Definicja Youngtimera

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy jest jakaś definicja youngtimera ? Myślę że DF mozna do niego zaliczyć a czy Poloneza ?
  
 
Youngtimer to jeszcze nie oldtimer czyli gdzieś od 60-70 lat chyba
  
 
to jak masz poldka 78 do 79 to masz youngtimera
  
 
Patrzyłem na stronie Automobil Klubu Morskiego, jest tam sekcja starych samochodów, aby się tam zapisac nalezy miec auto (weterana szos) czyli minimum 25 latka. Jeżeli masz 25 letnie auto to możesz też je zarejestrować na tzw. zabytkowe tablice. Moje auto jest już pełnoletnie więc tak sie zastanawiam
  
 
Bez obrazy,ale jakbys podjechal autem ktore masz w profilu to na bank by cie wyprosili.O ile wiem to im chodzi bardziej o orginaly a nie TJUNINK
  
 
Jak auto ma 25 lat lub więcej to jest automatycznie weteranem szos - np w PZU masz zniżke 50% automatycznie bez żadnych żółtych tablic. I najważniejsze - jak masz żółte tablice to zapomnij o wyjeździe tym autem za granice - musisz mieć zgodę konserwatora zabytków czy kogoś tam i nie pytaj ile za to zapłacisz... taniej zatankować do pełna i jechać z dziurawym zbiornikiem paliwa 1000km
  
 
niom, GT ma pelna racje... jak bys pojechal takim poldkiem jak w profilu to raczej nie licz na pozytywny aplauz... im napewno chodzi o oryginalne zabytki...
  
 
juz to na BD przerabialem wiec sie powtorze

oki... wiec:

sprowadza sie to tak samo jak kazdy inny... a jesli nie masz ochoty rejestrowac na zabytkowe tablice to masz to samo co z kazdym innym autem...

W pzu istnieje status "weterana szos" - dostajesz 50% znizki na ubezpieczenie -> dziala to na auto powyzej 25 lat...





Rejestracja zabytkowa to gra niewarta swieczki... jesli masz zamiar jezdzic tym autem czesciej...

po pierwsze musisz sie udac do wojewodzkiego/miejskiego konserwatora zabytkow, on musi wydac zaswiadczenie ze samochod sklada sie z min 95% oryginalnych czesci przeznaczonych do modelu... nie licza sie tu takie rzeczy jak paski, klocki hamulcowe i tarcze.... rowniez zamontowane w seryjnych miejscach komponenty audio... co do czesci to moga byc zamienniki ale tylko przeznaczone do tego modelu i podobnego rocznika... wyjatkiem sa pojazdy nie produkowane ponad 35 lat

teraz dopiero zacznie sie polka: masz obowiazki wobec zabytku....

po pierwsze ograniczenie predkosci max.... 40km/ miasto, poza miastem 80 km/h, droga expresowa i autostrady - 90 i 110

w przypadku spowodowaniu wypadku, winny w skrajnych okolicznosciach moze zostac oblozony odpowiedzialnoscia karna, za uszkodzenie zabytku.... chociaz ja nie slyszalem aby kiedys taki zarzut mial miejsce...

kolejny problem to wyjazd autem z kraju... jesli chcesz nim pojechac za granice, to musisz udac sie ponownie do konserwatora - on wezwie rzeczoznawce, ten wyceni wartosc auta, a ty chcac wyjechac nim z kraju bedziesz zmuszona wplacic kaucje zwrotna w wysokosci wartosci auta - to ma zapobiec wywozeniu i sprzedazy za granica...

to ma sens jesli wyprowadzasz auto z warsztatu 2-3 razy do roku... a przez reszte czasu auto stoi w garazu... ( to wazne - konserwator ma prawo przeprowadzic inspekcje, czy zabytek jest nalezycie przechowywany...) Z uwagi na to wszystko nie przerejestrowalismy fiata...
  
 
czyli w skrocie - sie nie oplaca!!!
  
 
delikatnie mowiac
  
 
Cytat:
2005-01-25 00:17:46, GT pisze:
Bez obrazy,ale jakbys podjechal autem ktore masz w profilu to na bank by cie wyprosili.O ile wiem to im chodzi bardziej o orginaly a nie TJUNINK


Nie chce sie nigdzie do nikogo podjeżdżać podałem tylko warunek uczestnictwa. Ja nie posiadam auta które ma 25 lat. Zabytkowe dechy tez mnie interesują ewentualnei takei za 1000 zł z 5 literami ale ni ma kasy. Natomiast ciekawi mnie od kiedy ma się youngtimera a od kiedy oldtimera, bo czy tzw. "PZU weteran szos" to już youngtimer czy oldtimer ?


[ wiadomość edytowana przez: trombocyt dnia 2005-01-30 23:43:13 ]