MotoNews.pl
1 Silnik 2.0 8v a 2.0 16v (76874/267)
  

Silnik 2.0 8v a 2.0 16v

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam wszystkich.mam 3 male pytanka:
1)czy silniki 2.0 8v i 2.0 16v mają jakies wspólne elementy (po za pojemnością ) czy też są kompletnie innej konstrukcji?
2)przy wymianie silnika 2.0 8v na 2.0 16v co dodatkowo należy wymienic, a co może zostac (mam na mysli takie elem jak komputer, pompa paliwa itp)
3) czy skrzynia biegów we fronterze sport wytrzyma mocniejszy silnik?
  
 
Hmm wymienic musisz prawie wszystko, pompa paliwa - coz moze da rade Zaplon powinien byc ten sam. Z silnika wspolny mozze byc wal korbowy i kolo zamachowe. Roznice sa znaczne. Skrzynia powinna powinna wytrzymac bez problemu. W 2.0 16V stosowano nawet F16 i wytrzymywaly.
  
 
Pewnie masz silnik x20se i chcesz go zamienić na x20xev. Różnią się bardzo, sterowane są różnymi systemami wtrysku, 8v bosch, 16v gm multec, w związku z czym osprzęt silnika jest też różny. nie jestem pewien co do skrzyni biegów.
  
 
Ta frontera ma raczej C20NE i zamiana pewnie na C20XE.
Te silniki różnią się głowicami i elektroniką. Jeśli chodzi o skrzynię to na 100% będzie pasować.
PZDR
  
 
polecam ci do tego firmę TRAX.RACING ost robili remont własnie frontieri i maja dobrych magików do OPLA .... oto nr 889 152 397 PAWEŁ - jakbyc potrzebował pomocy w załatwiemi czego tam to służę pomocą
  
 
Cytat:
2005-01-06 09:12:08, LUK pisze:
Ta frontera ma raczej C20NE i zamiana pewnie na C20XE.



No nie spojrzałem w profil X20SE od 1995 do 1997
  
 
no wkońcu jest mój ulubiony temat - zmiana na C20XE
-z tym motorem była tylko skrzynia f20
-skrzynia we fronterze ma moment do 250nm
-silniki te różnią się mechanicznie głowicami i tłokami reszta dołu jest identczna (dochodzi chłodnica oleju)
-koła zamachowe różne(w 16v dwa razy lżejsze)
-sprzęgło w 16V większe
-instalacja el. nieco inna(sterowniki 8V mot.1.5.2 w 16V mot 2.5(2.)
-kolektory inne
-dolotowy(te same tylko zawór wolnych obrotów,wtryskiwacze inne w 16V wtrysk sekwencyjny)
- wydechowy jako że rurowy i z silnika stojącego w poprzek trzeba przerobić
-pompa paliwa we wszysstkoch oplach o wtrysku wielopunktowym jest o takiej samej wydajności
-obudowa filtra powietrza i przepływomierz inne
-cewka taka sama
-aparat zapłonowy inny (i tu jest kłopot bo wystaje sporo i trzeba wyciąć otwór w przegrodzie czołowej bo sie nie zmieśći)(albo kup silnik po 93r, tam go już nie ma)
---
nadal chcesz zmieniać motor cooooooo?????daj znać
---
ps.ja ten silnik zakładałem do kadeta D 84r.w 2003r.
w tym miesiącu będę go dopasowywał do tylnonapędowego rekorda










  
 
jakby cos to mam taki silnik w czesciach i osprzet.pozdrawiam