| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
WojtGda auto z piz.. na masc ... Gdańsk | 2005-01-26 21:45:48 czemu az masz tak trudny dostęp do nagrzewnicy zabudowałes coś????
przeciez trzeba wykręcić tylko schowek przy nogach pasażera i masz wszystko na zewnątrz. Najpierw przed rozkręceniem spuszczasz calutki płyn odkręcasz srubkę rozłaczasz przewody dobrze kupić dwa nowe ornigi bo stare później mogą ciec a silikon nic nie daje (koszt ok 4-5 zł za szt.) i calutka chłodniczka nagrzewnicy wychodzi. ale jeszcze jeden element nie napisałeś czy masz gaz? A to przy niewłasciwym podłaczeniu do obiegu wody też wyziebia srodek auta ponieważ najpierw ciepło wedruje do odparowywacza a później na kabinkę. Ale stawiam na zamuloną chłodnicę nagrzewnicy u mnie to było jak przeczysciłem to po 3 km mam gorące ze hej a wogóle jestem zdziwiony gdzie taki drogi termostat kupiłeś bo ja niedawno wymieniałem i zapłaciłem ok 30 zł. nie wiem drugi gratis dodawali?? ![]() |
WojtGda auto z piz.. na masc ... Gdańsk | 2005-01-26 21:48:10 A zapomniałem dodać ze najlepiej sprwdzić termostat domowym sposobem w taki sposób:
gorąca woda z czajnika najbardziej pożadany wrzatek wlewasz do jakiegoś wiadra i wrzucasz termostat jak sie otworzy to działa jak nie to trzeba po nowy do sklepu zasuwać. |
WojtGda auto z piz.. na masc ... Gdańsk | 2005-01-26 21:51:59 a i co ma uszczelka do układu chłodzenia prawie nic tylko w skrajnych przypadkach gdy bedzie miała przedmuch to beda przypadki oleju w płynie płynu w oleju niekiedy bulgotanie w zbiorniczku wyrównawczym badz w chłodnicy. |
gieroy LOB MEMBER granatowy panzer ale ... Siemianice | 2005-01-26 22:56:20 A termostat kupiłem w zajeb.... Słupsku w InterCarsie bo na tej wsi porządnych sklepów nie ma. |
yenot DEADSOUL Omega A C20NE Caravan Wrocław | 2005-02-02 13:48:20 hmmm, moje 3 grosze
łatwo sprawdzic, czy termostat jest uwalony gdy uruchomisz zimny silnik i macasz górny wąż doprowadzający wodę do chłodnicy - jesli robi się ciepły po kilku minutach to znaczy, ze termostat jest otwarty. A nie powinien być. Po dłuższej pracy silnika, szczególnie w miescie (korki, czeste ruszanie i hamowanie) silnik i tak dojdzie do "normalnej" temperatury. Nie wiem tylko czemu wtedy nie daje ciepła wewnątrz ? Moze jakis filterek pyłkowy na nagrzewnicy jest zapaskudzony ? U mnie termostat był ewidentnie zwalony - chłodnica dostawała ciepą wodę po kilku minutach. Wskaznik temp ledwo wychodził poza niebieskie pole. Kupiłem termostat w Opel Kruk Wrocław - 49 pln - jakis francuski, ale ponoć dobry
Wymienic chciałem sam - popsikałem sruby WDkiem i.... tu uwaga ! urwałem łeb sruby mocującej !!! Pozostałych 2 śrub juz nie ruszałem. Na szczescie nie ciekło i pojechałem do kolegów. Zdjęli co trzeba, zeby to rozwiercić, przy okazji jak wybebeszyli przód silnika, zmienili uszczelniacz wału bo ciekł i skasowali mnie na 180 pln (robota + ten uszczelniacz) I na koniec - psikamie WD40 na sruby wkręcone w aluminium nic nie daje - jak sie dowiedziałem. Jesli nie puszczają - nic na siłę ! Postukajcie lekko w łeb sruby młotkiem, tak zeby ruszyć śniedź na gwincie - powinno pomóc Pozdrówka |
fomin LOB MEMBER saab sie przekręcił :) cip cip | 2005-02-05 19:43:57 ja też dodam coś od siebie.można sprawdzić czy uszcze;lka pod głowicą padła w prosty sposób. odkręcić korek wlewu oleju do silnika i popatrzeć czy nie ma pod nim masła, takiej mazi przypominającej masło jak coś takie jest to głowica do planowania uszczelka do wymiany i rura.... bryczka gotowa. miałem tak w poldku i nubirce. ale naszczęście w omci jeszcze nie |
PiotrS LOB WETERAN ![]() LO016 Gdańsk | 2005-02-05 20:35:22 Jeden z objawów uszkodzenia uczelki pod głowicą jest brak nadmuchu ciepłego powietrza, uklad sie zapowietrza.
Kolejny skoki temperatury. No i Gieroy nie pamietam dokladnie ale zbiornik wyrównawyczy jest tylko zbiornikiem wyrównawyczym i nie ma bezposrednigo przeplywu cieczy. Tylko śladowe ilosci. Jesli u Ciebie jest staly strumień to uszczelka jest be. Czas na nowa na 99 % o ile coś da sie wywróżyć prze net. Jesli to uszczelka to dziwie się spokojnie jeździsz winny jest gas? No ale to pewnie i tak pikus w porównaniu z tym co zaoszczędzileś. |
gieroy LOB MEMBER granatowy panzer ale ... Siemianice | 2005-02-06 19:38:50 Dzięki serdeczne za rady. Jutro jestem w Gdyni a tam mam mechaniora dobrego także do sprawdzenia i do roboty. A gaz na bank jest winny i to był gaz z Orlenu!!!!
Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki |
Diro DEADSOUL Mercedes Gorzów Wlkp. | 2005-02-07 10:05:05 Czytam z zaciekawieniem ten post, od kiedy zeszło na uszczelkę pod głowicą.
Mianowicie ja podejrzewam u siebie padniętą uszczelkę pod głowicą jako przyczynę uciekania płynu (niewielkie ilości), no, ale nie mam żadnych objawów padniętej uszczelki, nie ma skoków temperatury, grzeje jak szalona, nie stawiam zasłony dymnej, nie ma "masełka" na bagnecie i korku wlewu oleju, przejrzałem wszelkie przewody wodne i pompę pod względem wycieków i nic nie widać, wymieniłbym w ciemno te uszczelki gdyby nie koszty i świadomość, że zaraz coś wyjdzie przy okazji. Macie jakieś pomysły? Ps.: Mechanik ma jakiś tester uszczelki, wygląda to jak bańka zakładana zamiast korka na zbiornik wyrównawczy, w bańce tej jest jakaś ciecz, która podobno zabarwia się na jakiś tam kolor jak uszczelka zdechła, miał ktoś kiedyś z tym czymś doczynienia? |
marekcaramba (S) LOB MODER Jeep XJ, 2xAudi A8Q Warcz, 20 km od Gdańska na S | 2005-02-07 10:13:00
Sprawdzasz w ten sposób CO2 w układzie chłodzenia. Padnięta uszczelka = przedmuchy (chociaż nie zawsze) do układu chłodzenia, w spalinach jest CO2. |
Diro DEADSOUL Mercedes Gorzów Wlkp. | 2005-02-08 00:52:17
|
gieroy LOB MEMBER granatowy panzer ale ... Siemianice | 2005-02-14 17:28:00 No i po zawodach wszystko jest OK. Byłem w warsztacie z kupioną uszczelką pod głowicę i po pokrywę zaworów. Goście sprawdzają, gazują i stwierdzają, że w przypadku walniętej uszczelki wąż do chłodnicy byłby zdecydowanie twardszy i zaczęli badać wiskozę. I faktycznie niby dmuchała ale ledwo. Założyliśmy używaną ale sprawną od razu inaczej lepiej ale jeszcze nie tak jak wcześniej. Sprawdzają chłodnicę i mówią, że owszem drożna ale kamień taki że ja pierd... i przewdność cieplna chłodnicy do luftu płukać nie ma co bo za stara i będzie sito. Załatwiam inną i... jestem w domu. Gra i buczy. Tempratura jest OK i wszystko chula jak za dawnych lat. Bilans: wiskoza nówka 570 zł, chłodnica używana w optycznym stanie bardzo dobrym 300 zł robocizna 50 zł. Ale uszczelkę pod głowicę oddałem także 70 zł do "kielni".
Pozdrawiam |
brembo Antoniew | 2006-01-23 14:14:03 Mam pytanie wczoraj stalo sie cos dla mnie strasznego, wracajac od dziewczyny (omka 2,5 V6) szybko zaczela wzrastac temperatura silnika do ok 100 stopni na odcinku 8 kim. wysiadlem z autka wiatraki smigaja jak szalone a chlodnica zimna, przewody doprowadzajace ciecz do chlodnicy gorace a chlodnica zimna. mam w zwiazku z tym pytanie czy jesli zawiesi sie termostat to w przewodach przy chlodnicy bedzie ciela woda i czy jest mozwlie zeby termostat zawisil/uszkodzil sie zamkniety. prosze o pomoc przejrzalem posty zwiazane z ta tematyka ale konkretnej sytuacji nie bylo. dzieki za info. |