Regulacja predkosci pracy wycieraczek...?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy istnieje mozliwosc zmiany predkosci pracy wycieraczek w Samarze?
Czy mozna w jakis sposob zwiekszyc lub zmniejszyc przerwy miedzy "ruchami zgarniajacymi" ramion wycieraczek?
  
 
Cytat:
2005-01-11 21:42:24, Alvpol pisze:
Czy istnieje mozliwosc zmiany predkosci pracy wycieraczek w Samarze? Czy mozna w jakis sposob zwiekszyc lub zmniejszyc przerwy miedzy "ruchami zgarniajacymi" ramion wycieraczek?


Odpowiedź na pierwsze pytanie:
można
Odpowiedź na drugie pytanie:
Jeśli jesteś taki napalony na grzebanie tak, to polecam układ na tranzystorkach - nie będziesz słyszał wtedy jak następują załączenia kierunkowskazów
  
 
Ja nawet kiedys zrobilem taki uklad i opisalem go na forum, ale nie bylo odzewu, wiec go nie rozwijalem (wymagal pewnej stabilizacji) testowalem go pewien czas w swojej 2107 i dzialal ok, wymagal jednak "uprofesjonalnienia". Proponuje poszukac na forum jesli masz zaciecie elektroniczne
  
 
Nie wiem - nie paczyłem
Ale głównym problemem jest to, że co jak coś padnie? Wtedy siedzisz z lutownicą i kombinujesz, jeśli wiesz co padło, to wymieniasz, a jak nie wiesz...to stoisz i dzwonisz po elektronika
Ja miałem możliwość zrobienia takiego, ale kumpel mówi "stary ja Ci to pomogę zrobić, ale co jak coś Ci się spier....li na granicy? Wtedy tylko telefon do mnie, albo do innego elektronika, który sobie policzy";p Więc właśnie takaż jest sprawa
  
 
No coz, myslalem, ze istnieje jakis prostszy i pewniejszy sposob...
Nie znam sie na elektronice na tyle aby samemu taki uklad zrobic i dbac o jego poprawne funkcjonowanie wiec pozostaje mi chyba uzytkowac wycieraczki tak jak sa zrobione i nie cudowac
Chociaz dziwie sie wytworcy Lady, ze tego nie zrobil w swoich produktach - mam rowniez 15 letniego "malucha" gdzie jest taka regulacja potencjometrem i jest to bardzo przydatny wynalazek...
  
 
A co powiecie na zamontowanie takiego układu z Fiata 125?
W skrzynce jest "gwiaździste" pokrętło do regulacji czasu zadziałania wycieraczek.Taki czesowy regulator ma zamontowany klubowicz z W-wy w swojej 2107.
  
 
Wstaw akumulator od ciągnika ruskiego 196 amperogodzin wycieraczki będą ci się kręcić w kółko
  
 
Poszukajcie na elektroda.pl
Tam jest.
  
 
Cytat:
Chociaz dziwie sie wytworcy Lady, ze tego nie zrobil w swoich produktach - mam rowniez 15 letniego "malucha" gdzie jest taka regulacja potencjometrem i jest to bardzo przydatny wynalazek...



Oj wydaje mi sie ze Maluchach tez nie bylo to montowane oryginalnie, tylko trzeb bylo byc elektronikiem hobbystą

A co do tego ukladu elektronicznego, to zawsze mozna w bagazniku wozic ten oryginalny (miejsca duzo nie zajmuje) Jak cos padnie to tylko przepiac kostki i wycieraczki machaja dalej


O Tutaj o tym pisalem. Ale widze ze schemat juz zniknął

[ wiadomość edytowana przez: Kamil_H dnia 2005-01-14 12:00:33 ]
  
 
Cytat:
2005-01-14 11:56:36, Kamil_H pisze:
Oj wydaje mi sie ze Maluchach tez nie bylo to montowane oryginalnie, tylko trzeb bylo byc elektronikiem hobbystą


Maluch byl kupiony w "salonie" i od nowosci posiadal ten potencjometr regulacyjny!
Ciekawe, nie?
  
 
wlasnie ja tez mam problem z wycieraczkami!za wolna chodza!co z nimi zrobic?
  
 
niewiem jak jest w samarze ale ja mam u siebie w 2107 regulator pracy wycieraczek co 5-10-15s od poldka czy tam od 125p , ma on taką samą kostkę jak ten od łady 2107
  
 
Cytat:
2005-01-14 11:56:36, Kamil_H pisze:
A co do tego ukladu elektronicznego, to zawsze mozna w bagazniku wozic ten oryginalny (miejsca duzo nie zajmuje) Jak cos padnie to tylko przepiac kostki i wycieraczki machaja dalej


Jak ja już bym coś zmieniał...to bym wszystko zmienił i wtedy chyba cały bagażnik byłby zajęty - lutownica, przekaźniki, puszka, reflektory zwykłe, siedzenia nieelektryczne itp. itd.
  
 
U mnie kierunki i awaryjne zaczęły bardzo zwalniać, więc swego czasu wymieniłem przerywacz na nowiutki za całe 20 zł. Okazuje się, że obsługuje też wycieraczki i teraz mam szybsze tryby.
I po co kombinować, jak całość z wymianą kosztowała 30 zł.
  
 
Cytat:
2005-01-14 11:56:36, Kamil_H pisze:
Oj wydaje mi sie ze Maluchach tez nie bylo to montowane oryginalnie, tylko trzeb bylo byc elektronikiem hobbystą


a było montowane fabrycznie bodajze z lewej strony kierownicy ale było i naprawde fajna spraw mi np w ładzie brakuje takiego posredniego trybu miedzy czasowym a normalnym
  
 
Cytat:
2005-01-15 23:18:49, arsen pisze:
a było montowane fabrycznie bodajze z lewej strony kierownicy ale było i naprawde fajna spraw mi np w ładzie brakuje takiego posredniego trybu miedzy czasowym a normalnym



Po zmianie przerywacza nie ma trybu czasowego tylko 2 tryby ciągłe szybki i bardzo szybki
  
 
hmm no a mi chodzi zeby był ten wolny ten b.szybki + taki sredni
  
 
Cytat:
2005-01-15 23:12:56, kgs pisze:
U mnie kierunki i awaryjne zaczęły bardzo zwalniać, więc swego czasu wymieniłem przerywacz na nowiutki za całe 20 zł. Okazuje się, że obsługuje też wycieraczki i teraz mam szybsze tryby.

napewno?

-----------------
Dawniej najszybsza Łada w klubie i prawdopodobnie najlepsza Łada na świecie.
  
 
yanosik to twoje m??? ta shl na fotce ?? miałem kiedys m 11
  
 
panowie. od poldka pasuje bez problemowo i ma trzy tyby pracy. Mozna samemu zrobic z tz"kit" niejest to drogie, awaryjnosc takiego urzadzenia jest znikoma.( regulator jezdzi w 3 samochodzie) chyba ze ktos ma skrzaniona instalacje w samochodzieezie czesto padal.