Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
MobiaS HF MEMBER Lancia Delta Nuova Otwock k.Warszawy | 2005-01-13 16:08:16 Witam
Szukając po sieci informacji o Poniaku natrafiłem na kilka ciekawych aukcji na E-Bayu. Sprzedają tam rezystor podłącza się do ECU zamiast czujnika temperatury powietrza. Podobno daje on nawet do 25 koni więcej. Proszę o odpowiedź osob które się na tym znają, bo coś mi się wierzyć nie chce. Znalazłem nawet gdzieś że ten rezystor powiniem mieć 21k Ohma ale nie dam sobie reki uciąć. Oto kilka linków: http://cgi.ebay.com.au/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=32624&item=4516940681&rd=1 http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=33597&item=7947447135&rd=1 http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=91001&item=7946789142&rd=1 null [ wiadomość edytowana przez: MobiaS dnia 2005-01-13 16:10:09 ] |
![]() speedmaster HF MEMBER Pony&i30 Częstochowa | 2005-01-13 16:19:16 ja w swojego 5k pln włozyłem i takiego przyrosyu nie uzyskałem ![]() ![]() |
![]() speedmaster HF MEMBER Pony&i30 Częstochowa | 2005-01-13 17:27:32 tyle, że ja mam gaźnikowca ![]() |
MobiaS HF MEMBER Lancia Delta Nuova Otwock k.Warszawy | 2005-01-13 17:30:40
A to co innego, ale z tym rezystorem to całkiem logicznie jest napisane w tamtych linkach. Zabardzo sie nie znam bo mam Hultaja dopiero od miesiąca... |
globus001 HF MEMBER Hyundai Pony Bydgoszcz | 2005-01-13 17:44:46 witam!
wedlug mojej lamanej angielszczyzny wynika na to ze ten rezystor powaduje tyle iz ECU otrzymuje bledne informacje o temperaturze zasysanego powietrza (w tym przypadku mysli ze temp. jest niska) i tym samym zalacza automatyczne ssanie jak przy odpalaniu zima. pozatym ze wiecej pali to gdzie te 25 koni ?!? ale to tylko moje zdanie pozdrawiam |
![]() Oddi HF MEMBER białaska warszawa - bemowo | 2005-01-13 18:37:52 niepamiętam w czym czy to był Nissan Primera czy 206 ale znajomi się tak bawili, wyszło kilka kucy więcej (miało to miejsce podczas pomiarów na hamowni w Warszawie u Marka Staszewskiego - więc nie były to jakieś pomiary z kosmosu tylko dosyc wiarygodne)
Jeżeli to kogoś bardzo interesuje to moge postarać się odszukac wyników z hamowni i dokładnych danych. Pozdro |
MobiaS HF MEMBER Lancia Delta Nuova Otwock k.Warszawy | 2005-01-13 18:50:31
Wydaje mi się że ssanie zależy od temperatury silnika, a nie od temp. zasysanego powietrza, gdyż w zimę inaczej by cały czas ssanie chodziło. Cześć Oddi Mógłbyś zamieścić te wyniki, bo to byłoby ciekawe. [ wiadomość edytowana przez: speedmaster dnia 2005-01-13 22:20:48 ] |
![]() doogas HF MEMBER VW Corrado VR6 Gdynia | 2005-01-13 23:08:50
racja z tym czujnikiem temp. --> ssanie dziala od czujnika temp. silnika. ..co prawda tez jest czujnik temp. powietrza w okolicach przepływomierza.. i choć wydaje mi sie ze to moze mieć wpływ na ilość podawanej ilosci paliwa (im zimniejsze pow. tym wiecej do silnika wchodzi i tym wiecej paliwa ECU podawac powinien) to nie sadze zeby przyrost mocy był taki.. |
![]() Richie HF MEMBER Hyundai Pony Katowice | 2005-01-13 23:16:39 a moze lepiej podlaczyc nawiew z klimatyzacji do dolotu i w palnik ![]() ![]() |
MobiaS HF MEMBER Lancia Delta Nuova Otwock k.Warszawy | 2005-01-14 11:46:29
![]() ![]() |
![]() doqtorek HF MEMBER Ford Focus Kraków | 2005-01-14 16:59:42 Po przeczytaniu info w aukcji (1) mam wrażenie że ten rezystor to tylko wstęp do dalszej pracy. Haczyk jest w przeprogramowaniu komputera (być może za to w Niemczech biorą 500 euro). A jak przeprogramujemy komputer to rzeczywiście moc może wzrosnąć (odwrotnie proporcjonalnie do żywotności silnika ![]() ![]() |
MobiaS HF MEMBER Lancia Delta Nuova Otwock k.Warszawy | 2005-01-15 21:16:44
Cześć doqtorek Z tego co ja zrozumiałem to piszą tam że cała robota trwa łącznie (wraz z przeprogramowaniem cy cóś takiego ECU) 10 minut i nie jest bardzo skomplikowana. |
![]() doqtorek HF MEMBER Ford Focus Kraków | 2005-01-15 21:34:37 Zgoda! Nie pisałem przecież że ma to trwać długo, chodziło mi tylko o to że sama zamiana na rezystor to tylko wstęp a głównym sposobem na moc jest przeprogramowanie ECU. Opornik być może działa tylko dla oszukania ECU (tak podają w opisie) natomiast za całą resztę odpowiada nowe ustawienie kompa. Zresztą właśnie to oferują warsztaty zajmujące się chiptuningiem (zmiana mapy zapłonu czasu i objętości wtrysku). Z tym że nie bardzo chce mi się wierzyć w dwie rzeczy:
a> że jest to takie proste i krótkie b> obojętne dla silnika Ad b> Na pewno każde "żyłowanie" skraca żywotność ale.... myślę że Speedmaster się ze mną zgodzi - o wiele lepiej gdy za takie przeróbki biorą się goście, którzy się na tym znają (warsztaty tuningowe itp.) |
MobiaS HF MEMBER Lancia Delta Nuova Otwock k.Warszawy | 2005-01-17 12:42:37 Witam, to znowu ja MobiaS.
Miałem chwilke wolnego czasu wiec popracowałem "English Translatorem i słownikiem angielskim na tym tekstem z E-bay: Opornik Modyfikacji Sensora Wlotu. Ten opornik da tobie bardzo podobne wyniki, co przeprogramowanie chipu ECU. Tą modyfikacje podłącza się do twojego sensora wlotu. To pracuje przez oszukiwanie twojego ECU żeby myślał, że powietrze wchodzące do wlotu jest zimniejsze. Powoduje to przesunięcie naprzód synchronizacji (???) i wypuszczenie zapasu paliwa tworząc więcej koni mechanicznych. To jest opornik, który zmodyfikuje twój stosunek Powietrze / Paliwo i nieznacznie zmieni twoją synchronizację silnika, by był mocniejszy. Ten Opornik Modyfikacji Sensora Wlotu pasuje do wszystkich modeli samochodów i ciężarówek od 1987 i zasilanych wtryskiem (nie Turbo). To jest niezmiernie łatwe, by nie zainstalować. Żadne narzędzia nie są wymagane i ten opornik nie uszkodzi twojego pojazdu żadnym razie!!! To tylko zajmuje około 10 minut, by zainstalować. Wszystkie części są zawarte wraz z prostą instrukcję "krok po kroku". Ten zestaw "zrób-to-sam" nie potrzebuje żadnej znajomości samochodów i jest niezmiernie łatwy, by zainstalować. Ten opornik jest ułamkiem kosztu, jakie musiałbyś wydać na drogie ulepszenia ECU ($400-$800) Zwykle ulepszenia komputera unieważniają twoją fabryczną gwarancje, jak również sa zakazane. Przerabiając sobie komputer, może się wykosztować na tysiące, by spowrotem wrócić do ustawień fabrycznych, jeżeli coś będzie nie tak. Opornik robi dokładnie to samo +20 KM! Spojżyj poniżej do najczęściej zadawanych pytań: Z jakimi modelami i rocznikami to będzie pracować? · To będzie pracowało z 99.9 % modeli (oprócz turbo) od 1987 do obecnego To może unieważnić moją gwarancje??? · NIE To nie Unieważnia Większości Gwarancji . Jeżeli masz bardzo rygorystyczną Gwarancjie możesz odpiąć tego Moda w mniej niż 5 minut. Możesz nawet go Zainstalować później. To nie Zostawia Żadnego Śladu Jakiejś Modyfikacji. Czy będzie to pracować w układach z przerobionym dolotem? . Tak, to będzie pracowało w każdym przypadku!! Czy to może uszkodzić Mój Samochód, Silnik , Komputer etc.??? NIE to nie uszkodzi Twojego Samochodu albo nie będzie Miało jakiegoś negatywnego skutku w twoim silniku, Komputerze w ogóle. To jest niemożliwe, by uszkodzić twój silnik z tym mod... Faktycznie Ten Mod właściwie współpracuje z twoim samochódem w sposób, jaki został zaprojektowany. Czy to urządzenie będzie pasowało do mojego pojazdu? Jeżeli twój pojazd będzie zaopatrzony w elektroniczny wtrysk paliwa, to będzie pracowało w 99.9 % samochodów wyprodukowanych po 1987 zaopatrzonych w wtrysk paliwa. To nie będzie pracowało w turbodoładowanych pojazdach. ![]() [ wiadomość edytowana przez: mobias dnia 2005-01-17 14:52:52 ] |
![]() HIN HF MEMBER Stara Toyota Warka | 2005-01-18 23:36:24 Witam; dodam kilka słów od siebie na temat tego opornika. Otóż rozumiem że przez zmianę danych docierających do ECU dotyczących temperatury powietrza ma on dodać mocy. Ok, Ecu "myśli" że powietrze w dolocie jest zimniejsze i zwiększa dawkę paliwa. No dobrze, ale:
1. Do spalenia większej ilości paliwa potrzeba przecież więcej powietrza- skąd ono się bierze? 2. O ile dobrze pamiętam Pony MPI ma 82 Km- czyli 25 KM więcej to mamy niecałe 30 % przyrostu mocy- wierzycie że to realne tylko za pomocą głupiergo oporniczka? 3. Daję uciąć sobie rękę że gdyby to miało podnieść ilośc podawanego paliwa o 30 % to po prostu przekroczyło by progi zaprogramowane seryjnie w ECU (każda jednostka jest zaprogramowana do pracy o konkretnych warunkach z pewną rezerwą, ale nie 30 %!!!) 4. Modyfikacje elektroniki nigdy nikomu nie przyniosły i nie przyniosą w silniku wolnossącym 30% przyrostu mocy 5. Zamiast wydawać 500 EUR na niewiadomo co za 500 PLN można kupić Piggy Backa Perfect Powera SMT (lub kilkaset złotych drożej nowy, nie pamietam dokładnie ile) i daje on większe możliwości modyfikacji niż reflash ECU. Oczywiście nie jakies rewelacje tylko może minimalny wzrost mocy maksymalnej i lekka poprawa krzywych mocy i momentu. Mowa o seryjnym mechanicznie silniku. Poza tym po zrobieniu np wydechu, dobrego dolotu itp można to ponownie dostroić do kolejnych modyfikacji- czyli po prostu daje nieporównywalnie większe możliwości 6. Z pełnym szacunkiem, ale na Ebay-u to różne wynalazki sprzedają- proponował bym podchodzic do tego z dystansem. Nie bądźmy naiwni. Zwiększanie mocy to bardzo kosztowna i wymagająca zabawa. Tak jest, było i pewnie długo jeszcze będzie. |
MobiaS HF MEMBER Lancia Delta Nuova Otwock k.Warszawy | 2005-01-19 09:42:44 Dobra, mi się w te 25 koni też nie chce wierzyć, ale nawet jakby to było 5 koni, to 1 opornik który kosztuje kilka groszy to chyba i tak niewielki wydatek, spróbować chyba nie zaszkodzi.
A co do silnika w pony, to myślę że można jeszcze troszkę z niego wykrzesać. Wszyscy użytkownicy Pony wiedzą że ten samochód pali dużo (ok. 10l/100km), więc może moc w tym silniku to kompromis między jeszcze w miarę niedużym spalaniem a jak najwyższą mocą. Podążając tym tokiem myślenia niestety dochodzimy do tego że jeżeli ta modyfikacja daję jakis przyrost mocy to przy znacznym zwiększeniu apetytu na paliwo ![]() |
![]() speedmaster HF MEMBER Pony&i30 Częstochowa | 2005-01-19 11:19:35 mój po zmianach teoretycznie na hamowni u HERBY wyszło 91,5 KM na przlotowym tlumiku ale jakos nie ma to przełożenia na czasy na 1/4 mili ![]() |
![]() HIN HF MEMBER Stara Toyota Warka | 2005-01-20 09:44:23 Speedmaster: jak pewnie wiesz, samą mocą nie pjedziesz... Liczy się moment obrotowy oraz ułożenie krzywych momentu i mocy. Masz wydech pełen przelot?? Przelotowe wydechy zwiększają moc na górze (przy wysokich obrotach) ale obniżają moc i moment na dole co znacznie pogarsza elastyczność. Pełen przelot to wg mnie nie najlepsze rozwiązanie do N/A (wolnossący silnik) no chyba że jest już wiele przeróbek typu powiedzmy profi dolot, obróbka głowicy i inne. Robiłeś głowicę?? W 8- zaworówkach można uzyskać bardzo dobre efekty robiąc głowicę. jak masz niedrogi dostęp do hamowni to pokombinuj z dolotem- długością i rodzajem, można zdobyć kilka KM. Zależności między długością dolotu a parametrami typu moc/ moment już nie pamiętam niestety...
Mobias: zawsze możesz spróbować, ale pamietaj że kupując coś w US (np Ebay) to koszt jest najczęściej dużo większy niż cena, dochodzą cło, VAT, koszty przesyłki i chociażby koszt przelewu za granicę który o ile Twój bank jest w stanie go zrobić dla Ciebie, jest relatywnie spory. No chyba że masz jakichś zanjomych w US to już inna bajka. Ja osobiście bym tego nie brał. Myślę że da Ci może z 2- 3 KM (tak na mój rozum i wiedzę) a te koszty o których Ci mówiłem i chociażby koszt hamowni niech będzie 2* coś ok 150- 200 PLN (licze hamowanie przed i po żeby stwierdzić różnice) pójdzie Ci sporo kasy a będzie g... nie przyrost i będziesz wściekły że wydałeś kase. Poza tym ja osobiście myślę że spalanie na poziomie 10 l w 75 cz85 konnym silniku w samochodzie ważącym niecałą tonę to baaaardzo dużo. Czasem jeżdże Avensisem 1.8 129 KM waży to o ile pamiętam coś ok 1500 kg zasuwa przyjemnie a pali 7- 8 litrów... przy ostrej jeździe mi wychodziło do 8,5 pozdrawiam |
![]() speedmaster HF MEMBER Pony&i30 Częstochowa | 2005-01-20 11:43:28 Ukł. wydechowy kompletny z kolektorami ( mam dwie wersje: jedna uliczna z tłumikiem środkowym i druga całkowity przelot na wyścigi), ukł. dolotowy, głowica, regulacja gaźnika ![]() |