MotoNews.pl
6 LPG ZAVOLI w F. Escort - Regulacja (potrzebna pomoc) (77391/0)
  

LPG ZAVOLI w F. Escort - Regulacja (potrzebna pomoc)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich, jest to moj pierwszy post i mam nadzieje ze porusze w nim temat ktory przyda sie innym.

Otoz jak napisalem w temacie mam instalecje firmy ZAVOLI'a i nie wiem jak wyregulowac komputer ktory steruje gazem, jest to mala puszka w ktorej swieca sie dwie diody zielona i czerwona, z tego co mi mechanik powiedzial zielona sygnalizuje uboga mieszane a czerwona bogata mieszanke. Probowalem regulowac komputerek "na oko" i jak narazie mam tak ze kiedy silnik pracuje na wolnych obrotach swieci sie dioda zielona a jak dodam gazu swieci sie dioda czerwona.
Kieruje pytanie do was bo moze znacie prosty sposob na wyregulowanie kompterka. Pozatym w gliwicach kazdy mechanik robi duze oczy jak widzi firme ZAVOLI i nie wiedza jak ja wyregulowac.
slyszalem ze regulacje dokonuje sie przy 3tys obrotow ale jak dokladnie to nie wiem... ;/
Zalezy mi na tej regulacji bo Chce uzyskac spalanie w prawidlowych granicach no i odpowiednia jak na instalacje gazowa "dynamke" silnika.

dziekuje wszystkim za zainteresowanie i za odpowiedzi.
Pozdrawiam
  
 
up up !!!
Podbijam wątek bo mam ten sam problem.........
  
 
Ustawić ten komputerek jest bardzo prosto.
Po odpaleniu samochodu (na wolnych obrotach) w zależności jaka pali się dioda - czerwona czy zielona, należy skręcić lub rozkręcić śrubę regulacyjną na parowniku. Dioda czerwona oznacza mieszankę bogatą - śrubę skręć, zielona - ubogą, rozkręć.
Kręcisz do chwili gdy diody migają na przemian.
Doświadczenie trzeba powtórzyć przy wyższej prędkości obrotowej czyli około 3000 obrotów. Jednak tym razem trzeba kręcić registrem przy silniku krokowym znajdującym się na grubym przewodzie doprowadzającym gaz z parowika do miksera. Kierujesz się wskazaniami diód jak przy biegu jałowym.
Na koniec trzeba sprawdzić jak diody zapalają się na biegu jałowym i ewentualnie nieco to skorygować.
To by było na tyle. Powodzenia.
  
 
Ta mała puszeczka z oczami to CO.RE.GAZ. Ten układ nadaje się jedynie do jednopunktu. Do wielopunktu jest inny osprzęt .Regulacja tego powinna odbyć się przypomocy analizatora spalin. Do tego pudełka potrzebny jest reduktor Zavoli typu GES, posiada on dwie regulacje mała śrubka od góry bieg jałowy druga duża podwyrzszone obroty.
1. obroty 3000 zmiany oczek na początku kręcimy śrubą na silniku krokowym i dużą śrubą
2. bieg jałowy kręcimy małą śrubą do momentu zmiany oczek.

jeżeli jest inny rodzaj reduktor który nieposiada dwóch regulacji to praktycznie jest niemożliwe wyregulowanie !!!!!