Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() mantee78 szkoda, że nie Omega ... Nottingham, UK | 2005-01-19 22:19:51 U mnie jest podobnie, ale nie wiem czy taka sama przyczyna.
Od razu po odpaleniu obrotomierz nic nie wskazuje, ale zauważyłem, że jak tylko włączę światła wszystko wraca do normy. Wniosek - coś z elektryką. Nie jest to jednak na tyle uciążliwe i zdarza się nie często, więc na razie nie zawracam sobie tym głowy... |
![]() JanuszGnitecki OMEGA B FL COMBI Warszawa | 2005-01-19 22:37:09 Myślę, że to niejest kwestia elektryki, tylko mechaniczna. Być może są jakieś opory mechaniczne we wskaźniku, jak temperatura w kabinie sie podniesie jest ok. A czy latem jest w porządku? |
jacekn Opel Omega B Olesnica | 2005-01-19 23:14:53 Witam,
Janusz dobrze mówi, to może być mechaniczne. Wprawdzie to nie obrotomierz ale u mnie po zimnej nocy wskazówka poziomu paliwa nie rusza z miejsca (jak mam w baku kilknaście litrów), dopiero po chwili (ew. po postukaniu w licznik) pokazuje mniej więcej właściwy poziom. Podobnie po wyłączeniu zapłonu po zimnej nocy (ale bez jeżdzenia, tylko zapłon włączam i wyłączam) wskazówka przy pełnym baku nie spadnie do zera tylko stoi sztywno ![]() Pozdrawiam, Jacek |
![]() JanuszGnitecki OMEGA B FL COMBI Warszawa | 2005-01-20 01:55:13 Dobrze kombinujesz, jeśli jest niekontakt, to wariowałby w różnych zakresach wskazań, a tymczasem jak mu ciepło to działa, dlatego myślę, że to kwestia mechaniczna.
Poszukaj w wyszukiwarce instrukcji wyjmowania zestawuwskaźnikow ipewnie znajdziesz usterkę. Janusz |
![]() mantee78 szkoda, że nie Omega ... Nottingham, UK | 2005-01-20 02:45:03 Być może w samochodzie UFO78 usterka jest mechaniczna, ale u mnie napewno jest to coś z elektryką, bo jak zdarzy się, że wskazówka nie ruszy, to pomaga tylko włącznik świateł, a raczej włączenie podświetlania deski. Wtedy obrotomierz musi dostać jakiś dziwny impuls i zaczyna działać. Tak myślę...
JacekN, co do Twojej teorii:
to muszę się nie zgodzić. Wskaźniki poziomu paliwa i temperatury dziłają w oparciu o bimetal, a czujniki poziomu paliwa i temperatury, to oporniki. W zależności od tego jakie napięcie przychodzi na wskaźnik, bimetal nagrzewa się i odchyla wskazówkę. Dlatego, po włączeniu zapłonu wskazówki w tych wskażnikach nie wskazują od razu stanu rzeczywistego, tylko powoli się podnoszą. W zimę i przy niskim poziomie paliwa ta cieniutka blaszka może mieć problemy z nagrzaniem się przy pomocy małego napięcia. Obrotomierz jednak na tej zasadzie nie działa... [ wiadomość edytowana przez: mantee78 dnia 2005-01-20 02:47:06 ] |
jarn LOB SYMPATYK Omega MV6 Białystok | 2005-01-20 07:35:04 Ja bym obejrzał alternator - bo chyba z niego brany jest sygnał do obrotomierza (zacisk W). Tak jestw A. |
![]() FanTM Omega A Sedan Bydgoszcz | 2005-01-20 10:19:33
Jeteś tego pewien? |
jarn LOB SYMPATYK Omega MV6 Białystok | 2005-01-20 10:28:04 Tak jest na schemacie i w wielu innych autach ![]() |
![]() JanuszGnitecki OMEGA B FL COMBI Warszawa | 2005-01-20 12:49:32 Z alternatora?? dziwne, nie będę się spieral, ale wydaje mi się , że nie. Sygnał powinien iść z czujnika obrotów wału, tam jest przełożenie 1;1 w alternatorze nie. Alter ma podane napiecie ale na uzwojenie wzbudzenia, może ci się z tym pomyliło. |
Prowo LOB WETERAN Kura Indian ze wsi (OPO) | 2005-01-20 12:54:45 Hehehe - obrotomierz dostaje z "komputera" sygnał częstotliwościowy, a nie napięciowy skądś tam.
I magiczna formułka: Przynajmniej tak jest u mnie. ![]() |
jarn LOB SYMPATYK Omega MV6 Białystok | 2005-01-20 13:18:23 Na schemacie od A tak jest i na 100% w wielu autach starszej generacji sygnał brany był z alternatora - zacisk W |
![]() mantee78 szkoda, że nie Omega ... Nottingham, UK | 2005-01-20 14:13:08 JARN, jest tak jak mówisz, ale tylko w Dieslach ![]() Patrz: schemat nr 8 z zacisku W "przewód" idzie przez kwadracik z literką D (Diesel - objaśnienia skrótów użytych w schematach) |
jarn LOB SYMPATYK Omega MV6 Białystok | 2005-01-20 14:53:03 faktycznie,ale troszkę racji miałem ![]() |
![]() JanuszGnitecki OMEGA B FL COMBI Warszawa | 2005-01-20 17:34:42 Jarn, uważaj, żebyś "troszkę " w ciązy nie był ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() syciu Opel Vectra B Kombi Poznań | 2005-05-09 22:09:07 Witam, to od czego wkoncu zalezy ze obrotomierz sie zatrzymuje? Dzisiaj i mi sie zatrzymal - odpalilem a on n a "0" stoi, wiec zgasilem auto i zapalilem raz jeszcze i juz dzialala ale gdzie szukac awarii?
pozdr LS |
OLOBONO Opel Omega B 2.0 16v ... Toruń | 2005-05-10 00:35:37 witam kolegę..
mi też się to czasem zdarza....wiesz co wtedy robię? najzwyklej w świecie uderzam w szybkę i nagle wszysko gra. jednym słowem, niczym w ruskich kineskopach... na szczescie ze nie wybuchaja. a tak na powaznie to predzej czy pozniej bede musial cos z tym zrobic zauwazylem prawidlowosc ze jest to zalezne od temperaturki wiec moze chodzi najzwyklej w swiecie o styki czy kostki czy co tam jest? cholircia sam nie wiem pozdr. |
![]() zupper LOB MEMBER BMW E39 528I Warszawa | 2005-05-10 08:16:59 U mnie identycznie.Przy mrozach mija chwila zanim obrotomierz zacznie prawidłowo funkcjonowac.Myślę że to kwestia materiału który przez wpływ mrosu ogranicza w jakiś sposób ruch wskazówki do czasu "rozruszania". |
rasek LOB SYMPATYK Ω BFL AUTOMAT ... Warszawa | 2005-05-10 14:58:36 Cze,
u mnie sporadycznie także nie wykazuje chęci do wskazań ale wystarczy puknąć w konsolę i OK. Nie zauważyłem natomiast jeśli chodzi o moje autko zależności od temperatury. Nie jest zbyt uciążliwe więc nie tykam ![]() pozdrówka |