Zwalnia przy obrotach 2250-2750

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam taki problem, ze przy obrotach 2250 do 2750 moj esperak nie ciagnie a nawet zwalnia i dusi sie, przez to mam problemy z wyprzedzaniem bo nawet jak zrobie redukcje na nizszy bieg to nic nie pomaga. Po przekroczeniu 2750 zwieksza szybkosc tak mocno ze czuje sie jak w rakiecie ....czym spowodowana jest ta luka?
  
 
wiesz mam ten sam problem... ale nie zawsze... poajwia sie to w moim esperaku sporadycznie... tez mne ito zastanawia...
jest to drugi problem z serii niewyjasnionych...
pierwszym jest gasniecie od czaus do czasu... od tak sobie z niewiadomych przyczan zaraz po odpaleniu...


moze po prostu espero ma dusze... ??? ono zyje!! i ma swoje kaprysy )))

pozdrawiam

ETomek
  
 
Sprawdź CTS, TPS, sondę lambda, czujnik halla i ogólny stan instalacji zapłonowej.
  
 
Cytat:
2005-01-05 12:48:01, Robert_S pisze:
Sprawdź CTS, TPS, czujnik halla.



A co to?
  
 
CTS to czujnik temp cieczy chłodzącej, TPS - czujnik położenia przepustnicy. Jednak te dwie rzeczy psują się żadko. Zacznij od kontroli układu zapłonowego, potem sprawdź czujnik Halla (taka cewka w aparacie zapłonowym, nieraz nazywana cewką zbierającą lub czujnikiem położenia wału korbowego) najlepiej od razu go kup za ok. 20 zł i wymień, bo prędzej czy później i tak będziesz muisiał to zrobić. Tylko przy wymianie uważaj, bo niewłaściwe rozbieranie aparatu zapłonowego może spowodować uszkodzenia. Najlepiej użyj wyszukiwarki i poczytaj na forum - było wielokrotnie.

Aha i koniecznie sprawdź kody błędów komputera (wyszukiwarka)
  
 
Wiekszosc esperaków tak ma... (wiadomo mi o 1. ja tez mam "dziure". Fakt ... wpienia mnie to.. ale nic nie pomogło wymiana swiec ani przewodów... sonda działa poprawnie. Czujnik hella tez jest dobty... Ciezko wyczuc co to jest!
  
 
Turbodziura?

Sory, ale NPSP
  
 
Cytat:
2005-01-05 18:20:56, Czarek_Rej pisze:
Wiekszosc esperaków tak ma... (wiadomo mi o 1. ja tez mam "dziure". Fakt ... wpienia mnie to.. ale nic nie pomogło wymiana swiec ani przewodów... sonda działa poprawnie. Czujnik hella tez jest dobty... Ciezko wyczuc co to jest!



Ja miałem taką turbodziurę zaraz po kupnie auta. I objawiała się tylko na dwójce. Wyjeżdżam z podporządkowanej, wciskam gaz do dechy żeby uciec przed nadjeżdżającym samochodem i lipa! Nie przyspiesza i koniec! Na początku myślałem, że tak to już jest w autach z wtryskiem (wcześniej miałem ładę) ale w końcu pojechałem do serwisu, tam podpięli skaner, wymienili jakąś część (tylko za groma nie pamiętam jaką) i od tamtej pory "turbodziura" zniknęła. To nie jest normalne i można to wyleczyć!