Luzy w dohc

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Związku z tym iż żyd w sklepie rozlozył ręce i powiedział że płytek do rególacji luzów na zaworach nie bedzie zwracam się do was panowie !! POtrzebne są mni wie plytki 3,6 mm i 3,7 mm
(silnik 1,6 dohc) Nie wiem czy srednice są we wszyskich takie same. Odkupie ewentualnie sie zamnienie mam grubsze nie pamietam jakie chyba 4.0 Kontakt na skrzyke albo na zandarski@o2.pl
Pozdrawiam
A tak może koś wie ile to kosztuje??
  
 
Plytki kosztuja okolo 7 zl za sztuke. tyle dalem w Rybniku. Identyczne plytki sa w fiacie croma lancii delcie(8v i 16V) moze to pomoze sprzedawcy srednica 33mm.volvo tez ma takie plytki ale grubsze, te grubsze moga sie przydac przy sportowych walkach.

-----------------
Pozdrowienia
Walezy

Fiat 131 Abarth s2000 :)
  
 
A tak przy okazji luzów w DOHC.... Widziałem kiedyś na zdjęciu sposób wymiany płytek w szklankach bez zdejmowania głowiczek. Uzywany był do tego jakis warsztatowy przyrząd do ściskania sprężyn żeby mozna było wyciągnąć płytkę. Niestety nie wiem jak to ustrojstwo wyglądało, bo zdjęcie było niewyraźne
Czy ktoś wie jak takie coś wygląda i czy można to zrobić samemu?
  
 
ja to zrobilem z kawalka blacy 3mm. trzeba pomyslec i wygoac pod ogpowiednim katem

-----------------
Pozdrowienia
Walezy

Fiat 131 Abarth s2000 :)
  
 
Cytat:
2003-01-22 00:06:34, SerU408 pisze:
A tak przy okazji luzów w DOHC.... Widziałem kiedyś na zdjęciu sposób wymiany płytek w szklankach bez zdejmowania głowiczek.



To chyba normalne.
Kto o zdrowych zmysłach zdejmuje głowiczki przy wymianie płytek
Taki przyrząd można kupić w specjalistycznych sklepach z narzędziami warsztatowymi.
Są dwa rodzaje jeden to takie jakby ucho, a drugi to tzw. pazur.
  
 
Janio! Uprzejmie informuję, że jestem przy zdrowych zmysłach a wszystko przy swoim samochodzie robię sam albo z Mrozkiem-bo tylko sobie i Mrozkowi ufam. Skoro nie mam takiego przyrządu, to chyba normalne, że chcę wiedzieć jak to wygląda i gdzie to można kupić żeby w razie konieczności regulacji luzów zaworowych nie zdejmowac głowiczek. Forum jest od zbierania informacji a nie oceniania czyjegoś stanu umysłowego. Zazdroszczę Ci, że tak dobrze się na wszystkim znasz.
Miło jest być kimś ważnym ale ważniejsze jest być kimś miłym.

To tyle i dzięki za informacje co to jest i jak to się naywa

[ wiadomość edytowana przez: SerU408 dnia 2003-01-22 08:34:37 ]
  
 
Seru - przykro mi, że wziąłeś to do siebie. Widzę, że źle się wyraziłem. Może to spowodowane było moim wczorajszym nastrojem.
Akurat nie ciebie miałem tu na mysli tylko mojego kolegę, który twierdził, że właśnie w ten sposób mozna dokonać regulacji zaworów w DOHC. Przecież jest to bez sensu, bo jak uwzględnić stopień "spłaszczenia" uszczelki pod głowiczką?

Ja osobiście nic do ciebie nie mam - bo niby dlaczego miałbym mieć?
Wiem, że dużo pomaga ci Mrozek, którego uważam za "guru" od silników DOHC.

A co do przyrządu... to kupiłem go 3 lata temu po pierwszej (za mojej kadencji) regulacji zaworów wykonanej w warsztacie, który w ogóle chciał się tego podjąć w mojej okolicy. Zapłaciłem za to słono, bo razem z 8 płytkami cos ponad 120zł. I co ciekawe 4 płytki były niezmienione.

Ja w.w. przyrząd do regulacji zaworów kupiłem w firmie Beta"KAM" Warszwa ul. Wolska 60 tel (0-22) 632 24 16; 0 602 726 544.

Ale według moich informacji można go też nabyć w firmie "AN Narzędzia" Kraków ul. Wrocławska 75 tel. (0-12) 634-16-66

Oczywiście, tak jak pisał Walezy, można go wykonać samemu i nawet próbowałem tylko, mateiały których do tego używałem były zbyt miękkie albo zbyt kruche i dlatego porzuciłem ten pomysł.

Cytat:
Zazdroszczę Ci, że tak dobrze się na wszystkim znasz.


No niestety nie na wszystkim. Co więcej nigdy na wszystkim się nie będę znał
  
 
Spox Janio Nie ma sprawy. Po problemie
  
 
Moi Drodzy – czytać forum, bo była o tym mowa.
Płytki do regulacji luzu rozrządu są dobierane do odpowiadających im średnic popychaczy, które w przypadku wszystkich głowic dohc fiatów 131/132/argenty (a są one praktycznie rzecz biorąc identyczne – zresztą osobiście podmieniałem te płytki z silnika 1.6 do 2.0 i odwrotnie) mają średnicę 36,975...36,995 mm (czyli „na oko” – prawie 37 mm). Płytki do tych popychaczy mają nieco mniejszą średnicę (około 33 mm - dokładnych danych brak). Pisałem już kiedyś, że płytki są takie same (bo identyczne są średnice popychaczy) jak w silnikach:
1.3/1.5 OHC ritmo / regata, 1.4/1.6 OHC uno/tipo/tempra, 1.6/2.0 DOHC ritmo, 1.6/1.8/2.0 DOHC tipo/tempra/croma, a nawet 1.7/1.9 D uno/tipo/tempra.
Uzupełnię tą listę o silniki 1.1 (ale uwaga – NIE „FIRE” oraz 1.3 starszych uno. Czyli praktycznie wszystkie silniki jeszcze do niedawna produkowanych samochodów Fiata – poza serią FIRE. Można to jeszcze uzupełnić o silniki lanci, ale myślę, że nie ma to już najmniejszego sensu.
To po prostu racjonalny sposób unifikacji pewnych elementów konstrukcyjnych produkowanych przez Fiata silników i w większości powielany także przez innych producentów.
Jak widać lista długa, więc (sorry) uśmiecham się pod nosem jak ktoś pisze, że nie może dokupić odpowiednich płytek – a nie trzeba podawać modelu silnika („Silnik 1.6 dohc fiata 132 – a co to jest za silnik, a w ogóle samochód??? nigdy nie widziałem takiego” ; lepiej już powiedzieć, że chodzi o motor 1.6 dohc – 149C2.000 - do fiata tipo, bo to praktycznie ten sam silnik) ale wystarczy podać średnicę popychacza aby dobrać płytkę regulacyjną lub najlepiej wziąć ze sobą starą, którą posiadamy. Jeszcze jedna dobra rada – zmienić sklep części zamiennych i znaleźć taki, gdzie sprzedawca ma choć trochę zielonego pojęcia o konstrukcjach Fiata.

Co do „przyrządu” za pomocą którego można dokonać ugięcia popychacza i wyjęcia płytki, bez demontażu głowiczek wałków rozrządu, to może to być – jak to wspomniał Walezy – zwykły, płaski (o szerokości około 3,5 cm) miękki pręt (np. miedziany lub z twardego tworzywa) wygięty na końcu tak, aby było możliwe wsunięcie go pod wałek rozrządu (krzywka zwrócona do góry) i ugięcie popychacza. Pręt oparty musi być o krawędź popychacza, a nie o płytkę – tak, żeby było możliwe wyjęcie płytki za pomocą szczypiec czy cienkiego wkrętaka podważając ją z wgłębienia w denku popychacza.

Na koniec trochę o samych luzach zaworowych. W modelu 131/132/argenta producent zaleca luzy ssące 0,45 mm wydechowe 0,60 mm. Jednak z moich osobistych doświadczeń wynika, że jednak są to wartości nieco za duże – zawory zwyczajnie „klepią”. Sam ustawiałem więc na 0.40/0.55 – jest to jak najbardziej bezpieczne – było dużo lepiej, ale myślę że można śmiało spróbować nawet 0.35/050. Osobiście chyba na takie sobie ustawię jak włożę „my engine”. A żeby rozwiać obawy co do stosowności i możliwości ustawienia na taką wartość to wiedzcie, że dla silników dohc w modelu tipo zalecane luzy to 0.30/0.40!!! Niestety nie mam tak dokładnych danych, aby dość porządnie wyjaśnić skąd taka duża różnica w danych technicznych. Wiem, że na pewno wzniosy krzywek wałków rozrządu są niższe dobry milimetr, ale czy znacznie odporniejsze są w tych modelach gniazda zaworowe i same zawory – tego niestety nie wiem. Dlatego przyjąłem sobie za bezpieczną granicę 0.35/0.50 dla starszych silników dohc i myślę, że się nie pomyliłem. Można się wahać tylko raczej w przypadku bardzo mocno splanowanej (powyżej 1,5 mm) głowicy – w pozostałych przypadkach raczej bezpodstawnie.

PS. SerU - mam nawet dość dokładne zdjęcie tego pręta - uprzedzam innych - nie mam skanera i niestety nic nie podeślę.
  
 
Cytat:
2003-01-22 18:38:05, SerU408 pisze:
Spox Janio Nie ma sprawy. Po problemie



I ja się bardzo cieszę.
  
 
Mroziu - osobiście mam ustawione 0.35 ssące i luźne 0.40 wydechowe. I jest jak na razie dobrze.
  
 
zawsze jezdzilem na luzach 0,30 i 0,40 i nie mialem nigdy problemow. ale ponoc nawet 0,30 i 0,30 mozna miec i nic zlego sie nie stanie. chociaz tego nie probowalem, ale teraz sproboje 0,30 i 0,35 . powinno byc ok.
Przestroga dla wszystkich: nie kupujcie plytek firmy Metelli- sa beznadziejne- kupilem caly zestaw i wcielo mi polowe krzywek w lancii.

-----------------
Pozdrowienia
Walezy

Fiat 131 Abarth s2000 :)
  
 
Giełda Zerań, jest człowiek który handluje częściami do fiatów, ma płytki we wszystkich wymiarach fabrycznych, po 5 zł sztuka. Kupowałem u niego uszczelki na cały silnik i widziałem że ma, nawet pytałem czy cały czas bo sam niedługo bede takich płytek potrzebował.
  
 
Cytat:
2003-01-27 16:16:35, arturw pisze:
Giełda Zerań, jest człowiek który handluje częściami do fiatów, ma płytki we wszystkich wymiarach fabrycznych, po 5 zł sztuka. Kupowałem u niego uszczelki na cały silnik i widziałem że ma, nawet pytałem czy cały czas bo sam niedługo bede takich płytek potrzebował.



Nazywa się p.Zygmunt
Mam do niego kontakt poza giełdą - w tygodniu
Części do Tipasa od niego kupowałem ostatnio.
  
 
mozesz mi dac na goscia namiar? szukam walki do tipo 16v 2.0.

-----------------
Pozdrowienia
Walezy

Fiat 131 Abarth s2000 :)
  
 
U mnie w 131 była tabliczka z danyni regulacyjnymi, która nakazywała stosować luzy 0,45/0,50. Stosuję się do tego i jest ok
  
 
Mam zupełnie teoretyczne pytanie , czy da się ustawić luzy na zaworach przy zdjętej głowicy ? czy można to robić dopiero jak przykręci się ją do bloku
  
 
Oczywiście, tak nawet jest wygodniej ze względu na lepszy dostęp i łatwiejsze wyjmowanie płytek.