MotoNews.pl
10 BMW E 36 M3 3.0 czy 3.2? (78589/0)
  

BMW E 36 M3 3.0 czy 3.2?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich.
Od dłuższego czasu rozglondam się za M trójkami.
Czy ktoś kiedyś jezdził takim autem(buda e 36),jakie wrażenia?A jak tak to z którym silnikiem?Kolejne pytanko:Czy rzeczywiście warto zainwestować w wersję 3.2?Czy osiągi są rzeczywiście dużo lepsze niz w wersji 3.0?A może ktoś wie czym różnią się te dwa silniki zasadniczo od siebie oprucz pojemności,mocy,momentu?Co przemawania na korzyśc 3.0 i 3.2?Wiadomo że o 3.2 u nas ciężko,a jeśli jest to za sporą sumę Jednak strasznie kusi ta wersja.Czy warto się nie poddawać i szukać 3.2 czy kupić często spotykane 3.0?Bardzo proszę o szczere opinie na ten temat.
Pozdrawiam.
  
 
jak sie przesiadziesz z 318is do byle jakiego M3 to i tak wrazenia beda dobre, raczej bym patrzyl na stan niz na pojemnsoc czy rocznik w modelu M. silnik 3.0 od 1993-1995 3,2 od 1996-1999
  
 
ja jeżdziłem wersją 3.0 94r. co do wrażeń to sie musisz sam przewieżć bo ciężko to opisać słowami niby przyspieszenie niezłe ale do motoru mu dużo brakuje a co do 3.2 to szły po którymś tam roku niepamiętam dokładnie
  
 
Rzeczywiście jeżli chodzi o stan M3 to czasami aż się łza w oku kręci jak się patrzy co ludzie z niektórymi z nich zrobili.Oglondałem ich już pare w małopolsce.Przważają takie gdzie chyba nie ma miejsca gdzie nie była uderzona,szpachla aż się wyrywa żeby przebić lakier,odwrotnie założone uszczelki,lampy tylnie jak w zwykłej coupe,zderzak przedni z e36 z pierwszych lat produkcji,zgnite progi(zwariowałem),pod maską kopuły to tak średnio chyba raz na miesiąc cofały się pod ściane grodziową sądzać po "fachowych naprawach blacharskich" albo pleśniejąca tapicerka bo jakis kretyn wymontował akumulator a szyba uchylona.Poprostu dramat,a co ciekawe wszystkie mają nie więcej niz 100 pare tysięcy km przebiegu(drugi koń to widział).Wiadmo że M3 nie jezdzi się na zakupy i na grzyby do lasu ale zadbać by o auto wypadało, a nie kupić spalić pare gum,zaszpanować pod dyskoteką kręcac bąka,w międzyczasie zatrzeć pompę paliwa bo kontrolka rezerwy nigdy nie gaśnie, "leciutko" wgiąć bok bo chciało się driftem wyjść zpod stacji ale się nie zauważyło słupa a potem sprzedać jako super zadbana,niebita,nabierząco serwisowana tylko na oryginalnych częsciach.Paranoja.No ale cuż.Trochę się rozspisałem ale strasznie mnie to wkurza.A jeżeli chodzi o mojego ISa to nie chodzi mi o porównywania go do osiągów M3 bo to chyba oczywiste że IS przy M3 3.0 stoi w miejscu nie jedzie.Jeżdze często wieloma dużo mocniejszymi autami od ISa i powiem szczerze(nie obrażając użytkowników) że np. w e36 2.5 odczuwam pewien niedosyt(ponoć wersja 2.8 lepiej się wkręca).Dlatego licze że M3 spełni moje oczekiwania chodz niestety nie miałem przyjemności jechać, ztąd moje pytania do was.I cały czas mam dylemat 3.0 czy 3.2
  
 
Cytat:
2005-01-16 23:33:22, szeryf_ pisze:.I cały czas mam dylemat 3.0 czy 3.2



masz na wydanie do 40 tys zl to 3.0 ci zostaje a jak masz kolo 50 tys to mozesz poszukac 3,2. proste.
  
 
Właśnie.Poruszyłeś tu bardzo ważną kwestie różnicy ceny obydwu modeli.Jak wiadomo 10 tysiecy złotych(minimum)które trzeba by dodatkowo wydać na 3.2 piechotą nie chodzi.Więc pytania ostateczne brzmią:Czy warto dołożyć tą kasę i kupić 3.2?Czy ma to sens?Czy różnica osiągów 3.0 jest rzeczywiście dużo bardziej odczuwalna w 3.2?Rozumiecie,żebym sobie potem nie pluł w brode że mogłem kupić 3.2!(Ciekaw jestem czy ten silnik 3.2 e 36 jest zblizony konstrukcyjnie do tego co jest w e 46 m3).To na takiej samej zasadzie jak np.E 36 2.0 i 2.5.Dużo moich znajomych żałuje żę nie kupili 2.5 bo ich 2.0 pali niemal tyle samo a kto jezdził 2.0 i 2.5 wie że różnice czuć jak cholera tylko w odróznieniu do M3 3.0 i 3.2 róznica cenowa 2.0 i 2.5 jest czesto minimalna(bardziej liczy się stan).A na auto i tak biorę porzyczkę z banku + kasa za sprzedanego ISa,to może rzeczywiście warto dla osiagów dołożyć i kupić 3.2 ??O to cały czas mi chodzi!Czy te osiągi 3.2 są warte dołożenia tych 10 tysięcy?
  
 
jakbym mial sie zapozyczac to raczej bym nie kupil M3, kredyt to mozna wziac na nowe seicento czy matiza na M3 powinno sie miec kase od reki i to jeszcze z 3 tys na gorke bo pewnie bedzie cos do zrobienia. i taki samochod jak m3 to napewno bym nie kupil w polsce bo tu raczej nie ma za wiele osob ktore dbaja tylko zawsze patrza na koszty i staraja sie wszystko "naprawic" jak najmniejszym kosztem i samemu. taki samochod sie kupuje dla przyjemnosci a nie zeby pozniej na nim oszczedzac. w niemczech ladna m3 dostaneisz za 8000 euro (1993-94rok). tylko sie nie obrazaj za tego matiza


ps. na allegro i na gratce krazy czarna m3 coupe z 1994 roku za 26 tys zl, ale jest poobijana (lekko) koles pisze ze technicznie stan bdb, jakby jeszcze troche utargowac to moze by nawet warto bylo.

[ wiadomość edytowana przez: tolo84 dnia 2005-01-17 07:57:46 ]
  
 
hehe ktoś tu M3 chce kupić?? no powiem tak ja podobnie jak tolo84 nie kupiłbym nigdy w życiu M3 w polsce! tak na marginesie to już kupiłem M3 w niemczech ale jeszcze jej nie przywiozłem po pierwsze sesja tuż tuż po drugie autko jest lekko bite wiec potrzebna laweta! no a nie mam uprawnień żeby pożyczyć lawete i samemu jechać więc musze czekać na kolege który pojedzie ze mną. ja kupiłem 3,0 i myśle że 3,2 nie jest mi potrzebna bo jak przesiąde się z 2,0 to i tak mi wystarczy a co do porównania 2,0 i 2,5 to masz racje. ja kupiłem 2.0 a pozniej żalowałem że nie 2,5 bo różnica w cenie prawie żadna w spalaniu podobnie a w osiągach bardzo duża. myśle że nie bede żałował że 3,2 nie kupiłem bo żaden znajomy nie ma M3 to sie pewnie nie przejade 3,2 i nie poczuje różnicy. a ty możesz przecież wyszukać jakiegoś kolesia który ma M3 3,2 i się z nim umówić że niby chcesz kupić i się wtedy przejedziesz a jak ci sie nie spodoba zawsze mozesz podziękować
  
 
Szeryf_ jeśli interesują Cię M trójki wejdź sobie na stronkę www.trader.pl, www.gratka.pl wpisz Markę oraz model "M3". Jest tam pare sztuk, zobacz, porównaj, zasatanów się...
Z tego co zdążyłem przejrzeć to przebiegi nie są za zbyt wiarygodne...
jest jedna z 93 roku za 35 tys zł.

Pozdrawiam.
  
 
Chciałbym mieć ten problem . 3.0 czy 3.2 M3...
  
 
A ja jeszcze zaproponuje strone www.mpwr.prv.pl
Strona generalnie o BMW, ale jest kilku użytkowników M3 3.0 i 3.2.
Sporo wiedzą na ich temat.
Tam się dowiesz o różnicach, kosztach itp.
Bo tu chyba za dużo się nie dowiesz.
  
 
Dzięki panowie,rzeczywiście najlepsze wyjście to Euro w kieszeń i po M3 do Niemiec.A co do tej "lekko" poobijanej M3 z allegro,to po oględzinach(auto stoi w komisie w Brzesku)doszliśmy z kumplem do wniosku że jest warta 17 tyś max.To jest masakra,auto koroduje wszędzie,lane dookoła.Składana nogami,przestawiona buda od strony pasażera,wymaga naciągania na płycie w blacharni.
A i te zajebiste lampy od klasycznej coupe na tyle Jedyne co ładne to środek.Była zabrana ponoć komuś za długii potem odkupiona od banku.Zdecydowanie nie polecam mimo wydającej się na atrakcyjną ceny która i tak nawet w tej kwocie co za nią chca nie odzwierciedla stanu auta i jego "bezwypadkowej" przeszłości,he.