MotoNews.pl
11 Pompa paliwa-objaw jakiego niema na forum (77216/0)
  

Pompa paliwa-objaw jakiego niema na forum

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Pezeczytałem dzis wszystkie wątki o paliwie i pompach i nic nie znalazłem więc piszę new temat. Otóz w sylwestra wchodzę do garazy przekręcam kluczyk i cisza pompa nie zabuczała a autka nie idzie odpalić.próbowałem kilka razy i nic , odpaliłem więc na gazie pewien ze umarła mi pompa paliwa (chociaz niedowierzam bo mam odcięcie pompy gdy jade na LPG i staram sie nie dopuszczac do rezerwy) ale po powrocie z zakupów z ciekawosci przełączyłem go na bęzynę i o dziwo zadziałało.Potem za kazdym razem palił na benzynie (do dzis wsiadam rano i tekst patrz jak wyzej ztym ze juz nie przeszedł na bęzynę) co o tym myslicie Sprawdzałem przekaznik (cyka )napięcie na pompie jakby dochodzi na pierwsze ok. 3sek .Moje pytanie jak to pomka to co miało oznaczac to cudowne zmartwychwstanie kiedyś? A moze macie inne pomysły.

Pozdrawiam MellowM
  
 
ale moment..co znaczy najpierw dochodzi?? podlacz miernik do zlacza pompy i przekrec kluczyk..no i sprawdz czy prad jest..jesli jest to podlacz pompe i sprawdz czy dziala..nie dziala tzn ze pompa..
jezeli nie ma pradu tzn ze jest problem ze sterowaniem pompy..mowisz ze przekaznik ok..jesli raz dziala a raz nie to stawiam na jakis problem z masa albo ogolnie z polaczeniami elektrycznymi..a w ogole to masz odciecie pompy??

napisz cos wiecej..
  
 
Odcięcie pompy mam i przekaznik jest zwarty po przekręceniu kluczyka a jakes napięcie pjawia sie na moment po porzekręceniu kluczyka a potem zanika (złącze pompy)po podłączeniu pompy ona nie reaguje.Ale podkreslam ze kiedys tez tak miałem i samo ustąpiło .Szczerze mówiąc nie wiem co mam robić.
  
 
W standardzie jest tak:
Przekręcasz kluczyk - pompa zaczyna pompować przez 2 sekundy. potem się zatrzymuje. Rusza ponownie dopiero, gdy silnik zacznie pracować.
  
 
czyli po tych 2 sec nie powinno byc napięcia na złączu pompy ?
  
 
robert jestes pewien tego co piszesz?? bo mi sie naiwnie wydaje ze pompa wcale nie przestaje pracowac po prostu robi sie cicho bo przewod paliwowy jest wypelniony
  
 
Jestem pewien. 2 sekundy i stop. Potem ECU uruchamia pompę dopiero gdy odczyta z czujnika wału korbowego, że silnik się kręci.
  
 
tak mysle sobie ze moze cos jeszcze z masą pompy tylko gdzie tego szukać. I jeszcze pytanie ze srednio głupich ile mozna jezdzić odpalając na gazie bo narazie krucho u mnie z kasą a nie chciałbym dopisać do rachunku jeszcze wtrysków ?!!
  
 
Jeśli pompa nie pracuje po podaniu zasilania to znaczy że padła...
Masę sprawdź podnosząc kanapę i mierząc opór pomiędzy czarnym kabelkiem pompy a blachą karoserii.

I jeszcze mała ciekawostka:
Przekaźnik pompy paliwa jest zmostkowany poprzez czujnik ciśnienia oleju. Oznacza to, że gydby przekaźnik padł podczas pracy silnika pompa paliwa nadal by pracowała, bo zasilanie szło by przez czujnik ciśnienia. Myślę że to jakieś zabezpieczenie na wypadek spalenia przekaźnika podczas np. wyprzedzania.
  
 
mialem podobnie, raz chodzil na benzynce ale czesciej nie chodzil. Nigdy rano nie udawalo mi sie go odpalic na PB. Okazalo sie ze nie bylo napiecia na wtryskach bo gazowniki zle polutowali wiazke od przekaznika do wtryskow i czasami nie łączyła. Podjeć do jakiegoś dobrego elektryka i posprawdzaj napięcie gdzie się da - pompa, przekażniki, kostki itp. Może to jakaś pierdółka tak jak było w moim przypadku. Posprawdzać nie zaszkodzi.
  
 
Z tą wiązką i wtryskami to dobry trop tyle ze na gazie jezdze 3 rok ale wszystko mozliwe.Jestem umowiony z elektrykiem na środe tylko jeszcze raz ile mozna tak jezdzić bez pompy zeby nie zrżnąc reszty auta ? Dzięki za podjęcie tematu
  
 
I co wy na to dzisiaj wsiadam do padliny nawet nie kombinuje tylko od rzau pale na gazie dojezdzam do celu i ciekawosc jest moją słabą stroną pyk na benzyne i co..... gada.Coraz bardziej walcze z myslą czy czasem nie zadzwonic do pana Trojanowskiego z TVN ''Nie do wiary'' z tym przypadkiem.
  
 
moim zdaniem pompa pracuje w następującym cyklu pracy;
1.Włączamy zapłon-komp.daje informację na 2-3 sek. i załącza przekażnik pompy K2-(na stykach30 tego przekażnika pojawia się na ten czas napięcie )-silnik pompy rusza -pompuje paliwo do układu zasilania silnika
2.Silnik startuje bo dostaje zasilanie paliwem z układu który jest pod ciśnieniem.
3.Narasta ciśnienie oleju w silniku ,gaśnie lampka kontrolki oleju-to włąśnie w tym momencie pompa rusza ponownie już na stałe zasilana ze styków czujnika oleju-(wtedy na styku 30 przekażnika K2 pompy paliwa pojawia się na stałe napięcie).Jak ciśnienie oleju spadnie z jakichkolwiek powodów to nigdy nie będziemi mogli kontynuować jazdy.Silnik będzie zapalał i gasł po chwili ,ponieważ komp.tylko da za każdym razem uruchomić się pompie paliwa tylko na 2-3 sek.-i tak w kółko. DADATKOWO.Z czujnika oleju można brać napięcie do zasilania układu świateł do jazdy dziennej.Światła zapalają się dopiero po wystartowaniu silnika i nie obciążają akumulatora w chwili rozruchu gdy najbardziej potrzebuje go rozrusznik-szczególnie w zimie.Po wyłączeniu silnika zawsze światła zgasną bo rożłączy je czujnik ciśnienia oleju,- jest brak ciśniena oleju.Z tego miejsca w niektórych modelach był sterowany moduł przek DRL -do jazdy dziennej.Może komuś się te moje wywody przydadzą.
  
 
Cytat:
2005-01-09 21:50:22, Rysiek2 pisze:
moim zdaniem pompa pracuje w następującym cyklu pracy;
...
3.Narasta ciśnienie oleju w silniku ,gaśnie lampka kontrolki oleju-to włąśnie w tym momencie pompa rusza ponownie już na stałe zasilana ze styków czujnika oleju-(wtedy na styku 30 przekażnika K2 pompy paliwa pojawia się na stałe napięcie).Jak ciśnienie oleju spadnie z jakichkolwiek powodów to nigdy nie będziemi mogli kontynuować jazdy.Silnik będzie zapalał i gasł po chwili ,ponieważ komp.tylko da za każdym razem uruchomić się pompie paliwa tylko na 2-3 sek.-i tak w kółko....


Eee...
Czy aby na pewno?
Coś to za bardzo skomplikowane.
  
 
Wszystko wskazuje na to, że:
przekręcasz kluczyk - pompa włącza się na 2 sekundy.
POdczas kręcenia rozrusznikiem pompa włącza się poprzez przekaźnik i pracuje przez cały czas zasilana przez przekaźnik. Czujnik ciśnienia oleju jest tylko jakimś tajemniczym obejściem.
  
 
W technice nikt nie robi tajemniczych obejść bo to kosztuje.Aby się przekonać to wyjmij przekaźnik pampy podczas pracy silnika-będzie pracował.A co by się stało gdy podczs jazdy z jakich kolwiek powodów nagle ciśnienie oleju spadłoby,lampka kontrolna cisnienia oleju spaliła sie?Pompa paliwa pracuje jedziemy dalej i !!!!Silnik zatarty!!!!!!!!!A tak Ciśnienie spadło,czujnik rozwiera swe styki zasilające pompę paliwa i stoimy.Silnik OK-najwużej czeka nas wezwanie pomocy drogowej.Logiczne????????Dodatkowo styk 87A przkażnika pompy paliwa umożliwia zasilenie pompy beż jakich kolwiek innych czynności-bez uruchamiania komp-silnika.Trzba tylko podać +12v z akumulatora na ten styk i pompa ma chodzić.Powodzenia w analizie moich przemyśleń.
  
 
Cytat:
2005-01-08 10:24:21, mellowM pisze:
tak mysle sobie ze moze cos jeszcze z masą pompy tylko gdzie tego szukać. I jeszcze pytanie ze srednio głupich ile mozna jezdzić odpalając na gazie bo narazie krucho u mnie z kasą a nie chciałbym dopisać do rachunku jeszcze wtrysków ?!!



spokojnie..o to sie nie martw zupelnie..jak odpalasz na sztywno na gazie (o ile masz taki tryb pracy instlacji..to tzw tryb awaryjny) to masz odpiete wtryski wiec tutaj spokojnie..jedyne co ci grozi to szybsze zuzycie membran w parowniku..olej sprawe..nie masz kasy to jezdzij i tyle..wiem ze zaraz ktos powie ze to rabunkowa gospodarka..ale to samochod jest dla ciebie a nie odwrotnie..w kazdym razie jak mowilem wczesniej moim zdaniem z faktu ze sytuacja nie jest permanentna i co jakis czas wszystko gra wynika ze to zasniedziale polaczenie elektryczne czy cos podobnego..nie znam schematow ale po prostu sproboj przesledzic cala wiazke od pompy paliwa az do przekaznikow i ewentualnie sam przekaznik..moze podmien go z jakims innym
  
 
Cytat:
2005-01-10 23:05:33, Rysiek2 pisze:
W technice nikt nie robi tajemniczych obejść bo to kosztuje.Aby się przekonać to wyjmij przekaźnik pampy podczas pracy silnika-będzie pracował.A co by się stało gdy podczs jazdy z jakich kolwiek powodów nagle ciśnienie oleju spadłoby,lampka kontrolna cisnienia oleju spaliła sie?Pompa paliwa pracuje jedziemy dalej i !!!!Silnik zatarty!!!!!!!!!A tak Ciśnienie spadło,czujnik rozwiera swe styki zasilające pompę paliwa i stoimy.Silnik OK-najwużej czeka nas wezwanie pomocy drogowej.Logiczne????????Dodatkowo styk 87A przkażnika pompy paliwa umożliwia zasilenie pompy beż jakich kolwiek innych czynności-bez uruchamiania komp-silnika.Trzba tylko podać +12v z akumulatora na ten styk i pompa ma chodzić.Powodzenia w analizie moich przemyśleń.



Swoje domysły o tym, że pompa jest zasilana przez przekaźnik oparłem na następującej obserwacji: gdy odpalasz auto, ale po zakręceniu rozrusznikiem silnik nie zaskoczy - słychać że pompa jeszcze przez chwilę (około 2 sekundy) pracuje, po czym da się usłyszeć "klik" przekaźnika i pompa staje. To co piszesz jest jak najbardziej logiczne, ale fakty temu przeczą - król jest nagi. Nawet w schemacie jest napisane, że ecu z pinu B6 zasila przekaźnik pompy przez 2 sek. po włączeniu zapłonu, potem w trakcie pracy silnika zasila przekaźnik stale. Aby być na 100% pewnym trzeba by zmierzyć napięcie na złączu 85 przekaźnika pompy podczas pracy silnika. Jeśli pojawi się tam "over 0V" (tak jest w schematach, ale chyba tam powinna pojawić się masa) - to jest tak jak napisałem. A że silnik będzie kontynuował pracę po awarii przekaźnika pompy lub jego wyjęciu - jak proponujesz - napisałem kilka postów wcześniej... Tylko wnioski wyciągnąłem zgoła odmienne...
O - właśnie zauważyłem, że w komputerze IEFI-S przekaźnik jest sterowany plusem, a w IEFI-6 masą. Ot ciekawostka. Jest 4.03 nad ranem i nie mam siły myśleć, więc problem zostawiam do rozwiązania dociekliwym


[ wiadomość edytowana przez: Robert_S dnia 2005-01-11 04:21:10 ]
  
 
pin A1 w IEFI-S i PIN B6 w IEFI-6-zasilają przekażniki pompy zwierając je do masy.Są to ogólnie przyjęte normy do projektowania urządzeń kontrolno -sterująco -pomiarowych dla wielu zastosowań.Cięzko tak skonstruowane układy uszkodzić np.poprzez przypadkowe zwarcie do masy.
  
 
Hmmm na moim schemacie w IEFI-S pin A1 podaje + a nie masę. Zatem przekaźnik pompy jest sterowany plusem.

Jednak chyba wszystkie espero w Polsce mają komputer IEFI-6, gdzie przekaźnik jest sterowany masą.