MotoNews.pl
  

Co oznacza nie zamknięcie pętli wC16NZ? POMOCY!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy te metoda podawana na forum -rwgulacij składu mieszanki daje ostateczną diagnoze
robiłem ,robiłem u siebie odczyt /jak podajecie na forum/i okazało się że lampka miga różnie tzn.jest tak że zapala się igaśnie równo co 1Sek.5 i6 razy ,
a potem świeci się 4 Sek. i gaśnie przez 4do 6 sek. iznowu jest dobrze co 1 sek. zapala się i gaśnie .
Ico wy na to ? Jeśli ktoś wie ,proszę o podpowiedż.

Obiawy są takie że silnik trzyma dugo po zatrzymaniu wysokie obroty ,ale nie zawsze czasami na zimnym aczasami na ciepłym silniku, aczasami jak chamuje ,
Kontrolka przy odczycie kodu nie wskazuje żadnego błędu .
POZDRAWIAM
  
 
Witam,

w silnikach tego typu nie masz możliwości regulacji składu mieszanki.
Sterownik automatycznie dobiera ilość dawkowanego paliwa na podstawie napięcia z sondy Lambda.

Otwarta pętla regulacji oznacza, że sterownik dawkuje paliwo nie na podstawie wskazań sondy Lambda, ale głównie na podstawie uchylenia przepustnicy. Do czynienia z otwartą pętlą regulacji mamy wtedy gdy silnik jest zimny(czujnik temperatury), przyśpieszamy lub hamujemy silnikiem(czujnik położenia przepustnicy i czujnik podciśnienia w kolektorze dolotowym).

Pozdrawiam
Marek
  
 
Dzięki ,ale nie zrozumiaałem Twojej sugestij ,więc czy mógłbyś jaśniej wskazać na przyczyne tych niedomagań ,jeśli oczywiście dasz rade mi pomóc .za oczywiście jóż teraz dziękuje.
sprawdzałem sonde -tak jak podajecie na forum jest OK
silnik krokowy również -OK
czujnik temperatury -OK
-więc co to za ścierwo?

Jeszcze jedno pytanko ,czy u was równierz znaduje się tyle masełka w gardzieli jak i wprzewodach gómowych które idą
od klawiatury wyczyściłem dwa miesiące temu i znowu to samo.
płynu nie ubywa.
POZDROWIENIA
  
 
Jeżeli majonez olejowy jest również na korku wlewu oleju to przyczyną jest niedogrzany silnik (termostat lub krótkie przejazdy). Jeżeli majonez jest tylko w przewodach gumowych i wewnątrz pokrywy monowtrysku to przyczyną jest zatkany otworek podciśnieniowy pod przepustnicą z tyłu monowtrysku. Ten otworek połączony jest przewodem gumowym z pokrywą zaworów. Przy zatkanym otworku odwraca się kierunek przepływu powietrza: normalnie świerze powietrze pobierane jest z pokrywy monowtrysku do pokrywy zaworów, tutaj miesza się z oparami idącymi z przewietrzania skrzyni korbowej i dalej odprowadzane jest drugim przewodem gumowym do otworu podciśnieniowego za przepustnicą. Przy zatkanym otworku opary z przewietrzania skrzyni wyrzucane są od pokrywy zaworów do pokrywy monowtrysku.
Co do przyczyn otwierania pętli regulacji to może to być zarówno niedogrzany silnik jak i zakłócenia kierunku przepływu powietrza. Wynik carawana nie jest zły ponieważ sterownik na biegu jałowym ma przede wszystkim utrzymać stabilne obroty, a w drugiej kolejności prawidłowy skład mieszanki. Bardziej miarodajne byłoby sprawdzenie składu mieszanki na podwyższonych, stałych obrotach.

zytom
  
 
witam
Dzięki Zytom -sprawdzałem nie mam zapchanego tego otworka
masełko mam w tych przewodach -do monowtrysku jak i w tym niżwj który idzie od klawiat. do gażnika ; zastanawiam się czy to nie krótkie trasy -codziennie dojeżdzam do pracy ok.4 km.
jeszcze jedno pyt. czy powinien przeruszczaćpowietrze ten niebieski cienki przewd idący od filtra powietrza -dmuchałem ustami od strony gażnika iczuje wyrażny opór-czy tak ma być?
Dziękuje i pozdrawiam
  
 
Ten niebieski przewód to sterowanie klapką ciepłe/zimne powietrze pod filtrem. Można to sprawdzić wyjmując filtr powietrza.

zytom