MotoNews.pl
  

Klimatyzacja Omega A - POMOCY !

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Sprężarka w sierpniu po kosztownej regenaracji, i nagle gdy chciałem ją teraz "przemielić" brak odzewu. Pomyślałem, że jest zima, minusowa temperatura i czujnik nie zadziałał. Ale gdy auto postało kilka godzin w ciepłym garażu, nadal klima nie chce się włączyć. Dokładnie nie zapala się kontrolka w przełączniku i nie wysprzęgla sprzężarki, ale jak dalej zauważyłem przy włączaniu na chwilę obroty wzrastają ( zachowanie właściwe ).
Czy w tych instalacjach jest jakiś bezpiecznik, a może sprzęgieło nawaliło???.
  
 
Sprawdź przekaźniki od klimy bo śniedzieją styki w kostach jak nie używana.
  
 
Przesuń suwak nawiewu Szyba -Konsola w pozycję środkową.

Pozdrawiam
  
 
Może masz nieszczelny układ i nie ma ciśnienia! Wtedy klima się nie włączy!
  
 
Witam
Ja też bym optował przy ubytku czynnika chłodzącego. Podobno układy klimatyzacyjne mają zabezpieczenia przed niskim ciśnieniem czynnika aby pompa się nie zatarła. Może się mylę.
  
 
Cytat:
2005-01-08 12:05:27, gh pisze:
Może masz nieszczelny układ i nie ma ciśnienia! Wtedy klima się nie włączy!


Raczej nie, gdy sprowadziłem auto w układzie nie było czynnika, a jednak klima się włączała. Z "suwakiem i stykami przekaźników" - też sprawdziłem, wszystko ok. Choć nie jestem pewiem co do tego drugiego, gdyż tak do końca nie wiem, gdzie dokładnie jest ten przekaźnik. ( jeśli przy głównych bezpiecznikach to ok).
Czeka mnie jednak wizyta u fachowca.
  
 
Jak klima włącza się na pusto to Adam spaprał sprawę!
W takim razie zdejmij wtyczkę od sprzęgła pompy klimy podłącz miernik, odpal furę i sprawdź czy pojawia się napięcie, jeżeli nie to szukaj coś w elektryce! Jeżeli tak To albo masz nie kontakt na wtyczce albo pad elektromagnes od sprzęgła
  
 
Klima nie powinna się załączyc bez czynnika lub z za małą jego ilością.
POdjedź do jakiegoś zakładu od klimy , niech Ci tylko facet podepnie wężyk do zaworka i powie czy jest czynnik i ile go tam siedzi. Robia to gratis.

Pozdro
  
 
potwierdzam wszelkie informacje przedmówców a na dodatek dodam że miałem 2 przypadki zaśniedziała wtyczka do popmy klimy a za drugom razem szlag trafił czujnik który jest zamontowany wddłuż rurek idących od chłodnicy gdzieś tak pod zbiorniczkem płynu chłodzącego - ja zmostkowałem ustrojstwo i zadziałało.
  
 
Witam, odgrzewa . . . bo . . .
jak kupiłem auto, typo co sprzedawał mówił że klima jest OK i wszystko śmiga tylko nie ma czynnika, a że ja kupowałem auto na zime to juz tematu nie męczyłem.
Dzisiaj jade do speca od klimy, koleś sprawdził układ i mówi że wszystko jest szczelne i ogólnie wygląda OK. Wbił połowe czynnika odpala sprężarkę i "gwizd", "szmer" czy też "wycie" - takie odgłosy mnie dobiegły. Facet mówi że dawno nie byla odpalana klima z czym się zgodziłem. Dobił oleju i powoli sprężarka cichła. Jak już mniej więcej "wycie" ustało koleś stwierdził że z kratek wydobywa sie przyjemny chłodek i można nabijać dalej. . . Wbił w układ 1,1kg czynnika, odłączył sprzed i po 2 minutach przewód od sprężarki do chłodnicy wybuchł (oczywiście element gumowy).

Prosta sprawa, trzeba nowy przewód i sprężarkę pewnie też.
Chwytam za telefon, dzwonie do ASO i pytam ile za sprężarkę, typo coś poklepał po katalogu i zapodaje kwote 6,500PLN - w tym momencie "jebłem" pod biurko i pytam czy jakaś promocja że reszte auta dokładają gratis ale okazało się że nie . . . no to pytam o przewody co mi strzeliły - ledwo wygramoliwszy sie z pod biurka znow tam upadłem - koleś mówi 2,700PLN

Co radzicie w takiej sytuacji ? Regenerować sprężarkę i jechać do jakieś speca co by przewody dorobił ? Czy wywalić całą klimę z auta bo jak wiemy "masa zabija" ?
Jak by ktoś miał jakieś części do klimy - sprężarkę na chodzie i przewody to prosze o kontakt na priv.
  
 


  
 
czy na prawdę jest to taki kłopot ??
mam na myśli to ze chyba da się dorobić taki przewód lub zastąpić go jakimś podobnym - za jakiś czas też będę sprawdzał klimę więc póki co jestem optymistą
  
 
dlaczego chcesz wymieniac sprezarke ??
wydaje mi sie ze wystarczy wymienic przewod, ktory okazal sie slabym ogniwem...

Przewod mozesz dokupic uzywany w komplecie albo zakuc nowy
  
 
Strzelił ten przewód to strzela pewnie też inne. Zlecił bym wspawanie w tych miejscach gdzie sa gumowe przewody aluminiowych rurek, ale obawiam sie że gumowe przewody nie sa tam bez przyczyny. Wymiana wszystkich gumowych elementów na nowe gumy, to dobry pomysł tylko nie wiem czy koszty będą tak samo optymistyczne.
Sprężarka w sumie działa bo coś rozerwało ten przewód a nie mogło to być nic innego jak tylko ciśnienie, a może sprężarka działa niewłaściwie i daje za duże ciśnienie?
Gwizdy i chrobotania wydobywające się ze sprężarki . . . ? Albo ustaną i bedzie wszystko OK, albo sprężarka rozsypie się gdzieś na drodze.
Sam już nie wiem . . .
  
 
Wymień ten wąż. Jak na razie robisz w igły widły.

Pozdrawiam Nelson
  
 
Tak właściwie to ile czynnika wchodzi w układ klimatyzacji?
W EPC znalazłem tabliczkę według której wchodzi 950gram, w ASO dostałem informacje, że 1,1kg. Więc ile ma go tam wejść . . . ?

  
 
Obdzwoniłem kilka firm zajmujących się klimatyzacja samochodową, wymiana takiego gumowego wężyka to koszt od 180 - 250PLN (jeżeli końcówki są całe). Koszt większy niż zakup nowego (używanego) zestawu na allegro.pl (tylko że na allegro nie ma ani jednego układu klimatyzacji od Omegi A)
Czekam na info od Kudlatego, może elementy od Senka podejdą do Omy A (w co watpie).
  
 
Wąż nie padł bez powodu, dziadowskiej przeróbce z R12 na R134A wychodzą takie kwiatki. Te Węże nie lubią pomieszanych olejów, olej do R12 i do R134A się różni, a mieszanka pięknie gumę żre, po 2-3 sezonach węże w rękach potrafią się rozpaść.
  
 
Hej, znalazłem przewody! Wprawdzie używki ale za to wydarte z Omegi w której klima działała (osobiście sprawdzałem) wiec są "przyzwyczajone" do nowego czynnika, oleju itp.
Gdzieś w tygodniu będę starał się wymienić przewody i powtórzę się:
Ile wchodzi czynnika do układu klimatyzacji Omegi A 2,0 (c20ne) ?
W ASO mówią 1,1kg (wbiłem tyle w układ i strzeliło) gdzies w EPC znalazłem znowu naklejkę informującą, że w układ wchodzi 950gram . . . kogo słuchać ?
  
 
1,1kg tankowało się czynnika R12, a po przeróbce na R134A wali się ok 950gr.