dławienia ustaje. Więć duże prawdo podobienstwo że to te przewody przebijają o których piszecie. Do cewki mam rózniez podłączony przewód od gazu ale to nie powinno mieć wpływu. bo szarpie i na gazie i na benzynie. Więc? co powinienem dalej robić???
  
 
Cytat:
2005-01-06 00:01:31, tomel pisze:
A dławienie się jest w sytuacji jak wpadnę w kałuże ot chwilę jedzie dobrze b po 1 minucie przy przyśpieszaniu szarpać. Jak zjade na pobocze to pracuje ale nierówno. na benzynie pracuje lepiej niz na gazie. Ale i na benzynie na jałowym pracuje nierówno a przy przyśpieszaniu szarpie. po dziesięciu minutach efekt dławienia ustaje. Więć duże prawdo podobienstwo że to te przewody przebijają o których piszecie. Do cewki mam rózniez podłączony przewód od gazu ale to nie powinno mieć wpływu. bo szarpie i na gazie i na benzynie. Więc? co powinienem dalej robić???



Najpierw to zrób może to co podpowiedziałem, a dopowiedział niesztof Sprawdź wtyczkę hallotronu, wyczyść, popatrz na kable od tej wtyczki czy nie pęknięte, możesz obwinąć z 30cm tego kabla taśmą.... Jak masz możliwość to podmień kable WN, albo przeczyść dokładnie końcówki kabli wchodzące do cewki i same gniazda cewki. U znajomego zebrałą się woda w "dziurach" w
wejścia do cewki, a niby uszczelki gumowe są na końcówkach
kabli.
A co dalej ? ... może wtedy faktycznie cewka.

Pozdr
  
 
Zaraz ide do garazu badać wtyczke halotronu nie wiem gdzie to jest ale przpuszczam, że przycewce gdzie cewka to już wiem. Super by było popatrzyć na książkę napraw. I gdzie jest ten EDIS. Spróbuje wyszykać jakies nieszczelne kabelki. Biegnę.
  
 
Cytat:
2005-01-06 19:13:08, tomel pisze:
Zaraz ide do garazu badać wtyczke halotronu nie wiem gdzie to jest ale przpuszczam, że przycewce gdzie cewka to już wiem. Super by było popatrzyć na książkę napraw. I gdzie jest ten EDIS. Spróbuje wyszykać jakies nieszczelne kabelki. Biegnę.



Z którego roku ten silnik 1.3? monowtrysk czy nie?
Hallotron powinien być z przodu silnika, nisko, mniej więcej w pionie poniżej 4 cylindra.
EDIS masz po prawej stronie silnika (cały czas patrzymy z przodu), na nadkolu. Cienkie czarne "pudełko" gdzieś 5x10cm z szeroką wtyczką.

pozdr
  
 
aaaa tutaj masz fotkę przy okazji zamieszczoną przez innego Forumowicza, EDIS jest na drugiej fotce, na prawo od "3".

  
 
Mam silniczek 1.3 na monowtrysku. Piękny poranek idę pogrzebać w samochodziku