MotoNews.pl
  

E30 1.8IS chiptuning na 170KM ???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy jest to możliwe by E30 1.8IS samym chip'em podnieść do 170KM? Czy jednak trzeba ingerować w mechanikę?
  
 
raczej nie ma szans ze 136 koni zrobic 170 samym chipem mysle ze chip moze dac max 10-15 km, taka roznice mozna uzyskac tylko w silniku z turbo.

[ wiadomość edytowana przez: tolo84 dnia 2005-01-13 16:32:11 ]
  
 
Cytat:
2005-01-13 16:31:00, tolo84 pisze:
raczej nie ma szans ze 136 koni zrobic 170 samym chipem...



właśnie też tak myśle, że gość trochę przesadził, lub nie wszystko napisał.
  
 
Ze 140km i da się ale nie chipem tylko przeprogramowaniem komputera. Znajomy ma zrobione 220km ze 193 km (2.5l) i tylko samym komputerem, jakiś koleś co się na tym zna mu przeprogramował.
  
 
e30 ma 136 koni nie 140 w silnmiku 1,8 16V !!! dopiero e36 mialo 140 !!!
  
 
A, no to chyba że tak myślałem że to ten sam silnik
  
 
Cytat:
2005-01-13 16:44:36, daz pisze:
Ze 140km i da się ale nie chipem tylko przeprogramowaniem komputera.



E30 ma chyba 136KM a nie 140(ale mogę się mylić), ale 193 na 220 to procentowo mniej niż 136 na 170 i gość zaznaczył chiptuning. pzdr
  
 
no właśnie a czy sam chiptuning bardzo wpływa na trwałość silnika?
  
 
Cytat:
Ze 140km i da się ale nie chipem tylko przeprogramowaniem komputera. Znajomy ma zrobione 220km ze 193 km (2.5l) i tylko samym komputerem, jakiś koleś co się na tym zna mu przeprogramował.

i wielka dupa z podnoszenia mocy w silniku wolnossącym ciekawy jestem jakiego rodzaju gość program napisał że silnik dostaje więcej powietrza może coś w rodzaju hokus pokus
  
 
Cytat:
2005-01-13 16:44:36, daz pisze:
Ze 140km i da się ale nie chipem tylko przeprogramowaniem komputera. Znajomy ma zrobione 220km ze 193 km (2.5l) i tylko samym komputerem, jakiś koleś co się na tym zna mu przeprogramował.


nie ma takiej możliwości
  
 
A dlaczego niby uważacie ze to nie możliwe??!!! nie takie rzeczy ludzie robili, a podniesienie mocy o 30kilka koni na samej przeróbce komputera to uważam że wcale nie takie duże osiągnięcie, reagujecie jak bym napisał że ma tam 400km. Pozatym ktoś te komputery musi budować i robić, i skoro "hokus pokus" to znaczy że każdy kto ma silnik sterowany kompem ma coś takiego, bo nieby jak to możliwe że komputer daje wogóle powietrze do silnika!!!! Hz10, z całym szacunkiem, to że Ty nie potrafisz sobie czegoś takiego wyobrazić nie znaczy że to jest nie możliwe. Ten samochód jeździ i wiem co ma pod maską i wiem jak jeździ i to jest fakt, a Wy możecie myśleć sobie co chcecie, nikogo na siłe nie będe przekonywał.
  
 
daz komputer możesz sam sobie przeprogramować. jednak to przeprogramowanie moze zwiekszyć moc o minimalną wartość. przyjmuje sie że o jakieś 10%. jak wiadomo kazdy komp w silniku benzynowym, wolnossącym ma zaprogramowane warstwice, czyli ilość podawanego paliwa w zalęznosci od obciążenia i predkosci obrotowej. mozna na nie popatrzeć w starszych prospektach BMW. pamięć komputera w której zapisane sa te dane, jest pamiecią ulotną i po zdjęciu klam z akumulatora i odczekaniu kilku minut kasuje się. jeszcze lepiej zdjąć przewody z klem i zewrzeć je ze soabą (przewody a nie klemy) i teraz mamy do wyboru dwa warianty. albo chcemu oszczędniej jeździć, albo szybciej. chodzi o to ze przez pierwsze powiedzmy 50 km, komputer uczy się od nowa, czyli tworzy sobie w pamieci nowe warstwice. jeśłi przez te 50 km bedzie dostawał po tyłku to sobie wmapuje wyzsze wartości paliwa i bedzie mocniejszy, zrywniejszy. jedynie to mozna zrobić z silnikiem wolnossącym, benzynowym.
pozdrawiam
  
 
Cytat:
Pozatym ktoś te komputery musi budować i robić, i skoro "hokus pokus" to znaczy że każdy kto ma silnik sterowany kompem ma coś takiego, bo nieby jak to możliwe że komputer daje wogóle powietrze do silnika!!!! Hz10

kurde zapomniałem dodać czary mary pozatym to ty mylisz chyba pojęcia bo o taki eprzyrosty mocy sie dokonuje ale w silnikach doładowanych a pozatym to nie komputer daje powietrze do silnika tylko on sam se wciąga tyle ile może czyli max(przy maksymalnym otwarciu przepustnicy)i choćby sie komp .zesrał to nie wleci tam nawet o 1mg powietrza więcej ....jasne bo już mi sie niechce dalej pisać
  
 
mylisz się hz. jak przeprogramujesz kompa tak by jednocześnie podczas całego suwu ssania otwarte byłu oba zawory to wleci do silnika wiecej powietrza. kurde, szkoda tylko że też i wyleci
pozdrawiam
  
 
Cytat:
jak przeprogramujesz kompa tak by jednocześnie podczas całego suwu ssania otwarte byłu oba zawory to wleci do silnika wiecej powietrza

nie kumam . no chyba że to było żartobliwie
  
 
było
  
 
Cytat:
2005-01-13 20:05:02, MARCIN_RADOM pisze:
mylisz się hz. jak przeprogramujesz kompa tak by jednocześnie podczas całego suwu ssania otwarte byłu oba zawory to wleci do silnika wiecej powietrza. kurde, szkoda tylko że też i wyleci pozdrawiam


hmm to wychodzi na to ,ze komp. steruje rozrządem
sory marcin ale to nie trzyma sie kupy
przeprogramowywanie w silnikach wolnossacych daje naprawde minimalne zmiany i raczej nie odczuwalne pod nogą
  
 
czyli chiptuning g.... znaczy(osiągi) dla silników benzynowych, a więc jaki wpływ to ma na silnik, chodzi mi o trwałość, czy się dowiem w końcu? pzdr
  
 
Cytat:
2005-01-14 10:10:26, Jeztom pisze:
czyli chiptuning g.... znaczy(osiągi) dla silników benzynowych, a więc jaki wpływ to ma na silnik, chodzi mi o trwałość, czy się dowiem w końcu? pzdr


chip tuning ma zastosowanie w silnikach doładowanych - również benzynowych
modyfikacja nie ma znaczącego wpływu na trwałośc ale przy zachowaniu normalnych warunków eksploatacji a jesli bedziesz z przerobionego silnika wyciskał pełna moc to logiczne ,ze zajeziesz go szybciej(do tego wcale nie jest potrzebny chptuning- jak katujesz seryjny motor to też rozleci sie szybciej) wiec wiele zależy od kierowcy
  
 
zacząłem ten wątek bo widziałem na necie ogłoszenie, że koleś ma do sprzedania E30 1.8IS z chiptuningiem i chwali się że autko ma 170km czyli 34km więcej od fabryki czyli o ponad 25% przyrostu. Delikatnie się zdziwiłem, grzecznie się zapytałem i dowiedziałem, że to jest niemożliwe, czyli koleś ma fantazję lub nie powiedział wszystkiego. Zapytałem bo mam zamiar kupić E30 z jak najmocniejszym silnikiem(fabrycznym, i nie M3) i 1.8IS znajduje się dość wysoko w moich poszukiwaniach. Zapytałem, bo jakbym trafił samochodzik z jakimiś chipshitami to chcę wiedzieć jaki to miało wpływ na silnik. Oczywiście spokojny kierowca nie robi żadnych modyfikacji, ale czy są spokojni kierowcy aut BMW? pzdr