Montaz tarcz z cc do 126

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam zestaw chamulcy z cc tzn tarcze ,klocki,jarzma,dystanse,cylinderki z wezykiem i blacha do połaczenia tych chamulcy z zwrotnicą malucha.Moje pytanie jest takie czy cos jeszcze musze specjalnie kombinowac??? czy tylko demontuje stare chamulce i wkładam te z cc???

[ wiadomość edytowana przez: Poochaty dnia 2005-01-14 21:15:55 ]
  
 
cytata z 126p Fan

Jak już macie blachy to trzeba wykonać pierścień dystansowy pomiędzy piastę a zwrotnicę (grubość około 2-3 mm w zależności od grubości blachy, z jednej strony zakończony stożkiem tak żeby pasował do zwrotnicy), potem zdejmujecie całe hamulce z bębnami i piastą i do zwrotnicy przykręcacie blachę trzema śrubami (twardość minimum 8,9) z nakrętkami samo kontrującymi (teflonowe) następnie zakładacie na zwrotnicę pierścień dystansowy i piastę, którą uprzednio doszlifowaliście tak żeby nachodziła na nią tarcza hamulcowa, całość dokręcacie tak żeby skasować luz na łożyskach, zakładacie na piastę tarcze hamulcową i blachy dystansowe (oryginalne z poloneza po jednej na stronę) i całość skręcacie kołeczkami, potem przykręcacie jarzmo ustawiając je tak żeby nie ocierało o tarczę, no i na koniec zakładacie zaciski z klockami i przykręcacie przewód hamulcowy (trzeba zabezpieczyć specjalną blaszką bo się często odkręca), nie zapomnijcie odpowietrzyć hamulców. Trzeba mieć felgi 13 bo do 12 nie mieści się zacisk.

  
 
czy uwazasz ze cyfry 1,2,6 wszystkim kojarza sie z zakaldaniem tarcz do malca?
  
 
TEMAT EKSTRA ty chcesz tylne czy przednie hamulce zalozyc ? piszesz i o arczach i o cylinderkach, BTW to pisze sie Hamulce
  
 
Cytat:
2005-01-14 19:05:20, stasiu pisze:
czy uwazasz ze cyfry 1,2,6 wszystkim kojarza sie z zakaldaniem tarcz do malca?

nie wiem czemu ale pisałem w nawiasach ze chodzi o tarcze ale tego niewyswietliło nie moja wina.
  
 
Cytat:
2005-01-14 19:16:03, maskekk pisze:
TEMAT EKSTRA ty chcesz tylne czy przednie hamulce zalozyc ? piszesz i o arczach i o cylinderkach, BTW to pisze sie Hamulce

ja nie mam czasu na patrzenie czy robie błąd wazne zeby było wiadomo o co chodzi,musze pilnie załozyc te hamulce i potrzebuje rady.
  
 
musisz dorobic przewod, w cc som inne gwinty
  
 
Cytat:
2005-01-14 19:37:12, ZoLt4R pisze:
musisz dorobic przewod, w cc som inne gwinty



w jaki sposob dorobic ten przewod?
  
 
znalezc kolesia/zaklad/pana henia co potrafi koncowki na przewodach robic
  
 
Cytat:
2005-01-14 19:47:04, ZoLt4R pisze:
znalezc kolesia/zaklad/pana henia co potrafi koncowki na przewodach robic

no to widze ze zaczynaja sie schody:/
  
 
jakie schody? jak co nie jest w systemie plug and play to sa od razu schody? silnik 900 masz w maluchu a dorobienie 2 smiesznych przewodow jest problemem? bez przesady, znajdz pana henia odpowiedniego i za piwko/winko ci to zrobi
  
 
Cytat:
2005-01-14 19:58:55, ZoLt4R pisze:
jakie schody? jak co nie jest w systemie plug and play to sa od razu schody? silnik 900 masz w maluchu a dorobienie 2 smiesznych przewodow jest problemem? bez przesady, znajdz pana henia odpowiedniego i za piwko/winko ci to zrobi

a powiedz mi czy zeby przerobic te gwinty to trzeba wyciagac cały przewod hamulcowy ktory idzie do pompy?? czy szło by to zrobic nie wyciagajac go.
  
 
Nic nie trzeba przerabiać tylko zwykły przewód hamulcowy malca przykrecić do zacisku ccs śrubą od np df i pozamiatane.
  
 
Cytat:
2005-01-14 21:59:39, RUFF pisze:
Nic nie trzeba przerabiać tylko zwykły przewód hamulcowy malca przykrecić do zacisku ccs śrubą od np df i pozamiatane.


Jestes o tym przekonany?
  
 
akurat nie pamietam czy od dfa czy od 126 ale tak. ja tak mam zrobione trzeba tylko obciac kawałek sruby bo jest za długa, nowe podkladki miedziane to podstawa. wprawdzie gwint w zacisku sc/cc jest stożkowaty ale czego sie nie da zrobic. juz chyba ponad pol roku mam tak skrecone i nic sie nie dzieje. co do dystansów do tarczy to ja mam do blachy dospawane podkladki dystansowe i one ustawiaja zacisk posrodku tarczy. dodatkowo mam załozone zaciski do góry nogami. to po to aby mocowanie jak i węzyk nie udarzały przy skrecie o wachacz, co jest przypadłościa obizonego malucha. nan pyt. pod tytułem jak to odpowietrzyc nic prostrzego, obracamy zacisk na czas odpowietrzania odpowietrznikiem do góry i po sprawie. a potem... uklad jest zamkniety wiec nie ma problemu. tak jak napisałem mam juz ponad pol roku tak zamontowane hamulce i jest gitara.
pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-01-15 00:01:35, Zuraw pisze:
Jestes o tym przekonany?

z tego co juz wiem to roznia sie gwinty ,gwint w cc jest drobny a w malaczu gruby.
  
 
sprawdz dokladnie śruby bo tak jak juz napisalem nie pamietam od czego to były albo od 125 albo od 126 w jednym z nich gwinty pasuja... i wydaje mi sie ze raczej od przednich cylinderkow z malczana. zreszta co za problem idziesz do sklepu przymierz i po sprawie. tak na marginesie to ja za śrube placiłem 1 pln w sklepie wiec dla testow mozesz sobie zakupic po jednej i sprawdzic tak bedzie najłatwiej
  
 
również odkladam na takie tarczóweczki - orientujecie sie ile trzeba zapłacic zaskopiowanie jarzm??