Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() blade87 F&F Wolny Słuchacz :) Alfa romeo 155/ E 21 ... GDAŃSK | 2005-01-24 17:45:51 wszystkie koła hamuja z taką samą siłą ?
bo jezlei te z tylu slabiej to przez zamienienie ... tył bedzie brał mocniej ... niewiem co to ma na celu ![]() |
![]() ZoLt4R F&F Sympatyk Punto HGT / 126p 1.2T a juz na pewno nie z Łodzi | 2005-01-24 17:48:00 reczny w noznym ![]() ![]() |
![]() rallyfilip (M) Furious Moderator Fiat CCS x 2 Tychy | 2005-01-24 18:07:08 Mozna założyć przednie cylinderki na tył. Tylko trzeba uważać zeby sie nie rozpiepszyć na hamowaniach z dużej prędkości. |
![]() ZoLt4R F&F Sympatyk Punto HGT / 126p 1.2T a juz na pewno nie z Łodzi | 2005-01-24 18:39:07
owszem ale tylko przy hamulcach tarczowych z przodu. na 4xbeben imho nie ma sensu i mozna se kuku zrobic |
![]() Jesion128 F&F Sympatyk Łódka Bols Szuflandia | 2005-01-24 18:42:46 Kaskaderzy..... |
![]() ZoLt4R F&F Sympatyk Punto HGT / 126p 1.2T a juz na pewno nie z Łodzi | 2005-01-24 18:43:39
ze niby kto? ![]() |
![]() lukaszc (S) Furious Moderator ![]() 5x126 Cracovia | 2005-01-24 23:35:42
eeee gdzie tam kaskaderzy , ty w zyciu same mądre rzeczy robisz ![]() |
![]() rallyfilip (M) Furious Moderator Fiat CCS x 2 Tychy | 2005-01-24 23:42:07 Każdy, komu przyszło do głowy uzywać 126p do sportu, musi mieć w sobie cos z kaskadera.... |
![]() sFiatowiec F&F Sympatyk 125p; 126p Częstochowa | 2005-01-25 08:55:02 a to nie jest tak ze oba tłoczki w obu sekcjach pompy rozpierane są przez sprezynę i najpierw zaczynają hamować koła tylne, a jak tłoczek pierwszej sekcji oprze się o drugi to tłoczy płyn do przednich??
moze chodzi o to zeby najpierw brały przednie koła a a potem tylne... wielkości tłoczków bez zmian zeby zachować proporcje... [ wiadomość edytowana przez: sFiatowiec dnia 2005-01-25 08:56:27 ] |
![]() Drag-On F&F Sympatyk Fiat 125p 1971 Kraków | 2005-01-25 10:11:30 W seryjnym układzie hamulcowym chyba jednak najpierw łapie przód. Coś nie widze tego, że każdy na drodze chciałby bokiem przez zakret przechodzić ... predzej uwierze że zmiana przewodów da taki efekt |
![]() sFiatowiec F&F Sympatyk 125p; 126p Częstochowa | 2005-01-25 11:13:50 pisałem z pamięci(wieczorem sprawdze w literazturze)... moze masz rację ze pierwszy tłoczek jest do kół przednich... ale wówczas taka zamiana skutkowała by wczesnijsza praca hamulców tylnych... w przednionapedowych autach miało by to sens... tak jak mówisz... bokiem w zakręt...
ale w maluchu?? |
![]() Abdull F&F Sympatyk 126p Bielsko - Biała | 2005-01-25 11:51:12 Według mnie to działa tak jak mówi Zolt4r, reczny w noznym ![]() ![]() |
![]() Jesion128 F&F Sympatyk Łódka Bols Szuflandia | 2005-01-25 15:23:17
Nie, czasami głupie pomysły tez miewam. Tylko że ja już dachowałem SC, przez to że miało "ręczny w nożnym", i troche bawiłem sie Corsą z też przerobionymi hamulcami. Wszystko jest ładnie, pięknie, do momentu kiedy nie zdaży się sytuacja awaryjna. |
![]() ZoLt4R F&F Sympatyk Punto HGT / 126p 1.2T a juz na pewno nie z Łodzi | 2005-01-25 15:46:13 prawda jest taka,ze tarczowki baardzo poprawiaja hamowanie a roznica jest tak duza ze oryginalne cylinderki z tylu sa po prostu za slabe. na przodzie masz juz bloki a tyl dalej sobie jedzie. zeby poprawic to montuje sie przednie cylinderki z tylu, wtedy z tarczowkami mamy najbardziej zblizony do serii rozklad sil na hamowaniu przod/tyl. ot cala filozofia. |
![]() Jesion128 F&F Sympatyk Łódka Bols Szuflandia | 2005-01-25 15:54:27 Zoltar a tak przez ciekawość, jak zachowuje się malan z takimi hamulcami, o jakich piszesz na mokrym, śliskim ??? Nie za szybko blokuje koła??? W końcu to bardzo lekki samochodzik z bardzo lekkim przodzikem ![]() |
![]() ZoLt4R F&F Sympatyk Punto HGT / 126p 1.2T a juz na pewno nie z Łodzi | 2005-01-25 16:00:45 zachowuje sie bardzo dobrze ale jedna wazna rzecz. pod warunkiem ze jest zrobiony na zaciskach z CC/SC. mozna latwo dozowac sile hamowania nawet na sliskim zablokujesz kola wtedy kiedy naprawde tego chcesz. mialem okazje jechac malanem z tarczowkami od DFa i niestety pedal jest twardy i na suchym hamuje podobnie a na mokrym depniesz i juz lecisz na blokach. na zaciskach CC/SC nawet na sliskim mozna ladnie dozowac sile hamowania. skutecznosc jeszcze sie poprawia wlasnie po montazu przednich cylinderkow do tylu. naprawde polecam
dodam jeszcze, ze hydro-łapa z przednimi cylinderkami z tylu to poezja. jednym palcem blokujesz tylne kola. generalnie caly uklad chodzi lekko, latwo i przyjemnie. [ wiadomość edytowana przez: ZoLt4R dnia 2005-01-25 16:02:42 ] |
![]() lukaszc (S) Furious Moderator ![]() 5x126 Cracovia | 2005-01-25 16:03:49
no widzisz ja tam dlatego z hamulcami nic nie kombinuje i jeżdże sobie na bebnach fabrycznych oraz szczekach oryginal i nic sie nie dzieje ![]() |
![]() tadzik128 F&F Sympatyk fiaty 128, lancie be ... kraków | 2005-01-25 16:04:26 chyba jestem głupi (pewnie jestem) ale nie wydaje mi się żeby efekt tego że najpierw łapie przód był kwestia tego do którego wylotu pompy są podłączone hamulce. Cisnienie w układzie jest takie samo chyba... tyle że jest rozdział (teoretyczny w fiatach niestety) a to że przód szybciej łapie jest spowodowane tym że przednie tłoczki są większe niz tylne i nie ważne czy prowadzisz jeden czy 2 przewody do tyłu ciśnienie jest to samo (prawo pascala sie kłania...). do tyłu idzie jeden przewód bo tak jest taniej. a z przodu nie opłaca sie trójnika kombinować tylko łatwiej podciągnac 2 przewody. Ale ja szpec przecie nie jestem (dawniej autka miały jednobwodowe hamulce i tez pierwszy z tego co wiem brał przód) |