Podswietlane klamki w MkV diodami LED

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Jak ktos zainteresowany tematem to moge pomóc ))
U mnie swieca )) Fajny bajer szczegolnie w nocy... klameczka pod reka i nie trzeba szukac... do tego niebieskie zegarki i jest pienknie ))))

Pozdrawiam MavMkV
  
 
.. niop ... masz na myśli wewnętrzne klamki .... taak jak ma mondeo w serii .....
  
 
Dokladnie tak wewnetrzne klameczki ))
Jutro porobie fotki to moze sie da do dzialu tuning... bede jeszcze dokladal z tylu to dokladniej opis caly dam )) ale to w sobote albo niedziele bede grzeabl... na razie ma z przodu tylko.
  
 
.. niop ...ale gadżet jest dobry ..... niop i praktyczny .....
  
 
Czekamy na fotki
  
 
No czekamy, czekamy
  
 
Nudziło mi się więc machnąłem opis na szybko dla tych którzy nie mogą się doczekać.

No to zaczynamy zabawe, musimy się uzbroić w:

a) diodki 4szt. - ja wybrałem niebieskie LED
b) oporniki do diodek do niebieskich LED trzeba 1kOhm
(jesli chcecie inne to powiedzcie w elektronicznym zeby dali wam takie żeby szło diode podłączyć pod 12V)
c) przewód - cienki 2-żyłowy najlepiej z zaznaczoną jedną żyłą na czerwono
d) 30-40 cm drutu - może być przewód miedziany (drut) z kabla elektr.
e) lutownica
f) śrubokręty - krzyżowy króki i płaski
g) chęci na popracowanie min. 3-4h przy autku (ja robilem na dworze przy 0 st.C wiec wykonalne)))

Noi do dzieła:

1. W pierwszej kolejności zdemontujemy nakładke klamki. W tym celu odkrecamy jedną śrubkę
i zdejmujemy nakładkę oczywiście żeby nakładka zeszła łatwo należy na chwilę odciągnąć klamkę
i przełożyć przez nią nakładkę.

2. Kolejny krok to demontaż uchwytu drzwi (ciągniemy zań żeby zamknąć drzwi) w MkV jest on dwuczęściowy
z czego wierch jest na zatrzaski a reszta przykrecona na śruby.
Demontaż najlepiej zacząć od góry ponieważ ten zatrzask łatwiej puści.
Kiedy uda nam sie odchylić pokrywe zabieramy się za mocniejszy zatrzask podważając go delikatnie z każdej strony
żeby go nie uszkodzić (nowa pokrywka 46PLN).

3. Kiedy zdjemiemy pokrywe odkrecamy śruby - jedna w górnej części dwie w dolnej w ten sposób cała rączka

zdemontowana.

4. Kolejny etap to odkrecamy 4 śrubki po bokach tapicery - od strony zawiasu drzwi bedzie potrzebny krótki śrubokręt

bo inaczej nie podejdziemy.

5. Zostały jeszcze 2 śruby na dole przy plastikowej kieszeni - również odkrecamy.

6. I ostatni element zdejmujemy klamkę wsuwając miedzy nią a dystans płaski mały śrubokręt podważając zawleczkę

(pilnujcie żeby nie wyskoczyła i nie zgubić)

7. I teraz operacja najbardziej delikatna - tapicera wisi na zapinkach u góry przy uszczelce szyby trzeba całość

odchylić dołem zeby nie zaczepić o śrube rączki do podnoszenia szyb i podsunąć delikatnie do góry. Pamiętajcie że w

drzwiach są osadzone głośniczki i trzeba je odłączyć zanim odłożymy tapicere na bok.

8. Kolejny krok to zdjęcie gąbki którą jest obłożona klamka (chwilowo bedzie przeszkadzać)

9. Następnie trzeba spowrotem przykręcić nakładke klamki ponieważ najładniej bedzie wyglądało podświetlanie od góry

a tam ścianka jest podwójna (jedna w nakładce druga w klamce) wiec jeśli mamy zrobić otworek to lepiej żeby obydwie

dziurki się pokryły.

10. Przystepujemy do robienia dziurek - z początku myślałem o zrobieniu dziurek wiertarką ale jak miałem pasować

rozmiar wiertła do diody i wogóle sie bawić to wziąłem lutownice do ręki wygiąłem grot do góry i po prostu wypaliłem

otworek na miarę diodki.

11. Jeśli otworek już mamy dopasowany do diodki (ja użyłem niebieskich LED) trzeba je przystosować do instalacji 12V w tym celu oprócz diodek trzeba zakupić rezystory (oporniki) o wartości 1 kOhm (słownie: jeden kilo Ohm) i przylutować je do krótszej nóżki diody (ja skróciłem dodatkowo nóżke opornika i diody bo po co dodatkowa powierzchnia do zwarć).

12. Dobrym pomysłem jest przed przylutowaniem przewodu na każdą nóżkę z osobna naciągnięcie koszulki termokurczliwej (do odstania w elektronicznym podobnie jak reszta) i po przylutowaniu przewodu o odpowiedniej długości (tzn. takiej żeby starczył od klamk do pokręteł nawiewów ba tam najłatwiej sie podłączyć) podgrzewamy koszulki które pięknie izolują nam nóżki diodki (ja tak nie zrobiłem bo niestety w sobote po 14.00 nigdzie nie dostałem a byłem za bardzo podjarany żeby zobaczyć efekt końcowy)

13. Zakładamy diodke w klamkę oczywiście wykręcając uprzednio i oczyszczając nakładkę ze stopionego plastiku (bo nie zalożymy tapicery) dalej zakładamy piankę któa była naokoło klamki która łądnie dopchnie diodke i nie pozwoli jej wypaść i ciagniemy kabelek w strone zawiasu a konkretnie gumowego łącznika z przewodami.

14. Musimy odpiąć łacznik z kostką od reszty autka przekręcajać pierścień, a następnie odciągamy gumę od tego pierścienia żeby dostać się do wiązki kabli (niestety nie wymyśliłem lepszego sposobu na przejście przewodem do sródka autka bez wiekszej ingerencji w budowę kostki).

15. W gumie którą właśnie odciągneliśmy trzeba zrobić otworek żeby nasz przewód mógł obejść kostkę-złączkę

16. W kostce od strony deski dobrze jest wypalić dziurkę dając naszemu przewodowi więcej luzu przez co nie przetnie się o ostrą krawędź karoserii.

17. I najlepsza zabawa - przeciaganie przewodu ja wziąłem w tym celu kawałek drutu w izolacji i przepchnąłem go w gumow łącznik aż pokazał mi się jego drugi konieć w drzwiach, następnie zagiąłem haczyk a na końcu przewodu od diodki zawiązałem uszko... uszko na haczyk i delikatnie ciągniemy - u mnie poszło naprawde bez wiekszych problemów.

18. Jak już mamy cały przewód wychodzący z gumowego łącznika trzeba go przepchnąć przez wcześniej wypaloną dziurkę w gumie a nastepnie przeciągnąć przez poszerzony otwór w kostce od strony deski. Podłączamy kostkę delikatnie przekręcamy uważając żeby za ostro nie naciągnać naszego przewodu.

19. Na tym etapie możemy składać spowrotem drzwi chociaż dobrze w tym momencie mieć możliwość spradzenia czy diodka po całym przeciaganiu kabla nadal pali Jesli tak to czynność zakładania tapicery wykonujemy analogicznie.

20. Jesli chodzi o korbkę od szyby to możemy od razu założyć jej zawleczkę a przy zakładaniu (na wcisk) wszystko wskoczy samo na miejsce.

21. Skoro mamy już drzwi zrobione to trzeba poszukać miejsca na popięcię się pod zasilanie. Mnie z pomocą przyszli grupowicze i podali najprostrze chyba miejsce - podswietlanie pokręteł ogrzewania (zapalają sie po przekręceniu manetki przy kierownicy i zapaleniu świateł)

22. Wiec rozbieramy deske. Jest to opisane w poradach... ale w skrócie: dwie sruby nad kolumną kierownicy i dwa zatrzaski na dole, dalej zdejmujemy pokrętła ogrzewania (sa na wcisk można delikatnie podważyć) i odkręcamy dwie śruby które są pod nimi ukryte, dalej odkręcamy dwie śruby po lewej niedaleko licznika i zdejmujemy kawalek deski z nawiewami i pokretłami.

23. Interesuje nas kostka przy płytce od pokręteł - odpinamy i podłączamy sie pod nia... u mnie byly w niej dwa przewody zielony (+) i brązowy (-) w przypadku zarówek to nie ma znaczenia ale jesli chodzi o diodki to podłączenie diod przeciwnie sprawi ze nie będą świecić.

24. Rozcinamy przewody (UWAGA zanim cos przetniesz patrz pkt.25!!!) i łączymy. Ja osobiscie łączyłem przewody kostkami WAGO (nie trzeba lutowac i zawsze można odpiąć albo dopiąć coś jeszcze bez lutowania hurt. elektr. 1,50/szt)

25. Jeśli łączycie na jakiekolwiek kostki to przewody od podsiwetlania deski trzeba przeciać dość daleko... tzn. żeby przy kostkach zostało ok 10-15 cm przewodu. Ja tego nie zrobiłem i kostki nie chciału sie zmieścić z nadmuchami
i nie mogłem złożyć deski bez dolutowania dłuższych przewodów. Przy składaniu najpierw wpuszczasz kostki a pozniej reszte.

26. Noi mamy jedną strone zrobioną drugą i tył robimy analogicznie z tym, że z tyłu musimy sie przeciągnąć przewodem przez próg kierowcy/pasażera.

27. Na końcu dodam że w ten sposób instalacja jest rozwojowa i można ją dowolnie rozbudowywać ważne tylko żeby diodu podłączaćrównolegle (nie bedzie spadku napięcia na kolejnych diodach i wszystkie zaświecą równie jasno).

Pozdrawiam i rzyczę miłej zabawy MavMkV

PS: Później beda zdjęcia
  
 
uff ale opis ja zrobie szybciej diodki niz ty napisales ten text
  
 
Hehehehe no fakt... moze jak beda fotki to nie bedzie trzeba takieeeego dluuugiego opisu... tez stwierdzilem ze troche przydlugi i jak ktos dojdzie do polowy to sie znudzi
Ale spoko dopracujemy... to moj pierwszy opisik

Pozdrawiam
  
 
Hee jasne ze fajna sprawa u mnie wyglada to tak:
Fot1 i Fot 2 a dodatkowo jeszcze podswietlenie pod radiem tak
  
 
Witam
Duck - aleś zrobił "plicury". Zmniejsz pliki bo nie chcą się wyświetlać (ciągnie i ciągnie ...)
pozdrawiam
Arturek
  
 
Niop. Ja nie byłam na tyle cierpliwy żeby tyle czekać na otwrcie tych fotek
  
 
Cytat:
2005-01-18 12:36:35, Duck pisze:
Hee jasne ze fajna sprawa u mnie wyglada to tak: Fot1 i Fot 2 a dodatkowo jeszcze podswietlenie pod radiem tak



no fotki konkretne :] efekt pracy tez :]

  
 
Dla osob ktore chca zrobic klamki:

Przed zamontowanie oszlifujcie diody drobnym papierem sciernym w taki sposob zeby zmatowic ich powierzchnie bedzie lepszy efekt a swiatlo z diodek nie bedzie swiecic punktowo tylko ladnie sie rozchodzic.

Pozdrawiam MavMkV ))
  
 
Dzieki Mav , oszlifowanie dalo swietny efekt !

Pozdro !


[ wiadomość edytowana przez: LordLox dnia 2005-02-03 13:39:44 ]
  
 
A ja idę się odmoczyć w wannie z GT w ręce, za ten czas się chyba załadują fotki?
  
 
Zwracam się do wszystkich, którzy podświetlili klamki diodami... Jak przeprowadzić kabel z wnętrza auta do drzwi?
  
 
przednie poprzez ten element gumowy którym idą wszystkie kabelki, tył podobnie tylko ten element jest cieńszy.
  
 
Próbowałem, ale ten gumowyelement, z jednej strony (od strony wnętrza auta) ma wtyczkę... I nie wiem jak go tam przeprowadzić, nie wiem też jak jest od strony drzwi, bo nie udało mi się tego sprawdzić.
  
 
O tak :



Miłej zabawy Przyda sie wiertarka i drucik co by przeciagnac kabelek