MotoNews.pl
2 Koledzy pomóżcie z tłumaczeniem opisu kontrolki... (79758/0)
  

Koledzy pomóżcie z tłumaczeniem opisu kontrolki...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
Potrzeba pomocy bo pojawia się kontrolka (ósma od lewej strony) z prawdopodobnie znaczkiem HAKA. Co oznacza ta kontrolka? A o dziwo nie wiem czy to ma jakieśznaczenie ale po zapaleniu tej kontrolki samochód nie chce odpalić (OMA A CARAVAN 3.0 Automat). Poniżej oryginalny tekst z niemieckiej instrukcji obsługi.
Leuchtet bei Anhangerbetrieb im Intervall der Blinker. Leuchtet nicht bei Ausfall einer Blinkleuchteam Anhanger oder am Zugwagen.
czemu nie po angielsku....

Pozdrówka!


[ wiadomość edytowana przez: salik dnia 2005-01-24 19:00:03 ]
  
 
W Omedze B kontrolka haka (zielona) wskazje prace swiatel kierunkowskazu w przyczepie! Poprostu miga razem z ktoras ze strzalek zalezy w ktora strone wlaczysz kierunek. W A tez pewnie wkazuje to samo, ale z tego co piszesz musisz miec jakis problem z instalacja! Niestety ja Ci nie pomoge - powiedzialem tylko co to za kontrolka!

Pozdrawiam o powodzenia!
  
 
Czy ta kontrolka jest zielona z takim czymś jakby hak samochodoey zakończony kuleczką??? U mnie zaświeca się gdy włączam kierunki na moment ( mignie) potem gaśnie a jak podłącze przyczepe to wtedy świeci na stałe ( do momentu aż jej oczywiście nie odepne). Ale jak sama świeci ot tak sobie to nie mam pojęcia, a nie ma gdzieś w kostce zawilgocenia i zwarcia???
  
 
sorki- nie świeci tylko miga -pomyłka racje ma MAKO78 ( ostatnio mało jeżdże z przyczepą) na 100% miga z kierunkami a reszta jak pisałem bez przyczepy na moment mignie 1 raz wraz z kierunkiem
  
 
prawdopodobnie z tego co zrozumialem masz zwarcie w gniezdzie pradu przy haku!!I wykrywa dzialanie kierunkowskazu w przyczepie!!!


Pozdrawiam!!
  
 
Panowie nie wiem czy zwarcie w kostce moze byc powodem tego co pisze kolega?! Jemu auto nie chce odpalic! ...chociaz moze i moze?
  
 
zwarcie w jakiejkolwiek kostce ma duzy wplyw na instalacje elektryczna w samochodzie.Wiec mysle ze najlepszym rozwiazaniem bedzie wizyta u elektro-mechanika!!

Pozdrawiam
  
 
Czy jak włączysz awaryjne bez przyczepy, to ta kontrolka z hakiem w Beci powinna migać w rytm awaryjnych ??
JaC


Cytat:
W Omedze B kontrolka haka (zielona) wskazje prace swiatel kierunkowskazu w przyczepie!
Poprostu miga razem z ktoras ze strzalek zalezy w ktora strone wlaczysz kierunek.

  
 
Ja na to pytanko moge odp. jutro bo zimno i auto pod blokiem ale jutro jak będe jechał włącze i ci napisze bo na to jakos nie zwróciłem uwagi .
  
 
Cytat:
2005-01-24 22:10:19, TD pisze:
Czy jak włączysz awaryjne bez przyczepy, to ta kontrolka z hakiem w Beci powinna migać w rytm awaryjnych ?? JaC


W A mruga, w B nie

pozdr, Robert
  
 
Dziwna sprawa, bo że w Beci mruga lampka z hakiem to stwierdzam organoleptycznie
Być może rodzaj gniazda przyczepy ma znaczenie, mówię o tym niemieckim sytemie z dużą ilością cienkich bolców
JaC


Cytat:
W A mruga, w B nie

  
 
Przy okazji haka był wałkowany ten temacik

w wątku pt.Wypinany hak holowniczy
Wypowiedź kolegi Nixona rozjaśnia nieco sprawę
  
 
Witam! Proponuję sprawdzić czy jest prąd w gnieździe przyczepy. Sprawdzić czy normalnie działa oświetlenie w przyczepie ( lub żarówką jęsli nie masz przyczepy ) . Jeśli będzie coś nie tak , trzeba odkręcić gniazdo - być moze dostała sie tam woda - odizolowac przewody i wtedy sprawdzić . Jeśli te zabiegi nie pomogą pozostanie elektryk . Powodzenia
  
 
Cytat:
2005-01-24 22:10:19, TD pisze:
Czy jak włączysz awaryjne bez przyczepy, to ta kontrolka z hakiem w Beci powinna migać w rytm awaryjnych ?? JaC


TD...
Nie zwróciłem uwagi aby kontrolka ta mrugała razem z awaryjnymi...
  
 
Cytat:
2005-01-25 10:44:32, misiorr pisze:
Witam! Proponuję sprawdzić czy jest prąd w gnieździe przyczepy. Sprawdzić czy normalnie działa oświetlenie w przyczepie ( lub żarówką jęsli nie masz przyczepy ) . Jeśli będzie coś nie tak , trzeba odkręcić gniazdo - być moze dostała sie tam woda - odizolowac przewody i wtedy sprawdzić . Jeśli te zabiegi nie pomogą pozostanie elektryk . Powodzenia


Misiorr...
Myślę że jednak nie obejdzie się bez wizyty u elektryka w celu sprawdzenia gniazda elektrycznego haka. Przypuszczam jednak że przyczyna leży właśnie tam... A czy koledzy słyszeli może o innym znaczeniu tej kontrolki? Tzn. podobno jakaiś "sprawdź obwód 50-ty", ktyóry sygnalizowany jest właśnie za pomocą kontrolki haka???
  
 
Cytat:
2005-01-25 08:23:33, TD pisze:
Dziwna sprawa, bo że w Beci mruga lampka z hakiem to stwierdzam organoleptycznie Być może rodzaj gniazda przyczepy ma znaczenie, mówię o tym niemieckim sytemie z dużą ilością cienkich bolców JaC


No to faktycznie dziwna. Bo u mnie organoleptycznie NIE mruga.
Gniazdo ma 7 pinowe, pełne CC wraz z przekaźnikiem przyczepy.
Muszę zasymulować przyczepę i sprawdzić, bo jak działa Check Control to może być Wielka Tajemnica Adam Opel AG (zależna od rocznika, oczywiście )
Albo mam spaloną kontrolkę w desce

pozdr, Robert
  
 
Nixon, jaką rolę u Ciebie pełni ten przekaźnik w instalacji haka holowniczego i gdzie jest umieszczony ?
JaC


Cytat:
Gniazdo ma 7 pinowe, pełne CC wraz z przekaźnikiem przyczepy.

  
 
Cytat:
2005-02-07 23:02:14, TD pisze:
Nixon, jaką rolę u Ciebie pełni ten przekaźnik w instalacji haka holowniczego i gdzie jest umieszczony ? JaC


Przekaźnik na pewno steruje funkcją CC dla świateł stop przyczepy.
Nie mam pewności, ale wydaje mi się, zę powoduje przełączenie CC w tryb diagnostyki także świateł pozycjnych. Przynajmniej raz miałem w A taką sytuację, że CC zapaliło kontrolkę świateł gdy przepaliła się żarówka w przyczepie.
W B jeszcze nie miałem okazji ciągać przyczepy.

Idę o zakład, że będzie w samochodzie tylko gdy ktoś ma hak fabrycznie montowany, bo w ASO nie mają o nim pojęcia a poza tym jest cholernie drogi - ok 150 PLN.

Przekaźnik jest po lewej stronie kolumny kierownicy nad kanałem wentylacyjnym nadmuchu na nogi.

pozdr, Robert
  
 
Cytat:
Przekaźnik na pewno steruje funkcją CC dla świateł stop przyczepy.
Nie mam pewności, ale wydaje mi się, zę powoduje przełączenie CC w tryb diagnostyki także świateł pozycjnych.
Przynajmniej raz miałem w A taką sytuację, że CC zapaliło kontrolkę świateł gdy przepaliła się żarówka w przyczepie.
W B jeszcze nie miałem okazji ciągać przyczepy.



O, to jest ciekawa informacja

Cytat:
Przekaźnik jest po lewej stronie kolumny kierownicy nad kanałem wentylacyjnym nadmuchu na nogi.



Czy jest usytuowany jakoś z innymi przekaźnikami, czy umieszczony samotnie?
Akurat wczoraj tam zaglądałem i z uwagi na trudny dostęp dość ciężko jest zidentyfikować poszczególne przekaźniki
Jak się tam dostajesz, zdejmujesz ten kanał wentylacyjny czy jakoś przez odkręcanie skrzynki bezpieczników?

Zlokalizowałem w takim razie inny przekaźnik instalacji haka, włączony w obwód świateł przeciwgielnych, prawdopodobnie w chwili gdy wciskasz wtyk przyczepy w gniazdo samochodu to odłącza światło przeciwgłowe w samochodzie, zapewne po to, żeby nie oślepiać kierowcy czerwoną łuną odbitą od przedniej ściany dużej przyczepy.
Ten przekaźnik wetknięty jest w kostkę wiszącą sobie luźno na wiązce, na czarno-niebieskich przewwodach, obok lewej tylnej lampy w karawanie.
JaC
  
 
Cytat:
2005-02-08 10:57:19, TD pisze:
Czy jest usytuowany jakoś z innymi przekaźnikami, czy umieszczony samotnie? Akurat wczoraj tam zaglądałem i z uwagi na trudny dostęp dość ciężko jest zidentyfikować poszczególne przekaźniki Jak się tam dostajesz, zdejmujesz ten kanał wentylacyjny czy jakoś przez odkręcanie skrzynki bezpieczników? Zlokalizowałem w takim razie inny przekaźnik instalacji haka,



Przekażnik jest w zespole podstawek, (u mnie) wysoki, tak ze 2x wyższy on normalnych, czarny z charakterystyczną srebrną naklejką zajmującą całą jedną boczną powierzchnię.

Dostęp fatalny, TIS zaleca demontaż kanału, ja się dostałem od dołu bez (wypiąłem zatrzask podstawki i wyjąłem ze wspornika).
Uwaga: u mnie ten przekaźnik jest na innym miejscu niż wynika z rysunku w TISie.

Wyłączenie przeciwmgielnego ja mam czysto mechaniczne, bez przekaźnika (wiązka od Bosala).

pozdr, Robert.