| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Buczek21 F&F Sympatyk Niska Suka zabrze | 2005-01-24 23:18:03 Jako ze forumowicze wklejaja fotki chowich prac na silnikami
To i ja sie zaprezentuje
-głowica splanowana o 3mm:
-tłoki z nacieciami:
Do tego jeszcze jest lekkie koło zamachowe,polerowane korbowody,wałek 385,mały "patent z dolotem",i pare innych spraw
[ wiadomość edytowana przez: buczek21 dnia 2005-01-24 23:21:27 ] |
owz F&F Sympatyk sejo/passat Poznań/Skórzewo | 2005-01-24 23:21:51 sory za laickie pytanie ale co to za głowica?? siakaś taka kwadratowa.... |
nikusss 4xVW i Polski Fiat gliwice | 2005-01-24 23:25:45 pewnie bambino albo panda 30 |
owz F&F Sympatyk sejo/passat Poznań/Skórzewo | 2005-01-24 23:26:09
aa okej, kolejne pytanie daje to to coś czy po prostu inaczej wygląda? |
dave-rallymaniak F&F Sympatyk Bielsko-Biała | 2005-01-24 23:32:05
podobno seryjne maluchy z ta głoiwcą miały 2 konie więcej. pozatym ta głowica jest podobno wytrzymalsza i lepiej zrobiona. |
owz F&F Sympatyk sejo/passat Poznań/Skórzewo | 2005-01-24 23:33:03
dzienki i sorka za OT |
widynek F&F Sympatyk 700k Kraków | 2005-01-25 00:49:00 A po co te podcięcia w tłokach przy tej konfiguracji |
maskekk F&F Wolny Słuchacz :) Pzn | 2005-01-25 00:50:37 a mnie ciekawi po co przy 3mm i 385 naciecia na tlokach skoro nawet na tym walku mozesz 4mm splanowac ?? no i ile dales za zrobienie tych naciec bo tez mnie to czeka. |
Buczek21 F&F Sympatyk Niska Suka zabrze | 2005-01-25 00:54:20 naciecia juz były na tych tłokach jak je kupowałem...a cena była smieszna to brałem..niech bede jak mi bedzie mało te 3mm-to bez problemu moge planowac wiecej-bez rozkładania znowu całego silnika na drobne,i zabawie z nacinaniem tłokow. |
gregor125 F&F Sympatyk Fiat 125 p;FSO-Polonez Warszawa | 2005-01-25 07:33:16 a podładki pod cylindry będą?, wypadało by podciąć tłoki od spodu na pow.płaszcza i dać ze dwa dodatkowe rowki do tej głowicy, i z tego co pamiętam bambino miało tą samą liczbę koni mech, ale większy moment, wynikający właśnie z leprzego napełniania i innego wałka . Druga sprawa to trzeba policzyć komory spalania. Bo te trzy milimetry to za mało, ja ciołem głowicę 8mm i to taką samą . do tego dochodzą inne osłony popychaczy tzw rolki, czyli przewalcowane i spólchnioene na końcówkach tak jak spręzynka. Głowica ma leprze trochę odprowadzenie temp. niż zwykła, i jest mocniejsza. Ja założyłem zawory od 132 2000, gaźnik przerobiony z pompką wtryskiwacza, wałek 388 i dawało to 44-48 KM. bardzo szybkie auto max na seryjnej skrzyni przy 8200 obr/min prawie 160. na krótkiej 140-145, ale do paczki około 10 sek.![]() |
widynek F&F Sympatyk 700k Kraków | 2005-01-25 15:33:30
Chodzi ci o rowki w tłoku nad pierścieniami?? |
maskekk F&F Wolny Słuchacz :) Pzn | 2005-01-25 15:38:36 no wlasnie tez jestem ciekaw co to za waleczek ?? strasznie szybki ten samochod byl |
Royber F&F Sympatyk 126p Poznań | 2005-01-25 15:51:21 Ja tam widze ogromną komorę spalania... Buczek proponowałbym od razu tą główkę doplanować coby był "odczówalny" przyrost mocy Jak to potem dobrze zestroisz, to powinno ładnie śmigać |
gregor125 F&F Sympatyk Fiat 125 p;FSO-Polonez Warszawa | 2005-01-25 23:47:12 Gażnik maluchowski, przerobiony tak, że miał z boku pompkę i wtryskiwaćż tuż nad gardzielą ( od webera ze 125 p, poloneza) Wałek 388 to najmocniejsza wersja i rozwinięcie 385, tylko że motor jedzie od 3500 dopiero , ale aż do 8000 obr/min a rowki na tłokach to nie nad, ale pod pierścieniami to DZIAŁA!!!!!!! |
widynek F&F Sympatyk 700k Kraków | 2005-01-25 23:51:01 chodzi o lepsze smarowanie czy co??bo czytałem o rowkach nad pierścieniami w celu odciążenia termicznego pierścieni, ale o tym chyba nie słyszałem... |
gregor125 F&F Sympatyk Fiat 125 p;FSO-Polonez Warszawa | 2005-01-25 23:54:12 zgadza się, dużo lepsze smarowanie jest![]() , i się nie pzacierają |
widynek F&F Sympatyk 700k Kraków | 2005-01-25 23:58:51 Gregor - rozwiń temat, na pewno wielu osobm się przyda
Jakie wymiary tych rowków i w jakiej odległości od rowka pierścienia olejowego |
eLMo126 SC Radom | 2005-01-25 23:59:35 "(...)Powszechnie stosowanym sposobem sposobem zapobiegania zakleszczeniu nagrzewajacego sie tloka w cylindrze jest wybieranie materialu z czesci prowadzacej tloka w okolicy piast sworznia tlokowego. Stosowane jest takze przecinanie czesci prowadzacej tloka poprzecznie, tuz pod pierscieniem zgarniajacym, oraz ukosnie, wzdluz plaszcza tloka. Przeciecia takie ukierunkowuja przeplyw ciepla w tloku oraz czynia czesc prowadzaca elastyczna i sprezysta" - Tadeusz Rychter "Budowa pojazdow samochodowych"
troszke teorii zapodalem |
gregor125 F&F Sympatyk Fiat 125 p;FSO-Polonez Warszawa | 2005-01-26 00:13:26 brawo, mniej więcej tak to wygląda, ale powiem z własnego i okupionego zatarciem 4 silników doświadczenia . Biorąc tłok do ręki to około 1cm( około) od ostatniego dolnego pierścienia nacinamy nie głębiej niż 0.2-0.3 mm i nie szerzej niż 0.5-0.7 mm rowki. dokładnie w poprzek tłoka, co 3-4 mm i nie więcej niż 5 sztuk.Znacznie poprawia to smarowanie i chłodzenie płaszcza tłoka. Ja dodatkowo podcinałem płaszcz tłoka poniżej swożnia, ale to było do bardzo mocnych silnikówi działało dobrze , ale krótko |