MotoNews.pl
  

SKACZĄCE OBROTY AZ DO ZGASNIECIA W E36

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Mam problem. Kupilem 2 miesiace temuy BMW 316i z 1994. Silnik czysciutki uklad jezdny tez poporstu znajomy mechanik powiedzial ze cacko. Alle ma jeden problem. Potrtafi jezdzic i 100km bez tego az nagle czesto w miescie dlawi sei spadaja obroty zaraz znowu podskakuja do gory a czasem an swiatlach np jak puszczam gaz szaleja obroty (spadaj w dol) az silnik gasnie. Myslalem ze to cos z filtrem powietrza albo paliwa. Zmienilem wszytsko. Filtr powietrza, filtr paliwa, filtr oleju. Olej w silniku olej w skrzyni. No wszytsko co sie wymienia. A on czasem (zadziej chyba) ale tez sie dusi. Co to moze byc? mechanik nie wie. A jechac do autoryzowanego to moze nei ebde musial jak mi pomozecie. Zostaly mi do wymiany tylko swiece zrobie to ale to chyba nei od tego.
Dzieki za pomoc
  
 
Cześć

przepływomierz albo silnik krokowy, ale najpierw czytać posty albo wyszukiwarka!

http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=75212&c=0&f=29
  
 
Sonda lambda i jej czujniki. Jedż na kompa z dobrą obsługą.
Znam to z audopsji.

Pozdro
  
 
Na silnik krokowy to mi to nie wygląda. Mogę się mylić, ale wydaje mi się że silnik krokowy ma znaczenie szczególnie tylko przy zimnym silniku. Wiem to z autopsji, gdyż w przypadku mojego samochodu uszkodzenie silnika krokowego powodowało gaśnięcie silnika ale tylko zimnego. Przy ciepłym było wszystko OK. A z tego co pisze urban to jemu gaśnie gdy jest ciepły.
  
 
Może się to wydać śmieszne co teraz napisze ale u mnie jak już była ciepła i jeździłem po mieście dłuższy czas także tak się robiło .Okazało się że nowy akomulator który kupiłem 3 miechy wcześniej był wadliwy i na jednej celi gazował (nietrzymał) 1 dzień stała i niezapaliła.wymieniłem na nowy (gwarancyjnie) no i dziwne trzyma obroty i jest narazie ok .Nie mam 100% pewności że to było to , ale wcześniej gdy sobie tak niepewnie chodziła np:włączałem ogrzewanie tylniej szyby i w tym momencie falujące obroty się nasilały.Regulator wolnych obrotów to urządzenie działające elektrycznie także problemy z prądem pewnie w jakiś sposób mógł zakłócić jego działanie .A w serwisie bmw powiedzieli mi że silnik krokowy to takie urządzenie ,które prawie nigdy się nie psuje także sam już niewiedziałem .Napisałem tego posta bo chyba niewidziałem nigdzie takiej odpowiedzi a sprawdzić akomulator na zwarcie zawsze możesz spróbować , jak masz dobre ładowanie 14< i trzyma, ten problem możesz wyeliminować i szukać dalej powodzenia.Chino 318i M40 93r.
  
 
Cytat:
Mogę się mylić, ale wydaje mi się że silnik krokowy ma znaczenie szczególnie tylko przy zimnym silniku


mylisz się. silnik krokowy reguluje obroty biegu jałowego i na zimnym i na ciepłym silniku, kiedy przepustnica jest zamknieta.
urban masz gaz czy sama tylko benzynę?
pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-01-07 21:57:00, MARCIN_RADOM pisze:
mylisz się. silnik krokowy reguluje obroty biegu jałowego i na zimnym i na ciepłym silniku, kiedy przepustnica jest zamknieta.


Może masz rację, ale czemu w takim razie u mnie gasł tylko i wyłącznie na zimnym silniku, a na ciepłym chodził jak żyletka. Dodam, że silnik krokowy u mnie był nie zasilany, tzn. przewód był przerwany.
  
 
Mam benzyne.
To chyba nie silnii krokowy tak mi sie wydaje bo mam tez ten problem jak juz jade nawet na 3 i 4 na piatce sie jeszcze chyba nie zdazylo. Jak jade np na trojce 50 po meiscie nagle mi zaczyna spadac wskazowka obrotow zwalnia wiadomo samochod i i zaraz spowrotem rosnie do tego momentu co byla i moc wraca do normy. Tak ze cxhyba silnik krokowy nie ale moze. A co do akumulatora to calkiem mozliwe bo mam warte ale ta mala nie ten duzy i ostatnio jak kojaze sobie jechalem bez orzewania i bez swiatel (zapomnialem o nich ) to nic nie szarpal ale to byl kawalek i raz tylko to mogl byc przypadek. Sprawdze akumulator, przeczyszcze silniczek i jak nie pomoze to juz nie wiem
  
 
robilem testy -odłączylem silnik krokowy i jest on potrzebny na benzynie -zimny gasnie, cieply faluje, natomiast na lpg faluja obroty gdy jest wlaczony -odciolem przekaznikiem i obr. na LPG sa ok. Czasem zdarzy sie na lpg mam 2tys na skrzyz. i po chwili spadnie do 1tys badz chodzi na 1tys kilkanascie sek i gasie, przyzwyczailem sie do tych bolaczek, gdyz mechanicy by mnie oskubali, pozdrawiam

//jak do warsztatu to takiego co sie BMW zajmuje a nie z przypadku - drudzy strasznie sie motaja i zawsze wyjdziesz stratny
  
 
mój kolega ma następujacy problem z bmw 730 87 rok zagazowane
jak jest zime to wszystko jest ok ale po osiagnieciu normalnej temperatury auto na luzie zaczyna falowac az do zgasniecia a jezeli jedzie na luzie i zaczyna hamowac to odrazu gasnie musze dodac ze nie jest tak zawsze ale ostatnio ten problem sie nasilil zaczelo sie ok 6 mc wstecz od pojedynczych szarpniec (przerw silnuika) i to bylo coraz czestsze a teraz boi sie wjezdzac na miasto bo mu gasnie na benzynie tych objawow nie ma ja stawiam na sonde a co wy na to
silnik krokowy ma ok
  
 
to jest nastepny przyklad na to ze nie oplavca sie szukac tematow w wyszukiwarce tylko zaczynac nowe bo nikomu juz nie bedzie sie chcialo w to zagladac ale to tak tylko na marginesie

kolega byl u elektronika ten odlaczyl aku na 5 minut wlaczyl znowu i jak narazoie wszystko jest dobrze
  
 
Cytat:
2005-07-26 11:29:16, pawełO pisze:
to jest nastepny przyklad na to ze nie oplavca sie szukac tematow w wyszukiwarce tylko zaczynac nowe bo nikomu juz nie bedzie sie chcialo w to zagladac ale to tak tylko na marginesie


nie prawda, ja tutaj zajrzałem, przeczytałem gdybym mógł to bym pomógł. Podejrzewam, że nie tylko ja... pzdr
  
 
Sprawdz przewody gumowe dochodzące do silniczka krokowego oraz rure idącą od przepływomierza do przepustnicy. Jeśli któryś z tych gumowych weżyków jest pękniety (poprostu ze starości) to będa takie obajwy jak mówisz, tak było u mnie. Musisz je ponaciskać i zobaczyć czy nie widać żadnych "rys", pęknieć
  
 
Sprawdz czujnik obrotow walu
  
 
Daz, takie pęknięcia na gumowym przewodzie idącym od przepływomierza do przepustnicy mam (na samej "harmonijce") ale żadnych dziurek tam nie widzę. Słyszałem, że ten przewód jest strasznie drogi. Nie orientujesz się ile kosztuje nowy?
Przeraża mnie myśl, że wystarczy że którykolwiek kabelek się przetrze/pęknie i z autkiem już się dziwne rzeczy dzieją...
  
 

Skoro piszecie o skaczących obrotach w tym temacie to też sie dołącze . Właśnie zagazowałem moją becie - instalka landi renzo - od początku złożenia mam problemy ze stabilizacja wolnych obrotów , czyszczenie silnika krokowego trochę pomogło , powymieniane wszystkie filtry świece kable , zmienili mi mikser od gazu na węższy ( na początku był z dużym prześwitem i auto było ogólnie mólne i ciężko reagowało na naciśnięcie gazu ) i to spowodowało że ogólnie chodzi super wogóle nie czuć różnicy na gazie , zbiera sie tak samo jak na benzynie ale obroty nadal gonią szczególnie jak sie rozgrzeje falują w granicach 500 - 1300 , czasem sie potrafią ustabilizować . Jeśli ktoś z was na gazie miał lub ma takie objawy to napiszcie coś o tym bo wolał bym samemu sobie to zrobić niż żeby mi gaziarze rozgrzebali wszystko - szczelnośc przed przepływomierzem jest raczej OK , przy silniku krokowym raczej też , co jeszcze może mioeć na to wpływ może ten temat TPS-a ale zaznaczam że na benzynie przed zagazowaniem wszystko było z obrotami idealnie .



[ wiadomość edytowana przez: NIMNUL dnia 2005-08-25 09:03:29 ]
  
 
Cytat:
... Jeśli ktoś z was na gazie miał lub ma takie objawy to napiszcie coś o tym bo wolał bym samemu sobie to zrobić niż żeby mi gaziarze rozgrzebali wszystko - szczelnośc przed ...



Przesłoń dolot powietrza (tak o 30%, trzeba eksperymentować).
Poprawia zachowanie się zagazowanego silnika o małej pojemności.

pozdr.
Mariusz