MotoNews.pl
  

Starzenie się olejów syntetycznych

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cześć

Przeszukałem forum ale chyba nie znalazłem nic o starzeniu się olejów (chyba że ślepy już jestem), dlatego pytam aby wiedzieć jak długo max można jeździć na olejach syntetycznych - oczywiście wymiejając filtry oleju co 10 tyś. i nie przekraczając od ostaniej wymiany 50 tys km, chodzi o utlenianie się w/w w naszych polskich warunkach (są tacy co robią na rok 10 tys km przebiegu np ja ).

mam na myśli pełne sytetyki: MOBIL 1, LOTOS w najwyższej klasie
jakości


pozdrawiam
  
 
pytasz o dwie różne rzeczy. pierwsza to starzenie, druga to zuzycie. starzenie występuje we wszystkich olejach, nawet syntetycznych. zazwyczaj okres przydatnosci oleju przechowywanego w oryginalnym opakowaniu wynosi 5 lat od daty produkcji.
jeśli chodzi o zuzycie oleju to oleje syntetyczne sa znacznie lepsze niż mineralne. ich cząsteczki są mniejszej srednicy co powoduje ich mniejsza podatność na ścinanie. przy zastosowaniu dobrej klasy oleju można wydłużyc okresy miedzy wymianami oleju do 50 tysięcy dla syntetyka i 30 dla mineralnego. wiadomoą sprawa jest że jesli silnik pracuje na krótkich trasach, na których nie moze się dostatecznie rozgrzać wymiany te nalezy zagęścić. oczywiscie filtr nalezy wymieniać tak jak zaleca instrukcja. pamietajmy tylko o zakazie dolewania do olejów dodatków z dodatkiem teflonu. te dodatki bardzo często zatykają filtry oleju z racji zbyt dużych cząstek, osadzających sie na filtrze własnie.
  
 
marcin mam pytanko do ciebie: widziałem kiedyś program w którym gościu(polak) pokazywał zrobiony przez siebie filtr oleju i twierdził że przy zastosowaniu takiego rodzaju filtra mozna by było na oleju jeżdzić nawet 70 000 km. Czy to możliwe i jeżeli tak to czy można np: nie zmieniac oleju ale sam filtr.
  
 
ja u siebie w E-28 juz nie zmieniałem od 35 tysiecy. mam lotosa mineralnego za 37 pln/5litrów. oczywiscie wymiana filtra co 10 tysięcy. w pf125p przez dwa lata wcale nie zmieniałem. trzeba wiedzieć że nowe oleje są naprawde super pod wzgledem jakości. wszystkie zanieczyszczenia niebezpieczne dla silnika zatrzymywane sa przez filtr. w silnikach naprawde bardzo wyeksploatowanych moze nastąpić wzrost poziomu oleju, spowodowany dostawaniem sie paliwa do oleju, wtedy należy zapomniec o tak długich przebiegach miedzy wymianami. trzeba w tym miejscu zaznaczyc, że olej zabarwia sie na czarno nie od osadów i brudu w silniku, ale od produktów spalania, dostajacych się do oleju poprzez nieszczelnosci skojarzenia tcp. wiadomo przecież że silniki diesla szybciej zabarwiaja olej na czarno, z racji dużej zawartości w spalinach sadzy.
i znów sie rozpisałem.
pozdrawiam
  
 
... dzięki Marcin za oświecenie ...
  
 
czyli co mam jezdzic miedzy wymianami na mobilu dieslu 15w/40 35 tysiecy?a co z samymi parametrami oleju przeciez po kilku tysiacach nawet najlepszy nie jest juz tym samym co sie wlewa..oj nie podoba mi sie to....
  
 
Cytat:
przeciez po kilku tysiacach nawet najlepszy nie jest juz tym samym co sie wlewa


więc zmieniaj olej co dwa tysiące, bo po dwóch to juz nie ten sam co na początku

Cytat:
zyli co mam jezdzic miedzy wymianami na mobilu dieslu 15w/40 35 tysiecy?


to twoja sprawa co ile będziesz zmieniał olej. ja ci nie mogę nakazać, ja tylko informuję o możliwościach olejów.
pozdrawiam