MotoNews.pl
  

Czym zastąpić wąż olejo i temperaturo - odporny?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam mam następujący problem, o którym już chba wspomniałem niedawno.
A mianowicie przecieka mi, czyli puszcza powietrze (dymek) wraz z drobnymi kropelkami oleju (brudzą silnik) wąż znajdujący się w głębi silnika po prawej stronie.
Z mojej laickiej wiedzy nazywane jest to tzw. "odmą", wychodzi z górnej części pokrywy głowicy i "idzie w dół" w kierunku bloku silnika. Ma może jakieś 15-20 cm długości, jest gruby no i ma formę kolanka. Wydaje mi się, że z wymianą tego nie ma kłopotów widzę obejmy, odkręcam, nasadzam, zakręcam. Pytanie moje jest takie, czy muszę kupić koniecznie oryginalny (pewnie kupa forsy), czy jednak jakoś kombinować. Gdzie coś takiego mogę dostać?
Rozumiem że grubość węża musi być zachowana...
Jak napisałem w tytule musi być również odporny na wys. temperaturę oraz olej który tam się dostaje (?).
Dzięki za sugestie,
pozdr.
  
 
Ja zastąpiłem zwykłym zbrojonym czarnym wężem do układu chłodzenia,który możesz dostać w każdym sklepie motoryzacyjnym.
Jeżeli chcesz koniecznie oryginalny,może na szrocie ktoś będzie miał-poszukaj.A jak nie to ASO ,ewentualnie Inter Cars.
  
 
A jaka jest średnica wew. z jednej i z drugiej strony tegoż przewodu? Te kolanko ma łagodny łuk, czy zaraz za krućcem dosyć ostro zawija?
  
 
wspomniane kolanko jest ostro zawinięte. wychodzi z gornej części pokrywy zaworóe (z jej boku) i idzie ostro w dół. Innymi słowy ma kształt odwróconej litery L. Srednica nie wiem nie więcej jak 3-3,5 cm. Guma jest dość elastyczne. Pękł mi u samego dołu zaraz przy obejmie. Czy wąż od chłodnicy jest dobrym rozwiązaniem? ok. w razie co to się na niego zdecyduję, bo nie mam ochoty przepłacać za kawałek gumy, a muszę to wymienić prędko bo mi syfi silnik kropelkami oleju!!!!
  
 
Zbrojony przewód od układu chłodzenia chyba raczej odpada. Raz, że mają dosyć długie krućce, dwa że nie wygniesz ich "gwałtownie".
Muszą iść raczej po dużym łuku. Ale sądzę, że jak się uśmiechniesz w Inter-carsie, to dadzą na przymierzenie.
Węże zbrojone do układów chłodzenia występują najmarniej od śr. 25 mm. Jeśli nie znajdziesz nic u siebie, to daj znać na priv. Postaram się coś załatwić. Zerknę u znajomka do 2.0 jak tam wychodzi i postaram się pomóc.

Pzdr

Paweł
  
 
Cytat:
...Srednica nie wiem nie więcej jak 3-3,5 cm....



Odma 3 - 3,5cm średnicy???

Jaka by ta średnica nie była, polecam sklepy "ogólnowojskowe": tzw. motoryzacyjne albo z częściami do ciężarowych.

Istne kopalnie przewodów przeróżnych
  
 
no może przesadzilem, 1-1,5 cm..... ale na serio jest duzy ten waz. czy ktos kto ma 2.0 16v (x20xev) wie o czym mowie?????

jade jutro do opel-shopu w Poznaniu i zobacze co oni mi tam powiedza. Zgadzam sie ze chlodniczy raczej odpada.
kuba, jak nie znajde nic co by mnie satysfakcjonowalo to usmiechne sie do ciebie na priv.
jedyne co do czego jestem przekonany, to fakt ze musze sie z tym uporac szybko bo smierdzi mi w kabinie olejem (tym co sie rozchlapuje na silniku)

tak czy inaczej dzieki za odzew czekam na wiecej info.
pozdr.
  
 
Osłabiacie mnie rzeźbieniem w gownie, zamiast sypnąć się do ASO i stwierdzić, że te przewody kosztują GROSZE !!!.
Przy okazji, sprawdzić wąż gumowy na deklu zaworowym, cienki i grubszy, wyglądają na oko jak nowka, a jak się ruszy, to rozpadają się na strzępy. Od razu kupić i wymienić, są odpowiedzialne za przewietrzanie dekla zaworowego.
Całość może wyniesie 60 zeta. No chyba, że jest ktoś kuzynem Adama Słodowego...............
  
 
Eeee - Janusz, nie bądź taki ostry.

Istotne przecież czy zapłacisz 5,50 czy 7,20!
A ile zabawy przy tym...



I dla porządku:

Cytat:
czy ktos kto ma 2.0 16v (x20xev) wie o czym mowie?????...



Miałem. Wiem.


[ wiadomość edytowana przez: Prowo dnia 2005-01-25 09:18:05 ]
  
 
Prowo, przepraszam, masz rację, 7,2-5,5=1,7zł, a zato mogę dzieciom fundnąć jakąś gumę MAMBA
Co do X20XEV, nadal posiadam , ale może nie wiem co mowię
  
 
Janek ma Mambę, Olek ma Mambę - wszyscy mają Mambę - mam i ja!!!!


A tak na serio panie Januszu, to co racja to racja. Byłem dzisiaj w Opel -Shopie w Poznaniu i zakupiłem zamiennik, który kosztował mnie 20 zł. Stwierdzilem, jak zresztą słusznie panowie piszecie, ze nie ma sensu wymyślać jakichś półśrodków i kupić element, który będzie od razu bezproblemowo pasował.

Dzięki wszystkim za cenne rady, które mi się przydały, a może jeszcze komuś się przydadzą,

Pozdrawiam serdecznie,
olo