Uklady wtryskowe...wszystko o..

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
jak w temacie czyli potrzebuje jakichs adresow stronek z budowa/konstrukcja ukladow wtryskowych zasadami dzialania itp jednopunkt/wielopunkt itd. bo juz mam sieczke w glowie z tym wszystkim i sam nie dojde co i jak dziala i dlaczego...a na necie ciezko mi znalezc! ...dzieki wielkie...aha dieselkami takze nie pogardze!!!
  
 
nic tak nic?
  
 
MS
  
 
dzieki krzemowy...nie trzeba mnie jednak sprowadzac na ziemie ...z tego co widze to jakies systemy sterowania...a mi chodzi po prostu o rozroznienie typow wtryskow jedno/wielopunktowe rodzajow i mechanizmow dzialania wtryskiwaczy itp. i najlepiej w naszym kochanym jezyku ojczystym ...dzieki za wszelakie starania!!!
  
 
Cytat:
2005-01-08 22:16:49, ulik87 pisze:
dzieki krzemowy...nie trzeba mnie jednak sprowadzac na ziemie ...z tego co widze to jakies systemy sterowania...a mi chodzi po prostu o rozroznienie typow wtryskow jedno/wielopunktowe rodzajow i mechanizmow dzialania wtryskiwaczy itp. i najlepiej w naszym kochanym jezyku ojczystym ...dzieki za wszelakie starania!!!



uklady wtryskowe benzyny podzielic mozemy na:

-mechaniczne (kugelfisher, K-Jetronic)
-elektroniczne.

Ze wzgledu na ilosc wtryskiwaczy podzielic mozemy uklady na jednopunktowe i wielo=pinktowe (ilosc wtryskiwaczy roboczych rowna ilosci cylindrow, czasami dodatkowo wtryskiwacz rozruchowy).

ze wzgledu na sposob pomiaru ilosci zasysanego powietrza uklady dzielimy na :

-uklady z klapa spietrzajaca (k-jetronic, L-jetronic itd)
-uklady z czujnikiem cisnienia bezwzglednego w kolektorze dolotowym
-uklady z przeplywomierzem "z goracym drutem".

Ze wzgledu na tryb pracy wtryskiwaczy:
- na uklady wtrysku ciaglego (K-jetronic)
-na uklady w ktorych ilosc paliwa dozowana jest poprzez krotkie otwarcie wtrsykiwacza.

Wtryskiwacze moga pracowac jednoczesnie wtryskiwac paliwo), parami lub sekwencyjnie (kazdy osobno).


Mam nadzieje ze nigdzie nie popelnilem razacych bledow
  
 
z goracym drutem ale to sie chyba nazywa spirala ale fakt jest faktem ze sie nagrzewa i na podstawie jej schlodzenia komp oblicza ilosc powietrza.
  
 
troch blednie moze zostac zrozumiane pojecuie z klapa spietrzajaca bo :
w K-jetronic to rzeczywiscie jest klapa spietrzajaca a wtrysk dziala na zasadzie mechanicznej
a w L-jetronic to jest przeplywomierz klapowy (z reszta najczesciej chyba stosowany obecnie przeplywomierz) a wtryski sterowany jest elektronicznie przez kompa

pozdrawiam
Jasin
  
 
Zapomnieliście o strategii sterowania alfa-N, czyli od potencjometru przepustnicy. Można jeszcze rozróżniać układy wtrysku pod względem umiejscowienia wtryskiwaczy:
- nad przepustnicą(jednopunktowy)
- w kolektorze dolotowym(tu też widziałem rozgraniczenie na umieszczenie stricte w kolektorze dolotowym albo w głowicy tuż przed zaworem)
- bezpośrednio do komory spalania
  
 
Cytat:
2005-01-09 10:27:37, maskekk pisze:
z goracym drutem ale to sie chyba nazywa spirala ale fakt jest faktem ze sie nagrzewa i na podstawie jej schlodzenia komp oblicza ilosc powietrza.



drut wcale nie musi byc w ksztalcie spirali.
  
 
ooo...i o wiele jasniej juz ;]...tylko watpliwosc co do wtrysku sekwencyjnego...a raczej wtrysku przy jednoczesnym wtryskiwaniu przez wszystki wtryskiwacze?...one wszystkie zawsze razem [naraz] wtryskuja paliwo? oraz watpliwosc co do wtrysku ciaglego...on ma racje bytu tylko w przypadku wtrysku jednopunktowego? chcialbym takze zaglebic zasade dzialania samego wtryskiwacza...jak jest on sterowany [chodzi mi w jaki sposob dziala mechanizm otwarcia (elektronicznie/mechanicznie)] i na czym polega to otwarcie... z gory wielkie dzieki!!!
  
 
Cytat:
2005-01-09 14:39:38, ulik87 pisze:
ooo...i o wiele jasniej juz ;]...tylko watpliwosc co do wtrysku sekwencyjnego...a raczej wtrysku przy jednoczesnym wtryskiwaniu przez wszystki wtryskiwacze?...one wszystkie zawsze razem [naraz] wtryskuja paliwo? oraz watpliwosc co do wtrysku ciaglego...on ma racje bytu tylko w przypadku wtrysku jednopunktowego? chcialbym takze zaglebic zasade dzialania samego wtryskiwacza...jak jest on sterowany [chodzi mi w jaki sposob dziala mechanizm otwarcia (elektronicznie/mechanicznie)] i na czym polega to otwarcie... z gory wielkie dzieki!!!



wtryskiwacze w ukladach elektronicznych otwierane sa elektromagnetycznie (elektromagnes unosi iglice). W K-jetronicu wtryskiwacze otwierane byly cisnieniem paliwa. W k-jetronicu z tego co pamietam wtryskiwacze byly otwarte caly czas (wtrysk ciagly), a byl to uklad wielopunktowy (ilosc wtryskiwaczy rowna ilosci culindrow + rozruchowy o ile pamietam). To czy wtryskiwacze wtryskuja naraz (np dla silnika 4-cylindrowego jednoczesnie wtryskuja 4 wtryskiwacze) czy parami czy tez kazdy osobno, zlezy od typu ukladu

[ wiadomość edytowana przez: kosa131 dnia 2005-01-09 15:43:06 ]
  
 
no ale dziwne mi sie to wydaje!!!!...przeciez jakby ciagle wtryskiwaly paliwo...no to w fazie wydechu tez?!...marnowaloby sie paliwko!! chyba po prostu czegos nie rozumiem!!!
  
 
Cytat:
2005-01-09 15:39:16, ulik87 pisze:
no ale dziwne mi sie to wydaje!!!!...przeciez jakby ciagle wtryskiwaly paliwo...no to w fazie wydechu tez?!...marnowaloby sie paliwko!! chyba po prostu czegos nie rozumiem!!!



w fiatoskim 1242 MPI 75KM, tak wlasnie jest, 4 siusiaki daja naraz polaczone rownolegle.
  
 
Cytat:
2005-01-09 16:28:11, ZoLt4R pisze:
w fiatoskim 1242 MPI 75KM, tak wlasnie jest, 4 siusiaki daja naraz polaczone rownolegle.



Włoski polot zawsze wygrywa ze zdrowym rozsądkiem
  
 
Cytat:
2005-01-09 16:55:46, 2Rotor pisze:
Włoski polot zawsze wygrywa ze zdrowym rozsądkiem



w wielu ukladach bosha bylo podobnie
  
 
Cytat:
2005-01-09 15:39:16, ulik87 pisze:
no ale dziwne mi sie to wydaje!!!!...przeciez jakby ciagle wtryskiwaly paliwo...no to w fazie wydechu tez?!...marnowaloby sie paliwko!! chyba po prostu czegos nie rozumiem!!!


odparowuje sobie na zaworze ssącym i przy następnym suwie ssania dostaje się do cylindra.
  
 
aaaaaaa!!!...no to kapiszi...racja...ja sobie po prostu jak glupek wyobrazalem wtrysk bezposredni no! to teraz jestem duzo madrzejszy...dzieki chlopaki powoli sobie wszystko przypominam i logicznie ukladam ;] pozdro!!!