Gała od zmiany biegów.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czesc!

Podpowiedzcie mi co mam zrobic, zeby mi ta galka od biegow tak nie latala???

Kiedys jak jechalem to cos mi sie tam porobilo i ona jest taka luzna w pionie. Da sie cos z tym zrobic bez rozbierania polowy samochodu??
  
 
Nie wiem czy chodzi Ci o sama raczke(taka czarna jak np.u mnie-oryg.2107) czy o caly lewarek(nazwijmy to niefachowo pret metalowy)
Jezeli chodzi tylko o czarna galke z tworzywa, to o ile dobrze pamietam to jest ona na gwint wkrecana na ten pret. Moze uda Ci sie nakrecic od nowa. Jakby sie gwint wyrobil(nieodporne tworzywo), to sprobuj tasme izolacyjna nawinac na preta i dopiero zalozyc.
Jezeli natomiast chodzi z calym pretem, to najprawdopodobniej cos sie stalo z wodzikami- np. zostaly wyrwane.
Ja tak kiedys zrobilem w 2103 mojego taty, majac lat nie wiecej niz 10, nie pamietam juz, jak rowniez nie pamietam czym sie to pozniej skonczylo-tzn. w jaki sposob ktos to naprawil.
Moze ktos inny bardziej Ci pomoze.
  
 
Caly ten metalowy pret sie rusza do przodu i do tylu. Jak sie dostac pod ta gume???
  
 
U mnie trzeba zdjąć konsolę (odkręcić). Pod konsolą jest dywanik (wykładzina, a pod nią śrubki do odkręcenia gumy (z tego co pamiętam).
  
 
O i tu mi bardzo pomogles, ale jak duzo trzeba zdjac tej konsoli???

Od jakiej strony sie zabrac? Co zdemontowac najpierw? Gdzie uchwycic? Uprzedzam kolejne pytania, bo wiem jak to wyglada ze zdejmowaniem deski rozdzielczej, ktorej noraben nie zdjaem jeszcze zeby wymieniec zaroweczki. Za kazdym razem jak sobie obiecuje ja zdjac to wszystko zaczyna prawidlowo mrygac))
  
 
wyjmujesz zaślepkę z zegarem, odkręcasz 2 śruby na górze (konsola przykręcona do deski), od strony rączki ręcznego zdejmujesz zaślepkę (pod włącznikami świateł), też odkręcasz 2 śrubki i wyjmujesz to wszystko (wcześniej wyjmij radio). jesteś już przy drążku skrzyni, odciągasz ręką dywanik i musisz namierzyć śrubki (czasem ręcznie, bo wzrokowo bez rezultatu.

Tak to jakoś wygląda u mnie.
  
 
Dziekuje bardzo za wskazowkii. Nie omieszkam pzekazac jakie byly rezultaty.

Dobranoc.

[ wiadomość edytowana przez: Leszek_Gdynia dnia 2003-01-22 23:42:09 ]
  
 
Tyle tylko czy zaglądanie tam pod gałe cos wogóle da.Moim zdaniem problem tkwi głębiej w skrzyni. Ja to latem wszystko wyjmowałem(konsole,dywaniki,wygłuszenia itp),ale za cholere nie pamiętam kolejnosci.Mam fotki,ale wstyd się przyznac jeszcze nie wywołane.Tam jest jak wygląda 2107 bez tapicerki.
  
 
Zanim rozbierzesz pol samochodu sprawdz, czy nie wyrobily sie mocowania samej dzwigni biegow, wrzuc luz, , zdejmij skorzana oslone dzwigni, pociagnij cala dzwignie do gory, przy skrzyni zostanie Ci tylko krotka dzwigienka, w reku ta dluga)
pomiedzy nimi jest oryginalnie system uszczelek i dystansow,
moze wlasnie ich brak powoduje luz..
Pozdr Mirek Jankowski
  
 
Tak jest!! Wlasnie tam powstaje mi luz. Czyli jak mam to zrobic???
  
 
Witaj... jesli to to o czym mowie, to w sklepie na Slaskiej powienies dostac, potrzebne czesci, 3 gumowe dystanse, i jedna tuleja z tworzywa, z zapadkami..., moze to ona sie polamala, zreszta zoabczysz jak wyciagniesz dzwignie...., w razie problemow moge pomoc...
Pozdr Mirek Jankowski
  
 
Bylbym dźwieczny. Kontakt najlepiej na maila.