MotoNews.pl
  

Wtryskiwacz z czujnikiem położenia iglicy - 2.5 TDS-problem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
Mam taki problem, po podłączeniu komputera do samochodu wyszło mi że nawala czujnik połóżenia iglicy (znajduje się on na jednym z 6 wtryskiwczy). Mechanik mi powiedział że nie da się wymienić samego czujnika.
1.Wiecie może coś na ten temat, czy moze ktoś miał taki problem i wie czy faktycznie muszę kupić cały wtryskiwacz. Poza tym czy to napewno czujnik, da się jeszcze jakoś to sprawdzić ?
Może ktoś ma taki używany ale sprawny
2.Mechanik mówił także że silnik pracuje w trybie awaryjnym i daltego nie ma mocy - czy to prawda według was ?
3. Czy używanie samochodu w takim stanie jest dla niego szkodliwe (silnika)?
Z góry dzieki za pomoc
Pozdrawiam
Erol
  
 
Cytat:
Witam,
Mam taki problem, po podłączeniu komputera do samochodu wyszło mi że nawala czujnik połóżenia iglicy (znajduje się on na jednym z 6 wtryskiwczy). Mechanik mi powiedział że nie da się wymienić samego czujnika.
1.Wiecie może coś na ten temat, czy moze ktoś miał taki problem i wie czy faktycznie muszę kupić cały wtryskiwacz. Poza tym czy to napewno czujnik, da się jeszcze jakoś to sprawdzić ?
Może ktoś ma taki używany ale sprawny
2.Mechanik mówił także że silnik pracuje w trybie awaryjnym i daltego nie ma mocy - czy to prawda według was ?
3. Czy używanie samochodu w takim stanie jest dla niego szkodliwe (silnika)?
Z góry dzieki za pomoc
Pozdrawiam
Erol

wszystko co powiedział to prawda ale na czym polega usterka czy na przerwaniu obwodu elektrycznego cewki (trzeba dokładnie sprawdzić czy gdzieś sie nie przewód za wtyczką) czy obwód jest a brak impulsów bo jeżeli to drugie to jest możliwa naprawa jeżeli to pierwsze to wymiana całego wtryskiwacza
  
 
No właśnie nie wiem co jest do końca nie tak, czy wtryskiwacz czy też obwód. Mechanik to raczej średni bo nic nie sprawdzał tylko od razu mi mówi że będzie potrzebny nowy wtryskwiacz. Żeby kotś mi powidział gdzie się z tym udać w Krakowie to było by fajnie
A czy można jeździć takim samochodem bez obawy że coś się bardziej zepsuje (bo byłem zmuszony zrobić już ponad 1500 km nim w takim stanie)??
  
 
powiedz mi czy jak przekręcasz kluczyk to kontrolka od wtrysku pali sie non stop czy dopiero po zapaleniu silnika sie zapala .nic sie z silnikiem nie stanie możesz jeżdzić tylko mocy troche brakuje
  
 
Pali się non-stop, zaraz po przekręceniu kluczyka się pojawia, włączają się świece żarowe to gaśnie na 1-2 sekundy i znowu się pojawia.
  
 
uszkodzony jest obwód elektryczny sprawdż omomierzem rezystancje cewki powinno być od 80 do 120 ohm jak nie masz czym to do elektryka jak będzie żle to czeka cie wymiana. nowy 600 używany 300
  
 
Więc twoim zdaniem to nie musi być wcale czujnik? Omomierz mam,tylko nie wiem gdzie jest cewka, ale się dowiem Mam nadzieje że ma tyko dwa wyjścia i między nimi mam zmirzyć rezystancje ??
  
 
wtyczka do cewki jest pod wtyczką od pompy wtryskowej są dwa styki zresztą po nitce do kłębka znajdż kabel od wtrysku a potem znajdziesz wtyczke powodzenia
  
 
Witam,
Juz wiem ze poszedł czujnik, bo jest na nim przerwa. Tylko teraz mam problem, bo ponoc sa dwa rodzaje wtryskiwaczy do tych silników. Cos mi miechanik mowil ze sa z wymienna koncowka i w nowszych modelach TDS byly juz nie rozbieralne wtryskiwacze. Teraz pytanie czy jesli mam te starsze, to jesli kupie ten nowszy - jednoczesciowy wtryskwiacz - to czy bedzie pasowac do mojeg silnika ??
  
 
są dwa rodzaje do tds ty musisz kupić albo od 2.4 td albo od 2.5tds od 1.8 tds nie pasuje bo ma inną długość (trzeba wymienić dolną obudowe)
  
 
Prosił bym jaśniej Czyli jest mi objętne czy to będzie ten starszy model wtryskiwacza czy nowszy ? Bo sprawa wygląda tak, mogę kupić tak wtryskiwacz używany. Pochodzi on z TDS z roku 94, mój samochód jest z roku 92? Czy musze coś sprawdzać (czy będzie psował do mojego silnika) czy brać go i napewno będzie dobry ??
  
 
będzie dobry pod warunkiem że niejest z tds 1.8 .trza brać i montować
  
 
będzie dobry pod warunkiem że niejest z tds 1.8 .trza brać i montować
  
 
Nie, jest z 2.5 TDS
Wielki dzięki za pomoc, jak zamontuje to napisze jak chodzi
  
 
Witam,
Mam następny problem. Zalatwilem wtryskiwaz ale jego właściciel przy wymontowywaniu go z silnika przecial kabelki bo nie mial jak go wykrecic. Czy to cos oznacza, czy nie przeszkadza w jego poprwnym dzialaniu (oczywiscie po zlutowaniu) ??
Pozdrawiam
Dzieki za odpowiedz
  
 
Cytat:
czy nie przeszkadza w jego poprwnym dzialaniu (oczywiscie po zlutowaniu)


nie
  
 
Pytam daltego że słyszałem domienną opinie, a wiem że praca czujnika polega na zmianie jego rezystancji (chyba), wiec czy ten lut nic nie zmieni w jego właściwościach ?
  
 
lutuj i zakładaj marcin dobrze pisze
  
 
Witam,
Wtryskiwacz zalozony, moc wrocila, jedzie sie calkiem inaczej. No ale nie moze byc za dobrze, bo pojawil sie nowy problem.
1. Od pewnego czasu (jak jeszcze jezdzilem bez czujnika) silnik na jalowym biegu zaczynal przebierac (nierowno prcowac). Po zalozeniu wtryskiwacza dalej sie tak dzieje. Zachodzi to w dziwny sposob, po tym jak zejdzie z wysokich obrotwo (np. dojazd do skrzyzowania) to chwile chodzi rowno - okolo 5-15 sekund po czym zaczyna przebierac, i czym dluzej stoi z wlaczonym silnikiem tym mniej miarowo pracuje. Co to moze byc, ktos mi mowil ze po tym jak jezdzil bez czujnika nalapal bledow i stad ta nierowna praca. Co o tym myslicie ?
2. Na trasie, gdy przejechalem troche na 4-3 biegu (korki), zaczelo cos wyc w czasie jazdy na 1,2,3,4 biegu. Na 5 biegu wogóle nie wyło, a po przejechaniu troche na 5 przestalo calkiem. Nastepnie jak znwou troche sie pomeczyl na nizszych biegach, to ponownie zaczelo. Dojechalem do domu, rano nim jade do pracy (krotki przejazd) i nie wyje. Cos jakby sie nagrzewalo i wylo. Moze to wina zuzytego oleju w skrzyni. Nie wiem kiedy byl wymieniany, bo go kupilem 2 miesiace temu, ale wydaje mi sie ze bardzo dawno.
Z gory dziekuje za odpowiedz
Pozdrawiam
Erol
  
 
Widzisz kolego-ja mam podobny problem z tymi obrotami. Myślałem ,że to może również wtryskiwacz z czujnikiem ale skoro wymieniłeś i to sie nie zmieniło czyli to nie to. Byłem na komputerze i nic nie wykazał. A objawy mam identyczne-potrafi nawet zgasnąć jak wrzucę na luz lub przy redukcji na wolnych obrotach. Ale cały czas jednak zastanawiam sie nad czujnikiem który jest w kolektorze dolotowym.Pamietam ,że to sie zaczeło od momentu kiedy poprostu zdjołem kolektor dolotowy celem wymiany uszczelekl. Umyłem go wtedy traktując dużym cisnieniem wody-może wtedy coś popier..... .A czy nie odczuwasz,że czasami jest słabszy?Może ten czyjnik działa ale za późno przekazuje dane?