Głowica -2,5 i stukowe nawet przy 40km/h

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
A co tu chodzi.Może to nie stukowe.Powyżej 90km/h to już jestem na 100% pewien ,że to to,ale nawet przy 40u jak dodam dość dużo gazu lub jeszcze lepiej jak podjeżdżam pod górkę to wyraźnie słychać stuki i im więcej sie wciśnie to tym głośniejsze są.Co prawda mam taki sposób ,że rozpędzam do 60ki i pod górke sunie z rozpędu.No ,ale chce normalnie jeźdźić a nie takie manewry musze wykonywać.Jedynie czego mi brakuje a co mogłoby być powodem t wałek(posiadam standardowy,czyli ten najstarszy jaki był).Reszta to totalne przeróbki...Proszę o odpowiedzi
  
 
na ile stopni mas zustawiony zapłon
jaka masz dysze paliwa powietrza
jakie świece
jakie paliwo stosujesz
  
 
najpierw zalej Pb 98 i sprawdz czy jest to samo....
moze to nie stukowe, a np zle ustawione zawory

P.S. co tzn. "reszta to totalne przeróbki"..???
  
 
Cytat:
P.S. co tzn. "reszta to totalne przeróbki"..???



no jak, nie wiesz? chodzi pewnie o turbine kowalskiego, interkóler nowaka
  
 
to normalne ze stuka przy 40km/h
przy pelnym otwarciu przepustnicy
a jak masz zaplon rozregulowany to i 98 paliwo nie pomoze
musisz zaplon ustawic
  
 
sprawdz dokladnie aparat zapłonowy bo pewnie masz stary juz wysłużony. bardzo czestym przypadkiem sa porozciagane sprezynki w aparacie lub tez luzne słupki ktore je trzymaja. chodzi o to ze jak masz luzne sprezynki to podczas przyspieszania ciezarki rozchylaja sie wyprzedzajac zaplon jeszcze przy malej predkosci obrotowej i nastepuje wtedy spalanie stukowe. i nawet regulacje zaplonu nie pomoga jak masz luzne sprezynki, bo ciezarki odrazu sie rozsuna i masz na max przyspieszony zaplon. najlepsze co jest to zakupic nowe sprezynki, najlepiej od starszego typu aparatu zaplonowego tzn. rozdzielaczowego, bo one sa nieco mocniejsze. koszt sprezynki to ok 1 pln
  
 
Cytat:
2005-01-14 13:44:25, Krzyh00 pisze:
no jak, nie wiesz? chodzi pewnie o turbine kowalskiego, interkóler nowaka



i kompresor szwagra mariana.
  
 
Cytat:
2005-01-15 01:25:56, mille pisze:
i kompresor szwagra mariana.



od Heńka Stara (co STARa ma)
  
 
przedłuż dolot chocby o 20 mm powinno wystarczyc by się pozbyć stukowego.
20 mm dolotu to 40% dłuższy dolot
  
 
ja mam gaznior na turbince i mi dzwoni a glowiczka raptem 2mm
  
 
Przepraszam za offtopic!!
Ale nie wiecie, z którego roku może być głowica o takim oznaczeniu:
126BB1C

005276

N17

5200065

Z góry dziękuję i jeszcze raz przepraszam za offtopic
  
 
Hej ja tem mam pytanko Zalozylem sobie glowice splanowana 1,5 mm narazie nic nie robilem wszystko seryjne Poradzcie mi na ile ustawic zaplon, czy moze ustawiac normalnie. Autko narazie ma problemy z paleniem.
  
 
Hmm lo3ek ja mam ustawiony na 9 stopni i nie stuka.
Na lajtowym planowaniu to spokojnei na dyche dawaj. Mierzyles glowice czy nie bylo wałka jakiegos z planowaniem ?? I co z komprechą mierzyłes ???
  
 
Z komprecha jeszcze nie wiem bo jeszcze nie mierzylem bo dzis dopiero zaczolem jezdzic tak po 16 wiec nie mialem gdzie. Zawory stukaja zaplon nie ustawiony i do tego jeszcze docieranie pierscieni. Z glowica nie bylo walka luzik. Zawory podobno jeszcze nie sa ustawione i dlatego stukaja. Wszystko bedzie zrobione na git w poniedzialek tylko chcialem sie spytac o ten zaplon.
  
 
Cytat:
2005-01-15 15:28:45, _Arti_ pisze:
przedłuż dolot chocby o 20 mm powinno wystarczyc by się pozbyć stukowego. 20 mm dolotu to 40% dłuższy dolot



tego to niesłyszałem jeszcze, ktoś to skomentuje jeszcze?
  
 
Snail wybebeszona turbinka kowalskiego zapobiega stukowemu ...

Kiedyś miałem tez cos takiego - tez zapobiega stukowemu ... robił to lokalny "tuner" 126 stelmach pare lat temu ....
Poszło za 2 dychy i troche żałuje tego !!!
  
 
ech nie o tym dolocie pomyślałem, a to to znam, to na drugim zdjęciu nawet mam tyle że własnej roboty ale niewiem co to za ''zawór'' jakby wkręcony, po co to?
  
 
Nie powiem ci napewno na co bo słyszałem 2 opinie o tej srubce:
a) do wakuometra..
b) pojemnika 0,2 l który miał zwiekszyc pojemnosc dolotu..
  
 
hmm ja tez kiedys maielm stukowe ,ale jak zrobilem na SZAYA to niemam nawet grama stukowego! i malec troszke zwawszy 9 troszke ) bo trzbea by fachowej reki do wyregulowania go !ale powalcze zobacze moz esie uda !jak narazie zanotowlaem poprawe na 2 i 3 biegu o okolo 10 km/h wiecej niz na serii!


ps. co do turbinki to jaka on ajest wysoka w mm?? bo wujek mi dorobil podstawek na 40 mm + ta ebonitowa co jest juz pod gazniekiem 20mm !!!!!!!!!