Kontrolki inspekcji

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Co oznaczaja kontrolki inspekcji w BMW pojawiajace sie w formie paska swiecacych kwadratow zaraz po przekreceniu kluczyka w stacyjce?Czy kazdy z tych punktow oznacza co innego? U mnie jedna z nich swieci na zolto a pozostale na zielono.Co one oznaczaja?
  
 
a zerknij o dwa tematy wyżej, lub uzyj wyszukiwarki. to takie trudne?
  
 
Marcin ale czasami jest bajzel w tych tematach i niełatwo coś znaleść.
Te kropki oznaczają termin do wymiany oleju, jak zgasną wszystkie zielone i zapali się czerwona to trzeba wymienic olej. Zółta jest po to aby się szykować z kasą i kupować olej
  
 
u mnie to cos dziwnie dziala bo od wymiany mam zrobione z 5-6 tys a dopiero spadla 1 zielona kostka, jak tak dalej pojdzie to bede mial wymiane za jakies 25 tys
  
 
Gadałem o tym w serwisie ostatnio, chodziło o E38 i ja mam kartek z ostatniej wymiany sprzed 26 tyś i nadal mam jeszcze jedną zieloną lampke, ale facet powiedział że to raczej niemożłiwe aby auto tyle zrobiła na jednym oleju i pewnie ktoś kiedyś wymienił i skasował ale nigdzie tego nie wpisał, a karta z oleju jest starsza. Ale hmm skoro Ty mówisz że tak żadko gaśnie to już sam nie wiem, a gdzi enajczęściej jeździsz? trasa czy miasto?
  
 
wlasnie ja jezdze krotkie odcinki po miescie gdzie silnik najbardziej dostaje i u mnie na 100% byla kasowana inspekcja rowno z wymiana oleju bo sam to robilem.
  
 
Hmm kurcze to nie wiem co może być. Hmm. U mnie w bmw jak jeździlem krótkie odcinki to gasły po ok 12-15 tyś.
  
 
moze i jest bałagan, ale wystarczy użyc wyszukiwarki. to wszystko w tym temacie.
co do kontrolek to nie ma sie czemu dziwić. konstruktorzy ida z postępem i w miare jak oleje staja sie coraz bardziej wyszukane i dobre, wydłużaja czas miedzy wymianami. w mojej starej beci lampki gasna co jakies 1200 km, więc wymiana co jakieś 7-8 tysięcy, a w nowych autach smarowanych z definicji lepszymi olejami przebiegi miedzy wymianami sie wydłużają. jak juz kiedys pisałem nowe oleje moga pracowac w silniku wiele tysiecy kilometrów. więc to ze wg kontrolek wypada wam wymiana co 25 tysięcy to nic złego.
pozdrawiam
  
 
moze i jest bałagan, ale wystarczy użyc wyszukiwarki. to wszystko w tym temacie.
co do kontrolek to nie ma sie czemu dziwić. konstruktorzy ida z postępem i w miare jak oleje staja sie coraz bardziej wyszukane i dobre, wydłużaja czas miedzy wymianami. w mojej starej beci lampki gasna co jakies 1200 km, więc wymiana co jakieś 7-8 tysięcy, a w nowych autach smarowanych z definicji lepszymi olejami przebiegi miedzy wymianami sie wydłużają. jak juz kiedys pisałem nowe oleje moga pracowac w silniku wiele tysiecy kilometrów. więc to ze wg kontrolek wypada wam wymiana co 25 tysięcy to nic złego.
pozdrawiam
  
 
Hmm ale mi zgasła ta jedna jak jechałem z niemiec i wtedy było ok hmm kurde chyba 28 tyś i jeszcze pozostała jedna zielona!
  
 
i dobrze. zaufaj konstruktorom bmw. jełsi lejesz olej minimum w takiej klasie jakosciowej jak zaleca producent to nie masz powodów do zmartwień.
pozdrawiam
  
 
ja w instrukcji mam zalecana klase oleju SG a mechnaik mi wlal SL czyli najwyzsza jaka jest. przy nastepnej wymianie moge wrocic do SG czy to bedzie jeszcze bardziej zabojcze dla popychaczy i reszty ?
  
 
Cytat:
rzy nastepnej wymianie moge wrocic do SG?


możesz, tylko to oznacza przesiadke z bmw na vw. oczywiscie w przenosni.
pozdrawiam
  
 
czyli lepiej nie bedzie i nie warto?
  
 
jeśli nie ciekna ci uszczelki to oczywiscie zostań przy tym który masz
  
 
wlasnie z wyciekami nie ma problemu ale chodzi mi o te popychacze kurewskie :/ a dokladnie o to czy przez ten olej klasy SL sie nie zaczely sypac...

[ wiadomość edytowana przez: tolo84 dnia 2005-01-23 20:03:19 ]
  
 
Cytat:
2005-01-23 15:06:03, Aldik pisze:
Te kropki oznaczają termin do wymiany oleju, jak zgasną wszystkie zielone i zapali się czerwona to trzeba wymienic olej. Zółta jest po to aby się szykować z kasą i kupować olej



Właśnie żółta (czy pomarańczowa) wskazuje odpowiedni czas na wymianę oleju. Czerwona oznacza przekroczenie tego czasu.
  
 
czy te kontrolki zolta i czerwona pala sie caly czas bo w E30 palily mi sie na stale a w E36 pala mi sie tylko przy uruchomieniu silnika i po chwili gasna ?
  
 
Noo może, ja i tak zawsze przy zółtej zmeiniałem.
  
 
Cytat:
2005-01-23 23:11:42, lind pisze:
czy te kontrolki zolta i czerwona pala sie caly czas bo w E30 palily mi sie na stale a w E36 pala mi sie tylko przy uruchomieniu silnika i po chwili gasna ?



jest ok. po chwili gasna.