MotoNews.pl
  

Momenty dokręcania głowicy espero 1,5 DOHC

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam do wymiany uszczelkę pod głowicą 1,5 DHC czy ktoś wie jakimi momentami należy ją dokręcać? Czy wystarczy jednokrotne dokręcenie,czy też po jakimś przebiegu należy ją jeszcze dociągnąć?
  
 
Śruby mocujące głowice silnika 1.5 DOHC (moment/kąt dokręcania) 25 N*m+190stopni+-10stopni. Po nagrzaniu silnika do pełnego otwarcia termostatu+30stopni do 40stopni. Tak pisze Morawski.
  
 
Dzięki za odpowiedź.Mam pewne objekcje ponieważ znalazłem w książce do Nexi(też miała silnik 1,5 DOHC)-wydawnictwo WKŁ Paweł Michałowski te same dane ale bez konieczności dokręcania po zagrzaniu silnika.Może ktoś jeszcze wypowie się też na ten temat.
  
 
NIPOTRZEBNIE SZUKAŁEM .KUPUJĄC USZCZELKĘ PRODUCENT ZAŁĄCZYŁ INSTRUKCJE Z MOMENTAMI I KOLEJNOŚCIĄ DOKRĘCANIA GŁOWICY.mOMENT TO 2 kGm i 3 razy po 60 stopni wg wskazanej kolejności bez dokręcania po zagrzaniu silnika.