MotoNews.pl
  

Jak rozpoznać czy to 600 czy 650 cm3 ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wiem, że moje pytanie może wydać wam się banalne, ale interesuje mnie czy jak otworzy się klapę silnika w maluchu, to można bez większych problemów stwierdzić jaki to silnik.

Inaczej mówiąc - czy jeżeli zapodałbym wam fotki tu na forum moglibyście stwierdzić czy to 600 czy 650 ?

Napewno w określeniu pojemności silnika może pomóc jego numer, ale czy po samym wyglądzie, można to określić ??
  
 
Na górnej powierzchni głowicy jest oznaczenie 650 dla 650tki, ale znane są liczne słopy głowic, więc nie jest to 100% metoda
  
 
mozna po numerze silnika,one sie roznia jakas jedna cyfra tylko nei pamietam jaka
  
 
Napiszę jednak też nr silnika, może to pomoże.

FSM126A1076E89xxxxx (x oznaczają dalszy ciąg numeru ale tego chyba nie muszę pisać

A tak wogóle kiedyś widziałem w necie opis jak rozszyfrować po nr silnika z malca rok produkcji, rodzaj silnika itp itd - nie wiecie gdzie to mogę znaleść ??

P.S. Czy po nr nadwozia (VIN) można też jakoś określić skąd pochodzi samochów, z którego roku, jaki miał oryginalnie kolor itp ??

Podaj nr nadwozia: SUF126A000084xxxxx (jw + chyba dwie ostatnie widoczne liczby określają rok produkcji - 84 - ale nie jestem pewny)

Dzięki za wszelkie info

  
 
jak masz A1 w numerze silnika to jest 650...
  
 
A to 600'tka a A1 to 650'tka.
  
 
http://www.trader.pl/ds_doc,1589115356,26067661,auto-codzien.asp - może Ci to troche pomoże, chociaż za bardzo szczegółove to nie jest :/

[ wiadomość edytowana przez: wicekdw dnia 2005-01-23 00:12:14 ]

[ wiadomość edytowana przez: wicekdw dnia 2005-01-23 00:13:25 ]
  
 
A jak rozpoznac czy glowica jest od 600tki czy od 650 ??
  
 
no przeciez royber napisal...
  
 
Czyli wychodzi z tego, że silnik mam 650 a nie 600 bo w nr jest kombinacja "A1" ?!

W takim razie jeb... się bo w dokumentach mam wpisane dokładnie 595 - a i tak powinno chyba być 594 - ciekawe skąd wynika ta pomyłka.

Mi to ogólnie wogóle nie przeszkadza, ale w razie czego warto jednak wiedzieć co się ma 'Pod maską"

Dzięki wszystkim
  
 

to ja sie tylko pochwale ze dzisiaj wyrwalem za frajer silniczek 600 w stranie okej z paratem i gazniczkiem i teraz mam takie pytanko jakie wymiary maja krzywki na walku od 600 ? czy jest soc na nim napisane ??? bo na moim jest slaby napisa ST



  
 
P.S. Poszedłem specjalnie obejrzeć silnik i cosię okazuje - na silniku jak byk widnieje napis "650 E"

Czyżby w 1984 roku produkowali silniki w wersji "ekonomicznej" ?!
  
 
Nigdy do końca nie ma się pewności czy ktoś w przeszłości nie kombinował w silniku.... Nie wykluczone jednak;]
  
 
Cytat:
2005-01-23 14:43:30, maskekk pisze:
to ja sie tylko pochwale ze dzisiaj wyrwalem za frajer silniczek 600 w stranie okej z paratem i gazniczkiem i teraz mam takie pytanko jakie wymiary maja krzywki na walku od 600 ? czy jest soc na nim napisane ??? bo na moim jest slaby napisa ST



Tutaj zobacz

ST to pewnie od standart
  
 
dzieki jeszcze pytanie jedno mam da rade wal z 600 do 650 wsadzic ?? mi sie wydaje ze tak ale pewny nie jestem/
  
 
Przecież to taki sam wał!!
  
 
Cytat:
2005-01-23 14:46:17, Lava1 pisze:
P.S. Poszedłem specjalnie obejrzeć silnik i cosię okazuje - na silniku jak byk widnieje napis "650 E" Czyżby w 1984 roku produkowali silniki w wersji "ekonomicznej" ?!



Mój dziadek miał malucha z 1984 r. i to było 650 E...
  
 
Dzieki simon tak tez podejrzewalem ale pewien nie bylem bo jeszcze tej 600 do konca nie rozkrecilem. btw moze ktos chce kupic cylindry tloki i pierscienie w dobrym stanie ??