MotoNews.pl
2 Zbyt szybko wzrasta temperatura silnika (77969/267)
  

Zbyt szybko wzrasta temperatura silnika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
WItam
Tak jak w temacie-bardzo szybko grzeje sie silnik OPEL KADETT (C14NZ)wymienilem termostat,przez jakis czas (1-2 tygodnie) bylo wpozadku,teraz znow sie grzeje,coprawda wtedy wentylator sie nie zalaczal i temperatura nie schodzila,teraz wiatrak sie zalacza kiedy wskazowka jest na czerwonym polu,a woda w zbiorniczku "buzuje" tak,ze az przedostaje sie przez korek.Plynu jest wystarczajaca ilosc,niedawno wymienialem...ale ostatnio musialem znowu dolac.
Pozdrawiam i licze na wasza pomoc.
Chcialbym dodac ze szukalem na forum,tego tematu,ale nie znalazlem nic specjalnego...


[ wiadomość edytowana przez: ssatel2 dnia 2005-01-12 17:54:38 ]
  
 
wyjmij termostat, uruchom silnik i zobacz co się bedzie działo - tak chyba bedzie najprościej zdiagnozować przyczynę
  
 
Termostaty na ogół budowane są tak, aby w przypadku uszkodzenia pozostawały w pozyji "otwarty:, oczywiście, może też się zacinać, ale jeśli jest nowy, to mało prawdopodobne, chyba że jakas używka ze szrotu.
Oczywiście możesz wyjąć temostat i odpalić silnik, ciekaw jestem tylko co wtedy zdiagnozujesz, że płyn wali na przemian z powietrzem?
Radziłbym przyjrzeć się pompie , być może pasek jest zbyt słabo naciągnięty i się ślizga, albo sama pompa jest uszkodzona, zakamieniona, uszkodzone łopatki wirnika, zdarza się, że sam wirnik może obracać się swobodnie na wałku i wtedy pompa nie daje ciśnienia.
Poza tym chłodnica, jeśli jest zamulona, też będzie się grzał, trzeba wypłukać, a przy okazji zrobić przegląd przewodów, po latach użytkowania, potrafią się zapchać.
Zyczę udanych bojow, Kadet fajna bryka, pozdr
  
 
Cytat:
Oczywiście możesz wyjąć temostat i odpalić silnik, ciekaw jestem tylko co wtedy zdiagnozujesz, że płyn wali na przemian z powietrzem?



ssatel2 napisał, że wymienił termostat,przez jakis czas (1-2 tygodnie) bylo wpozadku,teraz znow sie grzeje.
Jak wyjmię temostat, założy przewody i odpali to zobaczy czy mu się silnik grzeje czy nie. jeśli jest ok. to wina termostatu, jeśli będzie żle nadal to musi szukać innej przyczyny np:

Cytat:
Radziłbym przyjrzeć się pompie , być może pasek jest zbyt słabo naciągnięty i się ślizga, albo sama pompa jest uszkodzona, zakamieniona, uszkodzone łopatki wirnika, zdarza się, że sam wirnik może obracać się swobodnie na wałku i wtedy pompa nie daje ciśnienia.
Poza tym chłodnica, jeśli jest zamulona, też będzie się grzał, trzeba wypłukać, a przy okazji zrobić przegląd przewodów, po latach użytkowania, potrafią się zapchać.


również życze wytrwałości!
  
 
Wyjac termostat-latwo jest mowic,ale wykonac gorzej,zeby zdemontowac termostat w kadecie trzeba zdjac pasek rozzadu,odkrecic kolo zebate (a sam tego nie zrobie)...tak myslalem ze zbyt puzno zalacza czujnik od wentylatora?
(termostat oczywiscie nowy)
  
 
Cytat:
Wyjac termostat-latwo jest mowic,ale wykonac gorzej,zeby zdemontowac termostat w kadecie trzeba zdjac pasek rozzadu,odkrecic kolo zebate (a sam tego nie zrobie)...tak myslalem ze zbyt puzno zalacza czujnik od wentylatora?
(termostat oczywiscie nowy)




A w kadecie C wystarczy tylko zrzucić jeden przewód...

Ale odkręcić koło zębate Spytaj w "GARAŻU"
  
 
SSate, jeśli masz wrażenie, że za późno odpala wentylator, to mały pikuś, myślę, żewystarczy wymienić czujnik w chłodnicy, dostęp pewnie jest łatwy. Nie znam tego auta i w zasadzie tak tylko spekuluję na logokę, ale może koledzy mający kadety coś ci podpowiedzą.

Co do termostatu, to spróbuj zrobić taki test. Odpal na zimnym silniku i sprawdzaj, czy się otwiera, poznasz to po nagrzewaniu się węża gumowego od termostatu do chłodnicy,. Jeśli silnik będzie gorący, a ten przewod zimny, to być może zacina sie termostat, ale to mało prawdopodobne.
  
 
Ja w sumie stawiam na ten czujnik w chłodnicy, który jest odpowiedzialny za włączanie się wentylatora. A jak jedziesz dość szybko to sie też grzeje? I czy nie pozakładałęś tam jakiś kartonów zasłaniających chłodnicę? Bo bez nawiewu powietrza też będzie sie grzał na pewno.
  
 
Wlasnie jak jezdze szybko to sie szybciej nagrzewa,chlodnicy niemam zaslonietej zadnymi kartonami...aby odkrecic termostat konieczne jest zdjecie kola zebatego-wiem bo przygladalem sie jak wymieniali mi termostat (tak tez jest opisane w ksiazce),kupie ten czujnik od wiatraczka,jesli nie pomoze to chyba oddam auto w rece mechanika,bo wole nie wiedziec co bedzie sie dzialo latem..
PS dziisaj znow musialem kupic litr plynu chlodniczego
  
 
Witam..
.. na moje oko to termostat jest przyczyną gotowania płynu, z kolei gdy go wyciągniesz silnik będzie "niedogrzany", będzie spalal więcej, nie będzie pracował tak jak powinien itp.
sprawdz czy termostat puszcza na duży obieg w ogóle, jeżeli chłodnica sie nagrzewa to jasna sprawa...
.... Wymień jak radzi Stelmi czujnik w chłodnicy odpowiedzialny za odpalanie wentylatora a poza tym bardzo dorbym roziązaniem jest zamontowanie osobnego włącznika wentylatora, to nie wymaga wizyty u mechanika i na pewno nie zaszkodzi....
.... ja sobie taki sprawiłem i gdy coś jest nie tak jestes w stanie sobiue nim pomóc....
...lepiej dmuchać na zimne dosłownie