MotoNews.pl
  

Strumienica w polonezie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam , mam pytanie dotyczące strumienicy w polonezie 1500 GLE z instalacją gazową . Czy jaset sens zastosowania strumienicy w wyżej wymienionym samochodzie . Mam na myśli strumienice oferowane na Allegro za około 80 zł. Czy ktoś z was zastosował już taką srtumienice w swoim Poldku , czy przyniosło to oczekiwany efekt w poprawie dynamiki i elastyczności silnika . Jaśli macie info na temat sprawdzonej strumienicy to proszę o kontakt na maila degol9@wp.pl lup opisać na forum Pozdrawiam .
  
 
z tego co mi sie wydaje masz tylko 2 tlumiki... wiec jestes w tej "lepszej" sytuacji niz ci co maja 3 i pierwszy wywalaja... ja tam bym nie wstawial, tylko dal jakis inny koncowy... jakos nie wierze aby to pomoglo przy takim silniku i przy takim wydechu... szkoda 8 dych...no i wysylki
  
 
Dzięki za podzielenie się opinią . Co do ilości tłumików to mam trzy i podobno w miejsce pierwszego należy wstawić strumienice . Pytałem mechanika czy ma sens wstawianie strumienicy , odpowiedział podobnie . Szkoda pieniędzy ale chciałem jeszcze to zweryfikować ewentualnie z posiadaczem strumienicy w Poldku z gażnikiem . Pozdrawiam
  
 
Rozmawialem z czlowiekiem ktoremu wydech robil Weglarski i tam byla zastosowana strumienica, ale napewno nie taka z allegro. Chyba ze jest to strumka michaela/MG-Motorsport/Weglarski Motor Sport.
  
 
Opisana strumienica z Allegro oferowana była przaz sprzedającego-zmaC18 , strumienica jest w obudowie katalizatora . Chyba nie jest to strumienica wymienionego przez Ciebie producenta . Słyszałem że jest sens zastosowania strumienicy , ale renomowanej firmy .
  
 
no tak ale u weglarskiego warto wtedy dlubnac caly wydech... bylem na jegoi stronie i to ma sens, walnac wydech i odrazu lepszy oddech (dolot)... wstawienie "uniwersalnej" strumy nie moze pomoc, bo nie jest obliczona dla tego silnika...
  
 
Może macie sprawdzone poprawki , zmiany , modyfikacje które mogą pomóc w zwiękrzeniu dynamiki Poloneza GLE 1500 . Czytałem że zmiana w wymienionym modelu kolektora wydechowego na kolektor od Poloneza GSI poprawi dynamikę , czy ktoś może to potwierdzić ?
Miałem przed Polonezem Fiata 125 1500 ME 90 r. U Chojnackiego zrobion mi wersję GT . Samochód po jakimś czasie poprawił swoją dynamikę na tyle że setkę osiągałem w ok. 11 sekund na gazie . Przed wykonaniem wersi GT jeżdziłem ok. dwa lata z magnetyzerami . Po jakimś czasie użytkowania samochodu na wersi GT , wymieniłem pierścienie co uszczelniło komorę spalania i w tym czasie spalanie gazu spadło z ok. 11 l. na 8 litrów na setkę . W samochodzie miałem też trochę zmodyfikowane gardziele gażnika . Miałem w planach zmienić układ wydechowy ale samochód sprzedałem w grudniu 2004 r. Trochę mi go żal , jeżdziłem nim 7 lat . Nie miałem z nim dużo problemów , był dynamiczny i w miare wygodny w porównanniu do malucha którym wcześniej jeżdziłem . Pozdrawiam Degol
  
 
Cytat:
2005-01-19 19:13:26, Ali-En pisze:
Rozmawialem z czlowiekiem ktoremu wydech robil Weglarski i tam byla zastosowana strumienica, ale napewno nie taka z allegro. Chyba ze jest to strumka michaela/MG-Motorsport/Weglarski Motor Sport.



Ale taka strumiennica plus uklad wydechowy spelnia swoje zadanie tylkow wtedy gdy rowniez jest zrobiony doloto powietrza i obliczony z chitutgiczna wrecz precyzja.. Strumiennica wydechu nie daje nic bez strumiennicy ssacej (czy jakos tak) kiedy na F&F byl wszystko ladnie opisane. co do przyrostu mocy?? Hmm chyba gra nie awrta swieczki. U weglarskiego ze strumiennica dolotu i wydechu obliczona i wykonana do danego auta byl wzrost mocy rzedu ok 2 hp.. Oczywiscie slinik sie nie dusi i chetniej wchodzi na obroty ale jezeli ktos mi powie ze zalozyl sobie strumiennice gieldziare za 70 zl do samochodu i bedzie twierdzil ze samochod dostal- niesamoiwtego kopa, to umre ze smiechu chyba...

No dobra to tyle mojego.
  
 
tak kolektor z gsi poprawi jazde.. bedzie sie zbierał z niższych obrotów.. z tego co wiem na żeraniu można je dostać w rozsądnych cenach bo reszta polski kombinuje jak może
jakbyś widział je na jaiejś giełdzie u Ciebie to daj znać w jakich cenach były
co do strumienicy to tylko w fachowym zakładzie a nie żadne badziewie z allegro
mam pytanie co to Twojego Fiata- na czym polegała modyfikacja gaźnika??
  
 
Cytat:
2005-01-20 10:12:50, Voy pisze:
Ale taka strumiennica plus uklad wydechowy spelnia swoje zadanie tylkow wtedy gdy rowniez jest zrobiony doloto powietrza i obliczony z chitutgiczna wrecz precyzja.. Strumiennica wydechu nie daje nic bez strumiennicy ssacej (czy jakos tak) kiedy na F&F byl wszystko ladnie opisane. co do przyrostu mocy?? Hmm chyba gra nie awrta swieczki. U weglarskiego ze strumiennica dolotu i wydechu obliczona i wykonana do danego auta byl wzrost mocy rzedu ok 2 hp.. Oczywiscie slinik sie nie dusi i chetniej wchodzi na obroty ale jezeli ktos mi powie ze zalozyl sobie strumiennice gieldziare za 70 zl do samochodu i bedzie twierdzil ze samochod dostal- niesamoiwtego kopa, to umre ze smiechu chyba... No dobra to tyle mojego.

Opowiadal mi to koles ktory raczej nie wygladal na bajkopisarza. Mial borewicza i caly wydech robionu u weglarskiego. Nie sama strumke. Mowil ze po tych zmianach dochodzil borkiem do 180-190 licznikowych. Potencjalnie na wymianie ukladu wydechowego mozna uzyskaco do 20% mocy.
  
 
Do Scooby . Modyfikacje gażnika wykonałem na podstawie książki, chyba o tytule "Usprawnienia Poloneza " pożyczyłem ją od kolegi.
Z tego co pamiętam to wykonałem zmiany kształtu gardzieli. Na rysunku był podany kształt jaki trzeba wykonać i podane były wymiary gardzieli do których trzeba ukształtować gardziel za pomocą pilnika i papieru drobnościernego . Wymieniłem dysze paliwa pierwszej i drugiegiej gardzieli na większe . Z tego co pamiętam to dysza pierwszego przelotu występuje w trzech rozmiarach 115 , 115 I , 115 II . Wybrałem odpowiednią co do pojemności 1500 , oczywiście według opisu . Wymiaru drugiej dyszy nie pamiętam więc niechce wprowadzać w błąd . Splanowałem spód gażnika , aby dokładnie wyrównać powierzchnię , wymieniłem kompletną przepustnice , aby wyeliminować luzy . Wimieniłem Dysze powietrza na większe , chyba 220 w pierwszym przelocie i 230 w drugim. To wszystko co pamiętam . Nie posiadam książki, bo bym sprawdził dokładnie czynności i wymiary dysz , więc to co opisałem , jast z pamięci .
Z kolegą nie mam obecnie kontaktu , szkoda bo chętnie zajrzałbym do niej jeszcze raz i wprowadziłbym w swoim nowym Polonezie trochę zmian z opisanego tam materiału . Próbowałem szukać tej pozycji na rynku, ale jakoś nie wpadła mi w ręce .
Co do giełdy i kolektora , to jeżdżę na "Giełdę Żerań" , bo jestem z Bródna i mam ją wpobliżu , ale jeszcze nie oriętowałem się w cenach . Widziałem kolektor od GSI na Allegro , a cena była w granicach 100 pln. Chyba ten kolektor był z portkami .
Pozdrawiam wszystkich.
  
 
100zł to przynajmniej o 60zł za dużo
  
 
wiem ze juz sie chwalilem i nieuk jestem i jakis nieczuly ale ja tam nic nie czulem jak mialem gsi przez kilka m-cy...? bez niego tez jezdzi dobrze. a cena to o 75 za duza... hehe. lepiej wycieczke na zeran. ale kazdy ma inne autko a co za tym idzie inne rzeczy mu sa potrzebne do szczescia.
  
 
Co do GSI to jestem najbardziej zadowolony z tego ze jest cichy! Ponoc najwiecej daje w DFach i borkach ze starym ukladm wydechowym.
  
 
Na poprawę dynamiki na niskich obrotach najlepsze jest założenie LPG. Znika dziura w obrotach a po pewnym czasie znikają zawory Ale jeździ się zajebiście i taniutko, chociaż cena 1,15zł za litr byłaby lepsza
  
 
Cytat:
2005-01-21 15:40:39, michasmaniak pisze:
Na poprawę dynamiki na niskich obrotach najlepsze jest założenie LPG. Znika dziura w obrotach a po pewnym czasie znikają zawory Ale jeździ się zajebiście i taniutko, chociaż cena 1,15zł za litr byłaby lepsza

Mowisz oczywiscie o autach na gazniku
  
 
Cytat:
Mowisz oczywiscie o autach na gazniku


jak najbardziej
  
 
strumiennica taka za 70 zł wcale nie musi byc zla bo przeciez to jest tylko kawalek puszki z takimi koleczkami wspawanymi w taki wir. Ukł. wydechowy musi być tak zbudowany: Kolektor - strumiennica - tłumik końcowy przelotowy. Właściwie określenie strumiennica jest złym określeniem ponieważ strumiennica do urzadzenie np zasysajace ciecz gazem itp. Właściwa nazwa to dynamizator. Dziala on na zasadzie wytwarzania fali podcisciesnienia wytworzonego spalinami ktora to fala wysysa resztke spalin ktore znajduja sie miedzy glowica a denkiem tloka w GMP. Dziala on tylko przy waskim okreslonym zakresie obrotow, im dalej od kolektora tym wyzsze obroty, i tak w miejscu tłumika środkowego [rezonansowo-absorpcyjnego] dziala na ok 5000 - 6000. przy bliżenie do kolektora poprawi "dola" ale nie bedzie dzialac w "gorze". Role dynamizatora [strumiennicy] spełnia tłumik rezonansowo - absorpcyjny [stary uklad 2tlumikowy DF i Polon]. Wywalenie i wspawanie rurki jest bledem poniewaz w ten sposob o slabiamy silnik w zakresie 5000 - 6000. dobrym i tanim rozwiazaniem jest wspawanie takiej komory rezonansowej cos na wzor tlumika od motoru [pusta w srodku] zaraz za kolektorem [najlepiej GSI]. tłumik koncowy zastapic najlepiej koncowym od łady [jest wiekszy lepiej wycisza]. nieprawda jest ze wydech daje tylko z dolotem. Oczywiscie majac dobry dolot potegujemy dzialanie wydechu itd. co do takiego taniego wydechu mialem okazje przejechac sie [montowac] do DFa, stal sie niesamowicie elastyczny na malych obrotach, na duzych nie bylo odczuc zmian. Ale sie napocilem
  
 
czy ktos wogle czytal te moye wypociny?!?!?!?
  
 
Ja mam struminice(wprawdzie troche drozsza kupiona w firmie Michael,ale innego producenta) zamiast srodkowego tlumika usiebie wraz z koncowym przelotowym tlumikiem KM. Po zalozeniu strumienicy w aucie odczuwalniepowiekszyla sie dynamika na niskich obrotach zas na wysokich nieco zmalala. Zreszta ten temat byl jzu pare razy na tym forum poruszany.Wystarczy wpisac w wyszukiwarce sportowy tlumik.

Realdoom ja je czytalem .