MotoNews.pl
  

[125]Kontrolka cisnienia oleju na zakretach...?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Szukałem w przegladarce bo pamietam że gdzieś to było, ale sie poddałem (mam nadzieje że mnie nie zlinczujecie)
Mianowicie, słyszałem ze to podobno normalne ale pytam czy cos z tym idzie zrobić. Stan oleju jest mniej wiecje po środku Min/Max, na ostrych zakrętach, zapala sie kontrolka oleju, tak jak olej uciekał by na jedną stronę misy i silnik gubił ciśnienie, czytałem że wspawuje sie jakies przegrody w mise, albo zakłada sie specjalnie profilowaną? (ta druga opcja została zastosowana w Fiacie z artykółu "Ostatni Mohikanin").

Czy ta przypadłość jest normalna?
  
 
dodam moje skromne zdanie chodz niewiem czy mam racje!!!

Piszesz że masz tego olejku po środku , spróbuj dolać go tak żeby trzymał maksa ii wtedy sobie mocniej poskręcaj to chyba pomoże !!! bo w tą przegrodę to bym się niebawił!!! :0


POZDRO
  
 
no tak, ale podobno Fiatoskie silniki mają tą przypadłośc ze jak sie doleje oleju za dużo może wyrzucac go uszczelniaczami a wtedy raczej lipa, to tak jak mówisz wystarczy podnieśc poziom oleju?
  
 
a jakimi uszczelniaczami?pytam bo ja bardziej maluchowiec jestem.uszczelniacz jak sama nazwa wskazuje uszczelnia i nic nie ma prawa sie nim wylac bez wgledu na to czy oleju jest mnij czy wiecej
  
 
no według mnie powinno pomóc , to prawda że czasem mają ochotę sobie pożygać olejem , ale spróbuj tak żeby trzymał trochę przed maksem , jeśli niechcesz żeby pluł !!!! Jak zrobisz teścik to daj znać czy pomogło!!!
  
 
mialem ten sam problem kilka dni temu tyle ze ja oleju to mialem sporo ponizej min, dolalem tak do polowy miedzy min a max na bagnecie i jest oki ,moze to tez jest zalerzne od oleju ja jezdze na lotosie mineralnym


[ wiadomość edytowana przez: bimber1 dnia 2005-01-25 15:32:08 ]
  
 
wiesz Poochaty te silniki to taka technologia że tam jest wszystko możliwe, a swoje słabe punkty mają jak każdy inny, troche z innej beczki: ostatnio kumplowi pękł wałek rozrządu w BMW 525 a też raczej nie powienien, o skutkach nie bede pisał bo nie na temat.
Doleje oleju i dziś sie znowu przejade poślizgać, wkońcu nie ma to jak RWD na śniegu/lodzie
  
 
ehh .. wiem cos o tym beznadziejna sprawa ... mi terz sie czasem zaświeci ta kontrolka, tylko ze mi wyzuca olej i to juz sam nie wiem z kad, wszystko uszczelnione na maxa oprucz bagnetu, czy to mozliwe zeby w ciagu miesiaca tamtedy wyzuciło prawie 2 l oleju ?? (na miesiac robie ok 700km) ale przy minimalnym poziomie oleju przestaje wyzucac.. co ciekawe, strasznie mi sie żle robi jak tylko włonczy sie ta kontrolka, w koncu kiedys jak obróci panewe to sie załamie...
  
 
aaaa to jeśli tak moge wtrącić na słówko coprawda mój tylko malczar ale nie chce zakładać oddzielnego tematu , z lampką mam podobnie ale nie na zakrętach a przy dość gwałtownym hamowaniu , pomimo ze auto nie spuszca z obrotów ani nie gasnie, uspokoi sie dam gaz wraca do normy

  
 
to jest tylko i wyłoncznie efekt braku oleju w maluchach przejawie sie to przy ostrym choamowaniu a w kantach przy ostrym skecaniu
  
 
Sir_Mirras a sprawdzałeś czy Ci nie przepala oleju skoro silnik na zewnątrz sie nie poci? może pierścienie, jedz gdzies na stacje i sprawdze emisje spalin, moze będziesz miał odpowiedz.
W maluchu to faktycznie chyba jest niedostateczny poziom oleju, a w kancie to chyba wada konstrukcyjna + niedostateczny poziom oleju
  
 
Nie tylko kant ma klopoty z cisnieniem oleju na zakretach w silnikach 1,1 ze 128 dzieje sie dokladnie to samo o ile pamietam przy skretach w lewo.
Poprostu konstrukcja miski olejowej jest niedopracowana i przy mocnych przechylach smok ciagnie powietrze zamiast olej i niewiele do powiedzenia ma w tym momencie poziom oleju.
Jedyne co to lampka moze zapalac sie pozniej.

Co do przekraczania stanu max poziomu oleju.
Raz tylko popelnilem ten blad. na szczescie skonczylo sie na wyrwaniu czujnika cisnienia oleju i bagnetu przy wysokich obrotach.

Mysle,ze wspawanie dodatkowej przegrody w miske nie jest zlym pomyslem
  
 
mialem ten sam problem, ale na to wplywalo nie tylko odplyniecie oleju z pod smoka, ale rowniez zuzycie pompy oleju ktora nie po zaciagnieciu powietrzanie potrafila szybko zaciagnac oleju

teraz mam nowa pompe i takie rzeczy sie nie zdarzaja
  
 
Cytat:
2005-01-26 09:59:23, Chrostek pisze:
Sir_Mirras a sprawdzałeś czy Ci nie przepala oleju skoro silnik na zewnątrz sie nie poci? może pierścienie, jedz gdzies na stacje i sprawdze emisje spalin, moze będziesz miał odpowiedz. W maluchu to faktycznie chyba jest niedostateczny poziom oleju, a w kancie to chyba wada konstrukcyjna + niedostateczny poziom oleju

no Chrostek, Ty mozesz miec racje... miezyłem ciśnienia, i na jadnym (co bardzo dziwne jest) mam tylko10,5 atmosfery gdzie na reszcie jest powyrzej 11atm. musze to sprawdzic

a co do przemiszczani sie ojeju w miskach to jest jeszcze jedna opcja. tz. w misce powinny byc blachy neutralizujace przemieszczanie sie oleju po misce, a w wielu przypadkach mechanicy wycinaja te blchy, bo gdy są przeszkadzaja w zalozeniu miski i trzeba sienakombinowac... jz juz sobie zmieniłem miche na taka która jest kompletna ale w wiekszosci jak szukałem to miały wyciete, wgm. to jest przyczyna jesli nawet przy dosc dórzym poziomieoleju świeci kontrolka