Pompa a Iskra

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam wszystkich użytkowników i fanów escorta.

Mam takie pytanko, czy jest jakaś jedna "rzecz" np. komputer lub jakiś przekażnik, odpowiedzialny za pompe paliwową i iskre (impuls).
Przy przekręceniu stacyjki na zapłon pompa powinna się "odezwać", a umnie tego odezw niestety niema i nie ma także iskry. Mój ford to Escort MK IV 1990r. 1.4i bezyzna jednopunkt.
  
 
Cytat:
2005-01-13 14:06:29, komarek pisze:
Mam takie pytanko, czy jest jakaś jedna "rzecz" np. komputer lub jakiś przekażnik, odpowiedzialny za pompe paliwową i iskre (impuls). Przy przekręceniu stacyjki na zapłon pompa powinna się "odezwać", a umnie tego odezw niestety niema i nie ma także iskry.



Witam również
A kontrolki w ogóle Ci się świecą ? Cały układ elektroniczny sterujący silnikiem jest przez główny przekaźnik (zielony) w skrzynce. Mnie raz nie kontaktował.....
Ale może być tak, że pompa nie działa bo albo bezpiecznik, albo ona sama, albo wyłącznik bezwładnościowy (przy lewej nodze kierowcy w trójkątnym plastiku jest zaślepka, tak jest wyłącznik, trzeba wcisnąć) albo przekaźnik pompy albo ...... a do tego czuknik położenia wału i daltego nie ma iskry.

Ale najprawdopodobniej ? ten zielony przekaźnik R8 lub styki....
Sprawdź czy masz napięcie na jednej stronie bezpiecznika "3"i odpisz.

Pozdr
  
 
Mialem co prawda MKIV ale KE-Jetronic. Przy nogach kierowcy powienny byc przekazniki. U mnie byl taki rozowy, ktory sterowal pompa i rowniez iskra. Sprawdz ten przekaznik. (jezeli go masz oczywiscie)
  
 
Cytat:
2005-01-13 14:33:56, toradek pisze:
Mialem co prawda MKIV ale KE-Jetronic. Przy nogach kierowcy powienny byc przekazniki. U mnie byl taki rozowy, ktory sterowal pompa i rowniez iskra. Sprawdz ten przekaznik. (jezeli go masz oczywiscie)


U nas Toradku niestety go nie ma .. wszystko jest w skrzynce bezp...
  
 


co do czujnka wału to takowego niema, bo jest to jeszcze dość prymitywny układ elektroniczny. Wszystkie przekaźniki znajdą się pod maską przy podszybiu po storonie kierowcy wraz z bezbiecznikami, coprawda były sprawdzane i jeden przekaźnik (bodajże czerwony)był padnięty, ale to był od długich świateł. Pod lewą nogą kierowcy niema żadnych przekaźników, natomiat pod prawą nogą, a lewą pasażera jest komputer. Kontrolki się świecą. Auto jest zagazowane i próba odpalenia z gazu też się nie powiodła, gdyż miema iskry. Odłączyłem nawet pompe gdyz była ona troszke przytarta i pomyślałem że może robi jakieś zwarcie. Wydaje mi się że auto powinno odpalić na samym gazie gdzie pompa jest wyłączona.
  
 
Musi byc jakis czujnik polozenia walu, zeby EDIS mogl wysterowac iskre.
  
 
Cytat:
2005-01-13 14:50:14, komarek pisze:
co do czujnka wału to takowego niema, bo jest to jeszcze dość prymitywny układ elektroniczny. Wszystkie przekaźniki znajdą się pod maską przy podszybiu po storonie kierowcy wraz z bezbiecznikami, coprawda były sprawdzane i jeden przekaźnik (bodajże czerwony)był padnięty, ale to był od długich świateł. Pod lewą nogą kierowcy niema żadnych przekaźników, natomiat pod prawą nogą, a lewą pasażera jest komputer. Kontrolki się świecą.



A to sorry, ale widziałęm 1.4i z 90r więc to samo co ja ... te silniki były od 90r robione więc ......
Widocznie buda inna, ale silnik powinien być ten sam kurcze ... A jest EDIS w komorze silnika na nadkolu po stronie kierowcy?
  
 
hmmm kurcze .... niewiem co to nawet jest EDIS gdyż jestem dzielony w mechanice. Nawet niemam możliwości sprwdzić teraz bo auto stoi w skawinie u mechanika. Ostatnio mówiełem mu własnie o tym czujniku położenia wałka czu coś takiego noi szukał i niema, chyba że kiepski mechanik tan może się nie znanać na tym modelu. Auto jest w Gt servisie a tam sładają silnik do 1200 konnej supry więc pojęcie jakieś muszą mieć
  
 
Cytat:
2005-01-13 15:22:35, komarek pisze:
hmmm kurcze .... niewiem co to nawet jest EDIS gdyż jestem dzielony w mechanice. Nawet niemam możliwości sprwdzić teraz bo auto stoi w skawinie u mechanika. Ostatnio mówiełem mu własnie o tym czujniku położenia wałka czu coś takiego noi szukał i niema, chyba że kiepski mechanik tan może się nie znanać na tym modelu. Auto jest w Gt servisie a tam sładają silnik do 1200 konnej supry więc pojęcie jakieś muszą mieć




No to ... widzisz, w takim razie się dzisiaj dowiedziałem, że były 2 wersje 1.4i monowtrysku.....z 90r
  
 
........no bo to jest jendopunkt
  
 
Cytat:
2005-01-13 15:27:02, komarek pisze:
........no bo to jest jendopunkt



....... no tak, bo jakby to był monowtrysk to by było inaczej
  
 
Aaaa, bo to jednopunkt a nie monowtrysk
  
 

jak pisałem wcześniej nie znam się na tym, więc mozna sobie pożartować z czyjejś niewiedzy.
  
 
Spookjnie, nie denerwuj sie

W 1.4 tez powinien byc EDIS i czujnik polozenia walu. Ale ciekaw jestem rozwiazania
  
 
ale zescie kolege zdenerwowali
  
 
Eee mam nadzieję, że nikt się nie zdrażnił to przecież my chcemy pomóc i tyle, a że człowiek sobie żartuje czasem to by weselej było a nie ponuro
  
 
To prawda że pod kołem zapasowym jest czujnik przedwypadkowy?
  
 
Cytat:
2005-01-14 11:08:36, komarek pisze:
To prawda że pod kołem zapasowym jest czujnik przedwypadkowy?


Nie mówię nie, ale u mnie jest na lewym (kierowcy) nadkolu, wewnątrz autka.
  
 
.........a co wyłancza ten czujnik? pompe i zapłon, czy tylko samą pompe?
  
 
Np sierra ma pod kołem zapasowym i rozłącza pompe elektryczną.