Pierścienie tłokowe

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam, wiem że wątek był juz poruszany wielokrotnie, ale nie mogłem znaleść więc pytam:

jaka jest cena kąpletu takich pierscieni do 1,6EFI,

dziękuje za informacje.

Pozdrawiam
  
 
150- 180zl
  
 
ok, dzieki,

a jeszcze czy przy wymianie ich wystepują jakieś kąplikacje, czy da się to zrobić bez problemowo.

Interesowały by mnie jeszcze uszczelniacze zaworów, ale to pewnie koszt w graniach 50zl.
  
 
no tak, komplecik okolo 50zl kosztuje... powinno sie robic szlif cylindrow przy wymianie pierscieni, ale niektorzy nie robia i tez jest spoko na kolejne 100tys
  
 
a mam jeszcze pytanie, czy przy wymianie pierscieni trzeba tez rozebrac rozrzad? tzn. sciagnac pasek? W sumie to mialem nie dawno robiony, wiec dlatego pytam. Bo slyszalem ze za kazdym razem przy wymianie trzeba przynajmniej nowy pasek dac.
  
 
Zeby wymienić pierscienie trzeba sciągnąć głowice , pasek rozrządu pasek jak dobry zakładasz ten sam z powrotem z dołu miske olejową odkrecic stopki korbowodów i górą wyjąć tłoki wymienic pierscienie i złożyć w sumie dużo pracy nie ma ale nie lepiej wymienić silnik takie pobieżne remonty to strata kasy wyłożysz z około 500 zł albo i więcej bo pierscienie komplet uszczelek nowy olej filtr oleju dotarcie zaworów czasami planowanie głowicy, czasami sie okazuje pekniety tłok albo wyszczerbiony róznie to jest a jescze dolicz mechanika.Ale to jest tylko moje zdanie zrobisz jak zechcesz.
  
 
pasek jesli jest dobry, mozesz zalozyc jeszcze raz.. ale sciagnac bedziesz musial, gdyz zeby wyjac tloki(wychodza w dol), musiz zdjac wal korbowy a ten jest napedzany paskiem poprzez zebatke umieszczona za kolem pasowym.
pozdr.
  
 
Mamy dwie wersje z Likedem ale lepiej górą wyjąc tłok nie trzeba wału korbowego ruszać robiłem tak nieraz żadnych problemów a ile mniej pracy ale masz wybór .
  
 
ale gora nie wyjmie jesli ma ranty na cylindrze, beda problemy w takim przypadku pozaty ma wiecej roboty bo glowice musi sciagnac a pozniej nowa uszczelka, a tak odkreaca tylko pare srob na wale przy panewkach i ma juz wszystko wyjete
  
 
no wlasnie mialem o rancik zapytac
  
 
Zawsze tak ja to robiłem górą , czy na koncu wału korbowego nie jest przekręcone koło zamachowe więc jak wyciągniesz wał dojdzie wyciąganie całego zespołu napedowego skrzynia itd rozłączenie odkręcenie koła zam. i dopiero ruszysz wał więc koszty zimeringów itd .Rancik nie przeszkodzi robiłem takie rzeczy nieraz w różnych autkach a silnik to silnik.
  
 
JA do swojego dalem z 80zl alle to nie sa org fordoskie jakies takie z Lodzi z fabryki

-----------------
Tazz, Wilk
Kopciuch Kombiak klasy E 2005r. 3.2 CDi
Kopciuch Kombiak klasy C 2003r. 2.2 CDi
Czerwony Gromiasty - KONIEC :(
Niebieski Gruzik MK4 - 2.0 150HP
Szybki Czarny Dachowiec 2.0 150KM
  
 
no tak, masz racje darekbin, ale jesli rancik jest zbyt duzy to problem a koszta uszczelki sa wieksze niz zimerigow na polosiach a wystarczy tylko troszke uchylic skrzynie i juz masz komplecik sprzeglo mozna dodatkowo sobie ocenic a zapomnialem jeszcze, ze jak sciagnie glowice to sroby jeszcze bedzie musial do jej przykrecania kupic a to znow kolejne 50-70zl no chyba ze chce sie narazic na pekniecie jednej z nich przy dokrecaniu glowicy do tego uszczelka... brrrr... wole sobie skrzynie uchylic
  
 
Te pierscionki z Łodzi nie są złe zdaje się że na lisciastej je robią i cena mądra. koszt uszczelki pod głowicę 60 zł pod klawiaturę 12 zł śruby w benzynie CVH można spoko zostawić te same. Nadal obstaję przy swojej wersji jest prosciej i łatwiej.Staram się nie ruszać wału korbowego. A najlepiej to zmienić silnik CVH idzie tanio kupić.Tak wogule to około 2 tygodnie temu składałem 1.3 CVH więc na bieżąco jestem
  
 
wlasne przezycie: ja ukrecilem srobe przy dokrecaniu tej ktora byla wczesniej

ale podsumujmy
uszelka pod glowice podroba- 50zl
uszczelka pod pokrywe zaworow- 12zl(bo trzeba sciagac)
uszczelniacze- 50zl(jak jest glowica zrzucona warto wymienic)
sroby do glowicy- 60zl
kpl. pierscieni- 80zl(tansze) 150zl(drozsze)
kmpl. panewek korbowych- 60zl(tylko jesli stare beda zuzyte)
calosc 312zl po twojemu

kpl. pierscieni- 80zl
2 uszczelniacze 30zl (tylko jesli stare popuszcza przy odchyleniu skrzyni co nie jest powiedziane ze sie tak stanie)
kmpl. panewek korbowych- 60zl(tylko jesli stare beda zuzyte)
calosc 170zl po mojemu

co jest bardziej oplacalne?
  
 
Ale i tak uważam że należy sciągnąć głowice widzisz zawory jedna z najważniejszych rzeczy w silniku a żeby odkręcić koło zamachowe trzeba odkrecic i cofnąc niezle skrzynie odkręcić docisk zdjąć tarcze rozczepić półosie kupa roboty. Możesz od dołu włozyc pierscienie ii okaze sie ze np nie ma cisnienia bo wina głowicy a tak za jednym razem
  
 
Cytat:
2005-01-06 19:16:51, liked pisze:
a zapomnialem jeszcze, ze jak sciagnie glowice to sroby jeszcze bedzie musial do jej przykrecania kupic a to znow kolejne 50-70zl no chyba ze chce sie narazic na pekniecie jednej z nich przy dokrecaniu glowicy



wg instrukcji forda śruby do głowicy wymienia sie co trzecią wymianę uszczelki.
  
 
hmm.. mi sie kojazy ze co druga, ale nie wazne.. skad pewnosc ze nie byly juz dokrecane?

drekbin... masz racje co do zaworow.. jednak jak sie zabiera za pierscienie to juz chyba wie ze to one?

hehehe..... oba sposoby sa dobre, ale jeden jest kosztowniejszy i wcale nie ma przy nim mniej roboty
  
 
Hehe Liked, wiesz ile osob chcialo by sobie zaoszczedzic wyjecie walu korbowego zeby cos naprawic. Wszystko pieknie ladnie, koszty itd. Ale nie bierzesz jednej rzeczy pod uwage - po kazdym wyjeciu walu i zalozeniu nowych panewek konieczne jest wywazenie i wyosiowanie walu korbowego. A to sa koszta. No chyba, ze chcesz miec bicie na kole zamachowym
  
 
hmm ja wyciagalem wal zakladalem panewki i bylo spoko... a jak bylem pytac o sprawy z wywazeniem zwiazane powiedzieli 60zl nie ma zle